Ja, antar det. Forsøkte ikke å faktisk booke. Spurte bare hvor mange agenten så i klasse O på disse datoene.
Litt dårlig gjort å booke 1 av 2 seter de få gangene de faktisk slipper 2 - når det ellers er så mange avganger med bare ett sete å ta
Kanskje litt offtopic, men to spørsmål: 1) Er det mulig å bestille F med "umiddelbar retur" (dersom det er ledig), og sånn sett aldri forlate airside (= trenger ikke visum) 2) Hvilke F destinasjoner krever ikke visum for nordmenn? I forhold til 2 tenker jeg f.eks på LH sin 48-timers. Er jo ofte litt for kort tid til å skaffe visum. Hjemmekontoret kan like gjerne være i luften, tenker jeg...
Ja, det er mulig. Som regel er det samme fly som skal fly tilbake så du slipper å bekymre deg ved forsinkelser.
Jeg finner seter i LH F 2 - 7/9 dager frem i tid på AF, og i flere tilfeller også ved søk hos Aeroplan - likevel "finner ikke" SAS setene. Jeg sitter igjen med en magefølelse at SAS ikke søker på rett måte, eller noe tilsvarende når vi bare for noen år siden "lett" kunne slå på tråden en uke i forveien og bestille basert på tilgjengelighet i AF. Er det rart man blir deppet og driter i hele CT?
Fyller søkene du gjør kravet til nok ledige seter som nevnes i tråden? Det er forøvrig ikke noe tvil om at det er blitt vanskelige å booke F ja...
Stemmer, det virker som om man må opp i 4-5 seter på AF før det skal vere sjans for at SAS ser dei. Dog ingen rød tråd på dette.
Har noen booket ANA F 355 dager frem i tid i det siste? Jeg har nesten ikke sett noen seter på Awardfares på en stund, og oftere 1 sete på tilfeldige andre datoer enn 1 eller 2 seter på "riktig" dag 355 dager fram i tid. Nå har jeg ikke kommet til datoene jeg ønsker å booke enda, så jeg har hverken sjekket ved slipptidspunkt midt på natta eller ringt inn for å høre om SAS ser dem selv om de ikke dukker opp på Awardfares. Men en skulle da tro at NOEN seter ikke blir booket med en gang de slippes?
Det ligger ute seter på ORD-TYO oktober 2023, så noe slippes iallfall. Vi er trolig tilbake til der vi var før pandemien, hvor det meste som legges ut på de mest attraktive rutene bookes opp nokså umiddelbart.