Førstereis biz - Chicago

Tråd i 'Reisebrev' startet av sirwinston, 28. aug 2018.

1. sirwinston

sirwinston Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Det var overaskende hyggelig med Mall-handling i går. Romslig og fine priser. Synd dollaren er så dyr, men men. Fikk plukket med noen godsaker.
    20180831_112503.jpg

Slutter aldri å forundre meg over størrelsen på drikkene her borte. Glemmer jeg å bestille small, så kan jeg bare drømme om å klare på hele.
    20180831_095634.jpg
    For en legoelsker var det perfekt med en skikkelig Lego store.
    20180831_103559.jpg

På tur tilbake fikk vi lyst å stikke innom en wallmart for å kjøpe litt sunn og oppbyggelig drikke, men der fikk jeg en på snuten gitt. Kom til kassen og ble avkrevd legitimasjon. Leverte fra meg sertifikat og så pass, når de ikke klarte å skjønne hva sertifikatet var. En mellomleder ble tilkalt(ansatte på gulvet her i USA er totalt handlingslammet når det gjelder beslutningsmyndighet ser det ut til). Enden på visa; fikk ikke handle. Så ble de i tillegg sur når jeg da ikke ville kjøpe blandevannet heller. Vel, vel, på liquerstore hos min indianske venn Dalala her nede i nærheten av hotellet blir jeg tatt i mot slik norske oljepenger fortjener :)

Senere på kvelden dro vi ned til navy pier for å få med oss fyrverkeri og lobster weekend. En tur i millennium wheel var bra og maten på Bubba Gump Shrimp var kjempegod. Solide Long Island iced tea kunne de også lage.
    20180831_175044.jpg

20180831_183356.jpg
    20180831_185419.jpg
    20180831_193557.jpg

På vei tilbake til hotellet brøt plutselig regnet løs. Og for et regn. Her har vi nordmenn gått rundt og skrytt av tøffe værforhold. Har aldri opplevd noe lignende. Som om regnet traff bakken med en slik styrke og størrelse på dråpene, at de ble slått tilbake fra asfalten. Fascinerende, selv om vi ble våte fra innerst til ytterst på de få hundre meterne til hotellet.
    20180831_200716_001.jpg

I dag blir det kjøretur opp til vår grandtante på 92 år som har bodd i USA siden 50-tallet. Forøvrig litt artig med stedsnavnene som er kjent fra film og tv-serier. Det er tydeligvis de samme navnene på alle forsteder her i landet. Pine groves, black elk, Spring valley...

SAJblue, Upsaker, RoadKing and 7 others like this.
  2. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Godt det fortsatt finnes slike steder. Det skulle egentlig bare mangle. Om ikke måtte vi vel ha gjennomført en 'virksomhetsoverdragelse' der borte...;):rolleyes:

sirwinston and EndreD like this.
  3. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Så ikke engang pass var bra nok?! Grunn god nok til evig boikott spør du meg!

sirwinston liker dette
  4. sirwinston

sirwinston Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Da har vi vært på Chicago White Sox vs Boston Red Sox. Som forventet, et helsikes show med nasjonalsang, fyrverkeri på homeruns og masse artig underveis.

Hjemmelaget knuste favorittene med 8-0 så det var god stemning. Utrolig dyrt for alt som skulle spises og drikkes, dog. 6 dollar for ei flaske vann f.eks. - men utenom det så var dette morro. Var veldig enkelt å kjøre bil dit. Enorme parkeringsplasser hvor folk hadde barbecue og greier før kamp.
    20180902_151325.jpg
    20180902_134028.jpg

Nå er det ut for et bedre biffmåltid før vi tar tidlig aften siste kvelden her.

5. sirwinston

sirwinston Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Siste dagen i statene kjørte vi opp på landsbygda. Vi skulle besøke Illinois Railroad Museum, men der var det stengt pga et vanvittig regnvær dagen før. Det var oversvømt overalt.
    20180903_105102.jpg
    Så på vei dit så vi en Wild West Park(dessverre ikke Westworld), som vi dro innom på tilbaketuren. Det var kjempemorro for både små og store. Vi fikk blant annet lekt litt med re-enactment uniformer og skutt med ekte colts. Man kunne også betale sheriffen noen dollar så arresterte han folk. Det måtte jeg selvsagt prøve med brodern. Og joda, han ble hentet rett ned av barkrakken og tatt i fengsel.
    20180903_120802.jpg
    Det var også et museum der, med masse memorabilia fra borgerkrigen og sent 1800-tall. Når regnet slo til igjen gikk en av de ansatte inn med oss og kjørte undervising om Edisons oppfinnelser. Artig for 11-åringen vi hadde med.
    20180903_134117.jpg
    Før O'Hare stoppet vi i Arlington Heights og spiste på Hooters. Nydelig mat, store porsjoner og 'hyggelig' betjening.
    20180903_152029.jpg
    20180903_150111.jpg
    Nå sitter vi den lille sas loungen på o'hare og venter på boarding. Ble ganske tomt når flyet til Arlanda startet boarding. God nudelsuppe og øl-kjøleskap var positivt. Et godt øl her som jeg ikke har smakt før, Anchor Steam Beer, San Fransisco. Flyspotting. Arvingen sier vi må fly på 2.etg. neste gang.... Men det er kjipt å måtte gå ut for å gå på do.
    20180903_204015.jpg
    20180903_203828.jpg
    20180903_185021.jpg

SAJblue, Upsaker, RoadKing and 10 others like this.
  6. sirwinston

sirwinston Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Man blir fort vant til å fly biz, gitt. Nattefly, så frøkna la seg å sove rett etter avgang og sov helt til setene måtte opp før Kastrup.

Det var også denne gangen fantastisk forrett, valgte kalv, mens hovedretten var trist(kylling). Ost og portvin til dessert, før Infinity Wars fikk meg til å sovne. Fin flytur som forventet.

20180903_231048.jpg
    20180903_233255.jpg
    20180903_235038.jpg
    20180904_000854.jpg
    Da venter to flyturer før vi er hjemme i Tromsø. Heldigvis sitter vi fremme i flyet og siden @Eddie47 er i statene tar jeg meg friheten til å sitte på 1D.

PS. De hadde pils her på loungen på Kastrup også...

SAJblue, Upsaker, RoadKing and 7 others like this.
  7. sirwinston

sirwinston Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Da kommer svaret: vesentlig større plass på rad 1, både i lengde og bredde(hvor føttene blir plassert).

Jeg sov dog best på rad 2,syns man lå litt mer skjermet der.

holmen liker dette
  8. sirwinston

sirwinston Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Da er vi vel hjemme. Kort oppsummert: USA er stort sett som Norge. Men de drikker veldig mye brus og ser på stillestående idretter.

SAS biz var veldig bra, men jeg hadde aldri vurdert å betale full pris for produktet. Til det så SAS plus for bra ut(ja, jeg gikk bak og så på de som satt der). Faktisk vil jeg si at det største plusset med hele Biz var at man kunne sove godt hele veien hjem og knekke deler av jet-lagen).

Takk for likes og kommentarer. Det er artig å skrive litt når man ser at det blir lest.

SAJblue, Kristian, Mavo and 5 others like this.
  9. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for turen :)

sirwinston liker dette
  10. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Anchor Steam Beer er veldig godt, og de har en spennende historie og en fin guidet tur for dem som flyr til SFO en dag.
    Takk for at vi fikk være med på turen:)

SAJblue and sirwinston like this.

Del denne siden