første tur som ebg=opup?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Norfindir, 12. mai 2014.

  1. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde min første flygning som ebg i dag og ble opup til 10a på en 319. Dvs nødutgang og bakerst i plus. Er det en vanlig 'velkomst' eller ren flaks? Det var til cph så jeg fikk ike så mye mer ut av det enn en muffin :)
     
    tommy777, Henning and Ruby like this.
  2. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Personlig så husker jeg noen oppgraderinger, bla fra Barcelona, da jeg hadde fått mitt første gullkort, men siden da har det ikke vært like mye.
    Jeg er litt ukjent med hva som skal til for å bli oppgradert, om det er flaks eller hva det nå er.

    Har hatt noen andre reiser hvor jeg har blitt behandlet svært godt også, men det er vel mer fordi reisen var delvis sammen med min far som har Pandion, og han hadde kjøpt billettene.
     
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Flaks!
    Jeg har vært EBG i over 10 år, og fått op-up 2 ganger totalt!
     
  4. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Skjedde faktisk meg på første reisen med EBG også, riktignok på Hau-Osl, men uansett litt stas :) Ganske fin start av SAS om det er med vilje.
     
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Har de informasjon (seff har de det, men type i åpent lende) om at folk akkurat har blitt Gold da?

    Har opplevd et par ganger, på BA, at de går rundt med iPad'en sin og kommer til en passasjer og sier "jeg ser du oppnår gullstatus hos oss etter denne flyvningen bla bla bla..." Ser ut som om folk synes det er kult.
     
  6. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Nei. ;) Det har nok vært en tilfeldighet/agent i godt humør/systemhikke/overbooket turistklasse eller no slikt (stryk det som ikke passer)

    Hendte jeg gjorde det umotivert selv når det kom en svett stakkar løpende i siste liten som så ut som han kunne trenge en G&T ... :)
     
    SASDC8 and Fnate like this.
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Nå reiser jeg ikke så mye med SAS lengre og når jeg gjør det, registrerer jeg stort sett alltid poengene på United Airlines.

    Men da jeg reiste mye med SAS fikk jeg relativt ofte oppgradering til Business på loung haul.

    Ble også oppgradert til Extra kort innimellom, business av og til.
     
    Fnate liker dette
  8. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Samme her på langturer back in the days. På korte turer knapt noen gang.
     
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Det hadde mye med hvilken rute det gjaldt kort. Feks. LHR var ofte veldig busy. Har nok scoret majoriteten av oppgraderingene der
     
  10. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Når du sier det... Jeg ble faktisk oppgradert fra eco til (den gang da) Business mellom CPH og TXL. Det var første turen min på SK-materiell etter jeg ble EBG. WF tok meg fra KRS til CPH tidligere på dagen men da ble jeg ikke oppgradert.

    Tilfeldig? Mye mulig :)
     
  11. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Første tur/retur (LHR) etter oppnådd EBG-status: Nada
    Første IC tur/retur (ORD) etter oppnådd EBG-status: Op-up M ---> C begge veier(!) for meg + reisefølge(!!)
     
    SASDC8 and Jørgen like this.
  12. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Det er svært få i SGH som har tilgang til EB-profilen. Nå er det vel bare support hos Sykes og et par stykker i Stockholm som har mulighet til å se hva som står der. Så det er nok bare tilfeldig at noen blir oppgradert rett etter ny kort-status.
     
    Darkcho liker dette
  13. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for info :)
     
  14. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Tok lang tid fra jeg fikk EBG til min første op-up...

    Men til gjengjeld, så har jeg fått op-up fra M til C på 7 av 10 flighter på IC og et par til Y+.

    De har også blitt flink til å oppgradere på shorthaul i det siste. Ble tilbudt å sitte i Plus (sikkert et midtsete) på en full flight til BGO sist fredag, men takket nei, da jeg hadde nødutgang på 738.
     
    SASDC8 and jefi99 like this.
  15. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Etter innføringen av Plus har det blitt en del oppgraderinger, og har også opplevd det på IC, men som andre sier er det nok sammentreff at dette skjer rett etter at man er blitt EBG.
     

Del denne siden