Nå er det ikke mange dagene igjen til sommerferien begynner. Har booket en fin rundreise inkludert en dag i Istanbul, men lurer på om det kanskje ikke er en veldig god ide. Har sett litt på andre alternativ, bl.a. F. Det finnes flere alternativer på utreise, både lufthansa og thai. Returen må jeg avventer noen dager før jeg vet. Dog er det kun en flight med lufthansa som passer. Vil da i tilfelle ankomme MUC. Hva ville dere valgt? TG+TG LH+OZ LH+NH LH+SQ Første er F neste er C på alle. Et poeng med TG er at det blir LH på returen uansett om det blir F-rute. Vet noen om man blir kjørt til flyet på returen om man havner på bussgate?
Hadde nok valgt LH+SQ ev LH+OZ Om du lander i FRA eller MUC i LH F og skal videre til OSL blir du kjørt til flyet hvis du er i F terminalen iallefall. Ev på FCL B-piren. MUC vet jeg ikke. LH F ut av MUC eller FRA er bare konge. Sørg for å ha minst 6 timer på bakken så du rekker å bli full 2 ganger i loungen. Hva mente du med "eller ikke"? Er der en psykolog på forumet? Mulig vi trenger hjelp her.....
Eller ikke rett og slett fordi jeg har en bra rute allerede BR+SK C. Og BR 747 med sete helt i nesa. Er også avhengig av at returen åpnes i F. Betaler ikke 50000 poeng for F en vei.. Hvor tett på avreise kan man booke disse? Ser at på hverken LH eller TG kan man søke siste par dagene før avreise.
I utgangspunktet kan EB billetter endres frem til 24 timer før avreise. Men om noen flyselskaper endrer availability på noe tidspunkt opp mot flyvningen, skal jeg sannelig ikke si. Det kan jo sånn sett tenkes at det er noen andre enn deg som booker også da?
Alternativt blir da å unngå IST. Er også en smule ekstra på vakt da vi skal være der siste dag av 3-dagers Eid-feriring. (Dvs Islamsk jul). Det vil være langt flere mennesker overalt på reisefot osv enn det normalt er slik at det vil være en spesielt utsatt dag. Når det er sagt er det ikke sikkert at det blir noen endring, men ser i alle fall på mulighetene. Spesielt siden jeg oppdaget flere gunstige ruter med F. Mangler bare returen nå så faler den på plass tror jeg ikke at jeg kan velge å ikke hoppe på. Det sparer oss en del stress på returen pga bedre flytider. Det er 7 ledige seter i F på den aktuelle flighten, så jeg anser sjansen for at de slippes som høy.
Bukket praktisk talt under i dag, men kom ikke igjennom på telefon... Får se igjen i morgen tidlig.. A380+747 i F virker jo umiddelbart som en god løsning. Og 340 på retur så skal jeg være fornøyd
Skal vel være veldig uheldig om ikke det slippes seter på en av disse to ? Noen som har fulgt med litt og tørr å spå? LH F lørdag om 2 uker (+1 dag) F7 A7 J9 C9 D9 Z2 P0 G2 E1 N0 Y0 B0M0 U0 H0 Q0 V0 W0 S0 T0 L0 K0 F6 A4 J9 C9 D9 Z0 P0 G9 E9 N0 Y2 B0M0 U0 H0 Q0 V0 W0 S0 T0 L0 K0
Umulig å spå er min erfaring.. Mulig andre har enda mer erfaring, men jeg fant ikke noe "logisk" system basert på ledige seter i kabinen og bonusseter som slippes når jeg søkte (og søkte og søkte og søkte) etter F-turer for en stund siden.. Jeg så fly med tilsynelatende 0 personer i F gå uten ett eneste bonussete, og andre med kun 2-3 ledige som plutselig fikk bonusseter.. Samtidig er nok sjansene bedre om det er mye ledig
Du skriver ikke noe om hvilken rute det er snakk om. Har f.eks. aldri sett det har vært lagt ut et eneste bonussete til Singapore selv om det ikke er solgt en eneste F billett. Til Seoul derimot er det ofte ledige billetter. Til Asia er det som regel kun Seoul og Tokyo som har vært tilgjengelig. Ellers håpløst.
Dette er HKG-MUC + HKG-FRA Jeg har en god følelse på HKG-MUC da det er mange seter ledige på mange forskjellige dager, mens HKG-FRA er litt verre, det er også A380, samtidig er lødagen den som har dårligst belegg i F. Jeg har funnet FRA-SIN med LH F.
Og hadde det vært matchende sin-mnl i F så hadde denne tråden vært avsluttet allerede Derfor det står LH F + SQ C litt lenger opp.
Setet var ute allerede 20:45 kan går lang ventetid til Tallinn åpner.. 02 tikket expertflyer varsel inn. Ringte par minutter over 9. Bomma tydeligvis på "første runde" med agenter så stod en evighet i kø.. Endelig igjennom vedkommende agent knappet inn min ønskede rute og satt meg på vent. Etter en god stund kom hun tilbake og sa at dette ikke var mulig. Min rute er ganske spesiell og godkjent av høyere herrer et sted. Denne eller disse må godkjenne eventuelle endringer, og ingen slike er på jobb før mandag, så jeg kunne forsøke å ringe da.
Både og. Hele turen et lagt opp for å fly Eva Royal Lauriel så skal vel ikke klage. SK C på retur et v3l heller ikke dårlig. Klar over at Istanbul loungen står tilbake for FCT, men jeg har CT + poeng nok til F hvorsomhelst, så er ikke sikkert det er noe stort problem. Bare spare F-hinna til senere.. Problemet er bare å finne tid..
I følge vedkommende agent har jeg for mange stopp både i Europa og i Asia. 9 segment totalt. I tillegg er det open-jaw. Det tok noen dager å få det godkjent i første omgang. Når jeg tenker meg om så sa hun som hjalp meg med dette også at første supervisor sa nei, men hun fikk det senere godkjent av supervisors sjef