Ja, japanere har en helt fantastisk køkultur. Noen og enhver av kulturer har noe å lære der. Ikke minst kinesere og russere.
Da nærmer det seg slutten på en helt fantastisk ferie. I går var de to andre i Tokyo tower mens jeg satt med beina godt plantet på bakken. Ellers har det blitt en del shopping de siste dagene, vi er fulle av opplevelser og innser at det er mye vi ikke har fått med oss. Vi ventet til siste dag med keiserpalasset, og da var det selvfølgelig stengt Jeg gruer meg veldig til flyturen i morgen, og mest av alt på grunn av usikkerheten om vi får Sas videre til Oslo, eller om jeg må ta buss. Litt frustrasjon også rundt SAS at mannen fikk budet sitt til Biz kansellert. Svaret fra SAS var at det var en teknisk feil, litt usikker på om det er verdt mye å ha diamantkort… Uansett så flyr jeg og snuppa fremst i flyet på vei hjem, så får vi sende varme tanker til far som koser seg i pluss
Kan jo vere at mannen får CU til biz om han er heldig, ellers er det jo mulig å sjekke om det er mulig å få oppgradert ved innsjekk. God tur heimover og takk for flott reisebrev!
For dere som måtte bekymre dere for far i huset: vi andre ofret skjønnhetssøvnen og vi var ved innsjekk når det åpnet. Vi fikk sikret god benplass også til far!
Da var vi godt hjemme og sovet i egen seng igjen. Flyturen hjem var seig men med masse god mat å drikke. Til min store glede var det en SAS maskin som ventet på oss ved gaten mot Oslo - en busstur var lite ønskelig etter en 13-timers flight. Japan er min beste reiseopplevelse så langt, men skal jeg tilbake er «småbyer» høyere på prioriteringen enn Tokyo. Sushi i Japan var også en helt annen opplevelse enn her hjemme. Akkurat nå føles det som lenge til jeg orker å utsette denne sjelen for flere flyturer, men så spørs det hvem som vinner - reiselysten eller flyskrekken Takk til alle som har lest, likt og kommentert.
Takk for turen, og flott reisebrev! Det er interessant og nyttig å se at andre har en helt annen opplevelse av det å fly. Og det gleder meg at du tok turen, for Japan er så gøy! Jeg drar selv til Tokyo om 14 dager. Gleder meg selvfølgelig til maten og opplevelsene der, men nesten enda mer til flyturen. Jeg håper reiselysten vinner hos deg også.
Takk for en fin reisebeskrivelse, godt at du/dere kom helt hjem med fly .. måtte reiselysten bli større enn flyskrekken i fremtiden også!
Takk for at vi får være med og får et lite innblikk i familieferie og Takk for at vi fikk være med og få dette fine innblikket i både familieferie og et hode som tenker så anderledes om det å fly. Og stor respekt for at du faktisk etablerer deg på forum, og bruker kunnskap her til å få til flyturer som er overlevbare. Google Shiragawa, Nikko og Nara, bare for å dra noen skikkelige turist klassikere. Bo landlig, eller bo i en større by og bruk tog for å besøke. Småbyjapan er fantastisk
Fint å få litt perspektiv fra dere som sliter med flyskrekk. Jeg reiste en gang BER-CPH, jeg var på 1A og fyren i 1C startet en samtale med å si at han hadde flyskrekk og ville at jeg skulle snakke med han for å roe nervene litt…jeg hadde hatt en ganske fuktig aften i forkant og var ikke helt på topp med mine sosiale antenner, men vi hadde en god samtale og jeg tror han klarte å få tankene over på andre ting.