"F-påsketur" FRA-HND-BKK-LHR - loungespørsmål

Tråd i 'Bonushjelp' startet av olekvi, 22. mars 2018.

  1. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    USA-turen med SAS i C og MC Premium-rabatt ble plutselig gjort om til en tur til Japan med CT da det dukket opp billetter som passet og fristet:

    TRD-CPH, SAS plus
    CPH-FRA, SAS plus

    FRA-HND, ANA F (777-300ER)

    HND-BKK, Thai F (747-400)
    BKK-LHR, Thai F (A380-800)

    LHR-OSL, SAS plus
    OSL-TRD, SAS plus

    Da jeg er lite bevandret hva gjelder first-reiser så håper jeg dere her på forumet kan hjelpe meg med gode tips til lounge i FRA, HND, BKK og LHR samt om det er andre perks jeg må få med meg?

    Med ANA ut fra Frankfurt antar jeg det er Senator-loungen til LH som gjelder, og at jeg ikke har tilgang til FCT?

    På forhånd takk :)
     
    Gullars liker dette
  2. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    547
    Likes mottatt:
    1,595
    Bonuspoeng:
    93
    I FRA er det en senator lounge som gjelder, ja. Hvilken som er best tror jeg noen andre skal få svare på. På HND har du tilgang til ANA suite lounge. Den er veldig full på morgene og kvelden. På tidlig ettermiddag veldig rolig. Den gir ikke noe spesielt synes jeg. I BKK kommer du deg inn på First class loungen. Nyt den med massasje og god plass. I London er det vel Singapore loungen eller Eva air sin som er sagt å være bra.
     
    olekvi liker dette
  3. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Du har også tilgang til Air Canada’s lounge på FRA. Den er strået vassere enn LH Senator lounge.
     
  4. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg syntes LH Senator er strået vassere enn AC, dog litt bedre utsikt, men dårligere drikkeutvalg og mat..

    Men begge gode Lounger..

    (Bare sånn for å oppfordre til å prøve begge)


    C
     
    olekvi and Eddie47 like this.
  5. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo selvfølgelig den beste løsningen.
     
    Chrisbgg liker dette
  6. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    316
    Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg prøvde begge for to uker siden og Senator på ex Schengen hadde wienerpølser, pretzel og niks mer. Eneste positive var at de hadde Ca Del Bosco i baren og vingummi ad libitum. Air Canada sin hadde langt færre folk og bedre mat. Utsikten var kliss lik, for de ligger jo ved siden av hverandre...? Men at man like gjerne kan gå innom begge støttes!
     
    jgroneng liker dette
  7. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Different experience, men sånn er det jo ofte..

    Utsikten er høyere, og mer skrå, følte det var mer luftig og greiere utsikt.

    Var en del varmretter som kylling curry, currywurst o.lign sist.

    C
     
  8. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Du må nok ha *A gullkort for å komme inn på noen av LHR T2 loungene. SAS plus billett alene gir ikke tilgang og heller ikke incoming F med TG. Har du gullkort er LH loungen (T2A) mest aktuell når du skal videre til OSL, hvis du ikke ikke har et hav av tid da. Etter ankomst må du nemlig gjennom security og passkontroll inne på T2A som er et kvarter å gå fra T2B der alle intercont *A flights har gate.
    Tar du imidlertid turen tilbake til loungene T2B (og har *A gullkort) vil jeg anbefale Singapore og Air Canada, fremfor United.
    God tur!
     
  9. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,327
    Likes mottatt:
    10,162
    Bonuspoeng:
    183
    Du trenger ikke gullkort på noen av disse.
    Det er kun LH Senator som er "Gold". SAS Plus i Europa kodes som C (Business). På award som trådstarter er på er SAS Plus i bookingklasse I, som er "Business Award".

    Det er kun LH Senator Lounge du ikke kommer inn på uten Gullkort, du er nødt til å bruke Lufthansa Business Lounge i stedet.
     
  10. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar alle sammen, jeg har EB Gull, så akkurat det er i hvert fall i orden.

    Ser nå at det har dukket opp en mulighet for LH direkte HND-FRA, burde jeg bytte ut de to flightene i Thai mot denne om den fortsatt er tilgjengelig i morgen, mon tro?

    Det betyr i såfall ei natt til i Tokyo og i Bangkok har jeg egentlig vært nok. Hva ville dere gjort? (det frister på en måte med to flights, men samtidig frister LH mer enn Thai ..)

    Skulle gjerne fløyet LH fra FRA og ANA fra HND, men det ser ikke ut til å være mulig.
     
    Last edited: 23. mars 2018
  11. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    3,262
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skrev en liten review og sammenligning av MLL og Senator lounge for en tid tilbake. Finner den litt ned i denne tråden.
     
    Last edited: 23. mars 2018
  12. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg endte opp med å booke om Thai-flightene til HND - FRA med LH, da får jeg en dag til i Japan og jeg får fly LH i stedet for Thai (jeg får dog en flyvning mindre).

    Ser at noen har fått tilgang til FCT ved ankomst med LH F når de skal fly videre med LH i C samme dag, selv om dette ikke stemmer med det som står på LH sine websider. Er det noen her som har forsøkt dette? Evt. fått lov til dette?
     
  13. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Åh, den er vanskelig... Når du først skal på F-tur, så tror jeg ville beholdt med Thai, rett og slett fordi setene og maten er bedre hos Thai F enn LH F etter min erfaring. I tillegg får du opplevd F-loungen i Bangkok med 1 time aromaterapi.
     
  14. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, jeg var veldig i tvil, men turen er kort nok som den er, så en dag til i Japan var det som telte mest. Får forsøke Thai en annen gang ...
     
  15. CB1

    CB1 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    282
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, det skal du få, fikk i alle fall vi i januar sist år:)
     
  16. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det funka heilt fint i sommar i alle fall. LH F inn, Porsche og LH C ut. Tok ikkje av solbrillene før eg kom i loungen på OSL...
     
    DanH, RoadKing, jgroneng and 2 others like this.
  17. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Spennende flighter du har! Hører gjerne dine erfaringer om LH vs ANA på FRA-HND, ettersom det er en viss sannsynlighet for at det åpner seg muligheter på begge disse for min del også :)
     
  18. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    LH F inn og så Porsche...?! Håper du var passasjer i porsche'n..!:eek:
     
    helged, TravelManBiz and olekvi like this.

Del denne siden