Førstereis biz - Chicago

Tråd i 'Reisebrev' startet av sirwinston, 28. aug 2018.

1. sirwinston

sirwinston Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Da har vi tatt av fra OSL. Jentungen sitter alene på 1H, mens far og onkel deler de to setene i midten på 1.rad. For noen seter...

Tregt nett, men rask servering. Grundig servering :)

Får komme tilbake med mer når nettet blir bedre.

2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,625
    Bonuspoeng:
    293
    Hva! ( snart)tenåring i yndlingsstolen! Nesten som på jobb dette jo...:)

Edit: Riktig god tur.

Og tips til Onkel : Sjekk de store glassflaskene med øl ombord. Det er riktig godt.....

sirwinston liker dette
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,377
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan er plassen på første rad sett opp mot radene bak? Har prøvd de lenger bak, men ikke rad 1.

4. sirwinston

sirwinston Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Det skal du få svar på når jeg reiser hjem. Da skal vi sitte på rad 2. Hvertfall rikelig med plass på rad 1. Jeg er 190 cm.

holmen liker dette
  5. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,625
    Bonuspoeng:
    293
    Den er merkbart bedre :) For oss på nesten 2 meter.
    Her er bilde av min seng på vei til HKG i våres i 1H. Brukte 2H som spise og filmstol.
    IMG_2651.jpg

6. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Har du noen formening om hvordan bassinet festes på 1H? Hvor den blir plassert?

7. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    God tur videre. Go Cubs!

sirwinston liker dette
  8. Elo

Elo Snuteflyger

Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Rask servering? Har jeg enda aldri opplevd på SAS Business etter noen titalls turer. Jaja. Kudos SAS her da.

sirwinston liker dette
  9. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,625
    Bonuspoeng:
    293
    Nei:)
    Jeg kan ikke huske å ha sett noen annen løsning på bassinet en festing med metallstang til vegg i dertil egnede hull på noen fly. Nå ser jeg ikke noen hull på på veggen foran setet, men jeg vil tro at de er der. Men det må jo være noen eller flere på dette forumet som har hatt bassinet på 1H?

10. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,625
    Bonuspoeng:
    293
    Må si at det har variert veldig på mine turer. Men at SAS ikke er tregest i klassen på å starte service generelt.

sirwinston liker dette
  11. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig, jeg har bare ikke sett det nevnt av noen. Og om jeg ikke tar mye feil så har jeg lest alle innlegg her. Jeg vet bare at 1H er det eneste (?) setet i nye SAS business som er bassinet sete, men du har rett i at det ikke ser ut til å være noen opplagte forankringspunkt der.

PS! Sorry for kupping av tråd - skal holde kjeft nå. Fortsatt god tur!

sirwinston and anders82 like this.
  12. sirwinston

sirwinston Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Etter å ha sovet noen timer på hotellet, er det snart frokost. Ser på Fox 32 mens vi venter. Amerikanerne er besatt av kriminalitet :)

Det meldes fint vær, så regner med at vi rusler ned til Navy Pier etterhvert.

Det var morsomt å fly business i går. Veldige gode seter og ble ei riktig god seng. Vi satt som sagt tidligere på rad 1 og hadde enorm benplass. Boarding gikk fort, og personalet hengte jakkene våre opp i skapene og kom med juice og champis. Vet ikke helt hva slags champis det var, ikke den rosa Heidsieck 2006'en vi fikk resten av turen.(den var forøvrig knallgod).
    20180829_153728.jpg 20180829_153730.jpg
    Varme nøtter og GT før maten. Tok laks til forrett, det var en høydare. "Biff" til hovedrett var skuffende, det samme var danderingen på den retten. Tok kun ostefat til dessert og det var riktig godt. Lot champis følge hele måltidet og tok en calvados til osten. Påfyll av drikke kom uoppfordret. Etterhvert skjønte de at jeg bare ville ha champis, så da spurte de ikke engang :) Fikk sett Ready Player One med snacks fra den selvbetjente baren etterpå før det ble et par timer på øret.
    20180829_164701.jpg
    20180829_173347.jpg
    20180829_180957.jpg
    20180829_183555.jpg
    20180829_193053.jpg
    20180829_191259.jpg
    Totalt en veldig fin opplevelse. For 11-åringen var det stort. Hun storkoste seg og personalet(norsk og dansk) ga henne mye oppmerksomhet. Biz-Kabinen var forresten stappfull.

På O'Hare var det lite og ingen kø. Nesten skuffende lite avhør i immigration :)

Gikk kjapt å få bilen ut fra avis preferred. Fikk både complimentary extra driver og dobbel oppgradering. Endte opp med en fin Dodge. Kjørte inn til hotellet på en liten halvtime pga mye kø. De flagget på halv stang overalt for McCain.
    20180830_052657.jpg
    20180829_194826.jpg
    Bor på Springhill Suites(Marriott) , et godt steinkast fra Trump Tower. Det var et overraskende stort rom. Rent og fint. Betalte ca 7k for 5 netter. Svømmebassenget måtte testes ut straks vi hadde lastet koffertene av og det falt i smak hos reisefølgets yngste.

SAJblue, Upsaker, Eddie47 and 9 others like this.
  13. sirwinston

sirwinston Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg skal korrigere litt. Nøtter og drink kom veldig raskt. Forrett kom kjapt. Men så tok ting litt lengre tid. Syns likevel at det ikke var noe å utsette på servering og service.

14. Elo

Elo Snuteflyger

Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Det er opplagte punkt, bare høyt oppe. Har hatt bassinett der noen ganger selv. Se helt øverst til venstre her. Der er ett av de 2 punktene. Det andre syntes ikke på bildet. Den henger over TV, så ganske greit faktisk.

15. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, jeg så faktisk det festepunktet på det bildet. Helt opp til høyre ja?

Elo liker dette
  16. Elo

Elo Snuteflyger

Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg mente MIN venstre da :p:p:p

indahla liker dette
  17. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    :D

18. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,974
    Bonuspoeng:
    293
    Your other left :)

Kalsnes liker dette
  19. sirwinston

sirwinston Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Med klarvær var det bare å traske bort til Willis Tower for å få med seg utsikten. Overraskende lite kø. Sto totalt i 10 minutter før vi fikk gå inn i heisen. Flott utsikt, og artig å gå ut i glassburene, men det som fascinerer mest er at det faktisk kan bygges nesten en halv kilometer opp i lufta. Utrolig.
    20180830_122720.jpg
    Ellers er Chicago en rolig by sammenlignet med London og andre metropoler. Her kan man rusle rolig av gårde. Det er veldig kjøpepress på mat når man går innom en plass for å få seg et glass. Litt slitsomt. De blir nesten fornærmet over at man ikke skal spise. Mulig jeg bare ikke er kulturelt appropriert ennå :)

Endelig fikk jeg lov å legge ut et dick pic:
    20180830_135945.jpg

I dag er det utfartsdag i USA pga Labour Day Weekend, så vi skal ut og kjøre tidlig. Finne oss en mall og et par outlets. Shoppedag.

SAJblue, Upsaker, Kvalvaag and 11 others like this.
  20. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    876,012
    Bonuspoeng:
    293
    Sent svar ... i SAS nye biz har jeg bare satt i 1D og av en underlig grunn føler jeg meg hjemme der!

Del denne siden