Førstereis i Business, Qatar Airways til Bangkok.

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av AndersWE, 30. mars 2015.

  1. AndersWE

    AndersWE Medlem

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Heisann!

    Er førstereis i Business og skal til og fra Bangkok. (måtte bare teste A380 :)
    Lurer litt på hvordan de fungerer med loungen på Hamad Intl Airport
    Har ikke status ennå, men får sølv etter denne turen, men regner med at jeg får tilgang til loungen siden jeg reiser Business??

    På hjemturen får jeg et stopp på 9 timer i Doha, fra kl. 2240 til 0755, Rekker jeg å finne på noe utenfor flyplassen, eller er "hele byen" nattestengt, så jeg får heller nyte loungens fasiliteter natten igjennom?

    Mvh!
    Anders Wessel Evensen
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,595
    Bonuspoeng:
    293
    Er ikkwe kjent med Qatar spesielt, men normen er at man i Biz og F får tilgang til lounge uavhengig av medlemsskap i flyselskapenes FF (Frequent Flyer) program.

    Et hederlig unntak er British Airways og deres Club Europe. Jeg fløy BA fra München en gang, i respektive Biz. I München tilbød ikke BA lounge for meg som biz reisende, men hadde jeg hatt sølv status i deres Executive Club så hadde jeg fått kommet inn... Det var mildt sagt en opprørende erfaring.

    At du får sølv underveis vil uansett ikke hjelpe deg med lounge tilgang.

    Nå har ikke jeg vært i Doha, men jeg har lite tro på at det er mye å ta seg til der nattestid. Hadde det vært Bangkok, Singapore, Hong Kong, etc... Men neppe i hjertet av islam. Du får ta med deg et par bøker. Det er ikke særlig spennende, men det er en grunn til at prisene er lave.
     
  3. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Hei. Sida du reiser Business Class så vil du få tilgang til loungen uavhengig av status.
    Hvis 9 timar var den kortaste bookbare connectionen du fant, så har du rett på overnatting (og visum) fiksa av Qatar Airways. Når du reiser Business Class er det som regel snakk om Oryx Rotana. Eg vil anbefale dette alternativet :)
    Ikkje for å være party pooper, men Doha framstår for MEG iallfall som ein by eg aldri har vore interessert i å tilbringa fleire timar enn nødvendig i (gørrkjedelig).
     
    AndersWE liker dette
  4. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Loungen er ok for noen timer, men midt på natten vil jeg ha vurdert en seng
    Ta kontakt med QR i Oslo for å avklare hotell

    [email protected]
     
    AndersWE liker dette
  5. fossegrim

    fossegrim Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Har sett på den samme turen, de ligger vel ute til rundt 13K som ikke er en dårlig pris. Eneste ulempen er 8-9 timer stopover i Doha ene veien, men hold oss gjerne oppdatert om hvordan det blir med hotell osv.
     
  6. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fløy OSL-DOH-BKK i slutten av april og fikk innvilget overnatting på Oryx Rotana grunnet korteste forbindelse på over 8 timer. Reisebrev ligger for øvrig her; http://forum.bonusfeber.no/threads/osl-doh-bkk-qatar-airways-b787-a380-c.2921/ Der kan du sjekke hva du kan forvente på turen.
     
  7. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Det er kun businessreisende som har adgang til den fjongeste loungen i DOH (ikke andre gullkorthavere). Om du dropper hotell finnes det relax-rooms med daybed bak restauranten på første plan. Gå igjennom restauranten, og så inn til høyre og videre igjennom en glassdør. Der kan en også ta en dusj, og sjelden ventetid, i motsetning til dusjene ved inngangspartiet.
     
  8. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
  9. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, det er gratis så lenge korteste forbindelse er over 8 timer. Transport er også inkludert.
     

Del denne siden