F for Fredag som er flydag og F for Frist.

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av ccurrahee, 14. jan 2022.

  1. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Joda, jada neida, skal tilbake til Mexico da. Og det er faktisk T-0 for min andre F flyvning med ANA noen sinne. Turen går fra London til Tokyo. Men først skal det gledes, soves og stresset litt. Også må jeg en tur til OSL og finne et SAS fly til herligheten.


    Har klaget høyt og lenge over at det som for et år siden var en greit fin booking med 4xANA F til Chicago falt sakte fra hverandre. Covid, utsettelser og så utfordringen med flyplassbytte på TYO gjorde at jeg satt igjen med 2 F legg og 2 legg i gammel Polaris.

    Jeg har ringt og ringt og bedt om å få byttet billetter når seter i C har kommet og gått. Men fått nei nei nei og tyväaaaaaar! Det er ikke en lovlig flyving. Og blitt tilbudt å bytte til Brussels Airlines helt hjem til Oslo.

    I kveld kom det inn F sete som mulighet på returen. Bytte gammel Polaris ORD-HND med ORD-LAX med United first og så videre LAX-HND med ANA F. I tillegg til F ville dette bytte også gi meg 6 timer på HND og ikke 18 timer som planlagt med innlagt overnatting på flyplassen.

    Og hva skjer? Joda, den hyggelige engelsktalende damen kan ikke bare bekrefte at setet er synlig for henne, men hun booker om, utsteder billetter, og velger 1F til meg som sete.

    Jeg skjønner ingeting, og enda mindre når jeg er at booking, forandringen ligger synlig i United appen.

    United har også byttet til Dreamliner med ny konfigurasjon på vei ut. Noen ganger smiler livet :)

    Et lite skår i gleden er at hun også trekker 175k poeng. : Fordi jeg ikke har betalt noen poeng, i følge henne. Ser at jeg ble trukket 157.700 F en vei C hjem, dagen for den originale bookingen, for lenge lenge siden. Men den diskusjonen får jeg ta med SAS Gold eller noe sånt.

    Ha en flott fredag alle sammen:D
     
    Last edited: 14. jan 2022
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Wow, dette må bli bra! T-0 til OSL-CPH-WAW her, jeg må også bare sove, pakke og jobbe litt først. Men det ser ut til at vi får hotell, mat og vin dit vi kommer. Good helg!
     
  3. espenlampe

    espenlampe Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    God tur! :)

    Dette er vel det nærmeste jeg kommer ANA F med det første. [​IMG]

    Når det er sagt så er det booket Thailand i påsken, og skulle booke hjemreise imorgen for 13.04.22, men den ble selvfølgelig snappet opp av noen andre allerede tidligere ikveld. Regner det er pga Thai tid at det var mulig å booke?
     

    Attached Files:

    Calling, themichael, Earl and 17 others like this.
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    ANA F ja.. Skulle reist til Tokyo på onsdag som var, for en uke i Japan. Med ANA F. Sånn ble det ikke. Har vel kansellert fem eller seks reiser med ANA F siden 2020. :(

    Men, jeg har 2 turer med ANA F booket til høsten, håper det er mulig å reise inn i landet da..

    Driver fortsatt og planlegger USA-tur om to uker. Fant (det jeg trodde var) domestic F fra LAX til FLL, med gode flytider, som gjorde at jeg ikke måtte stå opp før kl 06. God pris var det også. Der burde kanskje varsellampene ha slått inn. Da jeg hadde betalt, og skulle velge seter, så jeg at første leg til DFW var i eco. Og jeg måtte betale for å velge sete. Jaja, tenkte jeg. Det skal jeg nok overleve. Fikk ikke lov til å velge sete, og måtte prøve igjen. Da gikk alt så mye bedre, og jeg måtte ikke betale heller. DFW-FLL var i "F". Får ta det som en lærepenge, må alltid dobbeltsjekke. En gang ekstra. Ble for ivrig, og da glapp det på hoppkanten. Men, det blir to nye flyplasser. :cool:

    Litt øm i armen etter 5G-innsprøyting, og litt slapp og rar. (Mer enn vanlig) I tillegg har jeg vondt i ryggen (skal til kiropraktor etterpå), så akkurat nå føler jeg meg ca 80 år gammel. :rolleyes:

    Jaggu bra det snart er helg!
    Ha en bedre dag!
     
    Kristian, ordnetseg, Calling and 21 others like this.
  5. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    442
    Likes mottatt:
    3,052
    Bonuspoeng:
    93
    Veeeldig tidlig oppe etter ikke å ha lest innreisekravene til Polen godt nok... Time hos Dr Dropin 0540 for vesla, negativt svar etter 20 minutter. Nå slappes det av i Gullstua før OSL-CPH-GDN med avgang 0915. Opprinnelig plan med OSL-ARN-CPH-GDN utgikk siden alle måtte ha test hvilket i utgangspunktet ødela litt for MR for konemor. Men, ombooking i går ettermiddag gjorde at det istedenfor tre legs med bookingklasse S ble to legs med bookingklasse Z og dermed samme opptjening. På søndag vinner hun gull - og diamant for min del etter kun tre måneder inn i opptjeningen.
    Nå satser vi på at værgudene er rimelig snille slik at vesla får en fin 15-årsdag i nytt land i morgen!
     
  6. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    God fredag!

    Ramla inn equipment change for tur/retur MIA i vinterferien. A330 er forbedret til A350. Trodde ikke de brukte de fra OSL men det er jo en helt kurant endring. Meget usikkert om en har tid og mulighet til den turen dog.

    I dag blir det kjøkkenrunde på IKEA og Kvik for å prøve å lande noen fornuftige valg til hytta.
     
  7. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret :)

    Her er det ikke mye reiseaktivitet på gang før vinterferien, ramlet inn endring fra A330 til A350 begge veier Osl-Mia-Osl så det styrket sjansen for ny Florida tur :)
    Fikk booket noen nc opphold i går på friends&family, kanskje jeg finner noen nye i dag?

    God tur @ccurrahee og gratulerer med nytt strekk i F, regner med vi får hyppige oppdateringer:)

    Ha en strålende fredag alle bonusnisser og god kommende helg :)
     
    Last edited: 14. jan 2022
    Kristian, Calling, Earl and 16 others like this.
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Goooooooood morgen og god tur til samtlige i luften, @ccurrahee nå har du offisielt påtatt deg rollen for både reisebrev og plikt å tømme den tralla . PS blir medical emergency, der du har tømt tralla, lurer jeg virkelig hvor god du er i AHLR ved asystole eller VF. Tipper jeg hadde nok tatt livet av den personen:rolleyes:

    Må vi alle være covid friske, ta en dag av gangen, og huske å puste. ;)
     
  9. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    6,502
    Bonuspoeng:
    163
    Det er fullt mulig å oppgradere billetten i forkant. Høres ut som at du skal fly med American. Da kan du klikke deg inn fra manage booking og velge oppgradering per strekning. Eller så får du jo sammenlignet nå.
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer at det er AA. Takk for tips, skal sjekke hva de vil ha for oppgradering. :)
     
    OyvindN and oddA like this.
  11. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,223
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret.

    Dårlig gjort av en kollega å kansellere et møte som skulle starte 0830 ti minutter før. Er ingen morgenfugl jeg...
    Også dårlig gjort av SAS å kansellere en flygning, booke om til 6 timer senere, rote med videreforbindelser og faktisk ikke sende så mye som en SMS eller e-post. Tidligere fikk jeg et hint om endring og måtte lete, nå må jeg tilfeldigvis oppdage endringingen men den er ganske tydelig markert som avbestilt/ombooket (riktignok ikke til hva). Med andre ord, de har teknologien for dette, men du kan bare få en av delene om gangen. Nesten like tilfeldig som når du får hva som del av ombordservice. Kanskje endringen skjedde på en torsdag før kl 9 og da skal du ikke få varsel? :p

    Jaja, får ringe SAS og høre hvordan de har tenkt at jeg skal rekke BGO-TRD når CPH-BGO ankommer flere timer etter avgang.

    Ha en flott dag!
     
    Kristian, Calling, Earl and 13 others like this.
  12. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen og endelig helg! Ny runde med håndverkere som skal gjøre seg ferdig med siste finish, og så skal jeg få 3. og forhåpentligvis siste dose med vaksine i dag. Krysser fingrene for at formen ikke blir alt for shabby så det blir mulig å nyte helgen og begynne så smått å forberede seg til tur om en uke. Må prøve sommerklærne og se om de fortsatt passer nå som jeg har blitt litt ekstra tjukk på midten ;)
     
    Kristian, Calling, Earl and 12 others like this.
  13. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå Sunnfjord. Madammen har lungebetennelse, so då vert dagane travle. Heldigvis får eg (via)Trumf. I løpet av natta har eg bikka 450k poeng siste 12 månader. Berre det vert råd å få flydd litt no, so vert eg fornøgd.

    Vinterferien vert (som vanleg) ikkje noko av, men det er vel kanskje på tide å begynne å tenke på tur i haust i tilfelle vennineturen til madammen går fløyten. Er det håp om at det vil bli råd å få booka LH F med Eurobonus snart?
     
    Kristian, Calling, Earl and 11 others like this.
  14. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Jessheim

    Her tikket det i går også inn en av de irriterende endringsmeldingene fra SAS som ikke inneholder noen som helst antydning om hva endringen er ut over hvilken reise det gjelder. Klarte noenlunde raskt å identifisere at endringen var 20 minutter tidligere avgang fra CPH til EWR (begynner visst å få litt rutine i dette detektivarbeidet), og tilsvarende kortere transfer på CPH selvfølgelig. Helt fint altså... Helt til jeg kom til å tenke på at endret flytid kanskje betyr utstyrsendring også? Og ganske riktig, en ny sjekk viser at vi er "nedgradert" fra A350 til A330. Jeg er altså i andre enden i forhold til @obay og @Maggie som har fått endret "riktig" veg. Jaja, jeg skal nok ikke vansmekte i A330 heller, selv om det er pokkers irriterende at jeg ikke skal få fløyet A350 nå heller :eek:

    Ingen store planer for helga ut over å få luftet skiene. I følge skiforeningen har ikke mildværet vært alt for brutalt med snømengden i Romeriksåsen.

    Ha en strålende en!
     
    Kristian, Calling, Earl and 10 others like this.
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra solkysten i et fantastisk januarvær!
    Hvor ble Gyda av?

    Fikk mail fra Lufthansa om endringer i flytider, det sto det klart hvilke flytider som var endret.
    Så sto det: denne mailen krever svar!
    Godtar du endringene?
    Vil du endre reisetidspunkt?
    Vil du ha pengene tilbake?

    SAS spør ikke om noe! De sier bare, hvis du ikke ser denne mailen eller ikke gidder å reagere innen 15 dager så blir det som vi har sagt!
    4BCAFEE6-617B-4D5D-BDA7-6C7789EE5563.jpeg
     
    Kristian, Calling, Earl and 11 others like this.
  16. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    God helg i WAW!
    Det glapp 2 ANA F billetter på telefonen for min del også i morges. Jan 23 planlegging:rolleyes:
     
    OyvindN, Arvid1410 and Upsaker like this.
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Reiseruten blir som følger : OSL-LHR-HND-ORD-MEX : SAS ANA og 2xUnited på vei ut.

    Hvis noen har noen gode inspill på lounge tips triks osv så er det bare å rote ut. Tror jeg har lest "alt" her inn ++ men ma vet jo aldri :D
     
    Calling, Earl, OyvindN and 1 other person like this.
  18. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
     
    OyvindN and holmen like this.
  19. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    ....Du verden!
    Så om jeg tolker deg rett er det fortsatt mulig å reise til Japan og tilbake, bare man holder seg "airside" ?
    Ser frem til reisebrev!
     
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan vel bruke Polaris på ORD når du lander med Polaris loung haul.
     

Del denne siden