Jeg er veldig glad i å lese reisebrev som legges ut og selv om jeg ikke er heeeelt komfortabel med det prøver jeg meg på et selv. Vi har reist mest i USA og Europa så det å planlegge tur til Japan synes jeg har vært litt vanskelig, men mye informasjon her på forumet i tillegg til enkelte grupper på FB har vi i det minste en liten plan.
En liten advarsel, jeg har en tendens å bruke litt for mye ironi, så er det noe som viker litt rart, les det med en ironisk stemme så kanskje det gir mer mening
Dette er datterens reise, en gave til henne istedenfor konfirmasjon da hun valgte å avstå fra det. Først var det roadtrip til California som var planen, men så ombestemte hun seg og valget falt på Japan. (Heldigvis!) Hun har cøliaki og er veldig kresen i matveien så for dere matinteresserte så blir det mest street-food og loungemat. Kofferten er full av havregrøt, nudler og knekkebrød
Turen var bestilt for sommeren 2022, men da ble jo alt kansellert. Jeg fikk minst 3 telefoner fra SAS hvor de hevdet at det eneste jeg kunne gjøre var å avbestille turen - jeg nektet. Mannen ringte tilbake til SAS (han har diamantstatus) og da fikk vi beskjed om at vi kunne få ny tur når det åpnet igjen. Og slik "danset" vi noen ganger før alt ordnet seg.
Turen min starter i morgen tidlig med "Buss for fly" fra Oslo til Kastrup. Mann og datter tar fly dagen etter og så møtes vi i loungen til frokost, før vi legger ut på vår lengste flytur noen sinne.
Planen er å hente ut togpass og sende noe av baggasjen til hotellet Tokyo, før vi tar toget til Hiroshima hvor vi har tre netter. Deretter 3 netter i Kyoto, og 6 i Tokyo, før vi reiser hjem. Det blir spennede å se om det blir "Buss for fly" også hjem fra Kastrup, all baggasje sjekkes uansett inn på de andre slik at det ikke må tas baggasje av flyet.
Vi er ikke glad i å ha så mange planer, liker best å "vime rundt" når vi er på ferie. Det vi har planlagt er båttur til Miyjima, museene i Hiroshima, og Ghibli studio i Tokyo. Vi har også en del andre ting på lista, men disse er bestemt. Nesten så jeg glemte det viktigste - nemlig togtur med Hello Kitty Shinkansen...
Vis alt...