Hei hei Tenker å skjemme oss bort med vår første CT-tur. Har 250k poeng og en *A CT. Min forlovede er fra Vietnam, så vi må søke visum for henne. Men det går fint - men ville bare opplyse i fall folk vil foreslå stopovers og slikt. Blir kun layovers. Jeg tenker at turen går fra SGN til BKK/FRA med Thai, og så videre med Lufthansa til det amerikanske kontinent. Men ser at F er umulig å oppdrive pga sommerferie? C er også helt greit, og da trenger man ikke FRA og BKK heller. Destinasjon er SJO (San José I Costa Rica) Det viktigste for meg er at vi får 2 lange legs I F hver vei. turen må være middels enkel for SAS-representanten å finne seter på. Tusen takk for alle innspill!
Husker jeg rett, er det krav om at reisen starter i Skandinavia, så tror ikke du får noen CT-tur med start i Vietnam, dessverre.
Ja det stemmer, det står i vilkårene at turen må starte og slutte i Skandinavia, ref vilkårene. Så da må du nok fly hun til Norge først, ta det ifbm ett besøk her?
Åhhhh nei argh skjønner. Tja det er mulig at hun reiser med meg fra Skandinavia, men det er ikke lov for henne å reise til Norge mens man søker om forlovelsesvisum. Det får bli fra ARN eller CPH da i så fall. Pluss at det gjerne er dobbel pris SGN-OSL enn OSL-SGN. Ok men det går på et vis. Bedre å finne ut av det tidlig enn seint. Takk skal dere ha
Men har det ikke blitt diskutert her inne at disse reglene er blitt lempet på? Vet ikke om de er lempet på i så stor grad at Asia - Usa er tillatt, men vet hvertfall at folk har fått booket fra andre byer i Europa... Så tror ikke du skal HELT avfeie dette foreløbig.. Noen andre kan kanskje svare bedre på dette enn meg.. @Are f.eks? C
Har ikkje det vore snakk om at det har blitt lempa på krava her? Ta ein telefon til Tallinn, eg trur ikkje at du lenger må starte reisa i Skandinavia.
Hmmm come to think of it, så er jo Sas sin *A award chart en matrise hvor det ser ut som man kan starte fra hvor som helst i verden? Har også spesifisert San Jose (SJO) som destinasjon nå i slutten av juli.
Ja, ei bonusreise kan uansett starte kor som helst. Spørsmålet er om ein CT kan det, i følgje vilkåra kan den ikkje, men dette skal i følgje rapportar ha blitt lempa på.
Jeg fikk bestilt Lufthansa F med følgende rute med CT: MUC-ORD ORD-MUC-OSL Var allerede i Munchen og ønsket å maxe timene på F-loungen. Var ikke noe problem det.
Det sies at kravet om å starte i Skandinavia er borte. Spørsmålet så er om det tillates å fly via Europa til Amerika. Korteste rute er nok neppe den veien.. Går det ikke ville jeg anbefalt via USA med henholdsvis ANA og Asiana på hver sin vei. Tilgjengeligheten er ok på USA ruter.
Oh hva mener dere med tur/ "retur"? Enveis x 2? Det er vel vanskelig å få til med CT? Edit: ah bare at returruten er annerledes enn innoverruta?
Keep us posted. Hvordan er egentlig status på open jaw nå? Osl-lhr-bog-eze gru-zrh-osl skal fungere? C