F-RUTER SOM KAN BOOKES MED EUROBONUS (Anno 2022)

Tråd i 'Bonushjelp' startet av flying_all, 12. sept 2021.

  1. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Ja. Har sett de, men har sett lite fra Europa de siste ukene. Tidligere har man ihvertfall sett et og annet F eller C sete en liten stund før det blir borte igjen. Nå er det bare økonomi så langt øyet kan se :rolleyes:
     
  2. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg satte på alarm klokka 01:58 tirsdag for å prøve å se om jeg så noen billetter, men da jeg fikk gått inn på air canada sine sider og gjort et søk var det kun økonomi tilbake. Fordi jeg ikke har lyst til å stå opp klokka to hver dag bare for å sjekke om ANA faktisk slipper billetter for tiden laget jeg et lite skript som søker på aircanada.com etter enveis lhr-hnd på riktig dato og tar et screenshot. Dette satt jeg opp til å kjøre på slaget klokka tolv og ti minutter seinere. På onsdag var det da noen seter i økonomi, 0 seter i C og 2 seter i F som var borte ti minutter senere.

    Nå var jeg kjappere enn 10 minutter på tirsdag, så for idag så satte jeg opp skriptet til å kjøre ved midnatt, 1 minutt, 2 minutter og 3 minutter over. Fasit i natt var at det var 1 sete i F, 1 sete i C ved slaget midnatt. C-setet ble så borte i løpet av 1 minutt og F-setet i løpet av 2 minutter.

    Dette kan man jo si er et STORT problem for oss som sparer på Eurobonus siden ingen av telefonene til SAS er åpne på den tiden av døgnet. Der blir vi straffet for at SAS ikke gidder å implementere nettbestilling av F-billetter. C kan vel muligens være mulig hvis man er kjapp nok. Antar at det samme gjelder HND-LHR, men jeg kan sette opp noen ekstra søk i natt.

    Det ser ut som at den eneste andre destinasjonen ANA har satt opp med 777-300ER med the Suite neste høst er ORD. Til/fra Chicago er det som regel ledige seter i både F og C når jeg våkner om morgenen, så jeg lurer litt på hvorfor denne ruten er mindre populær enn LHR-HND. Mulig det har noe med at United ikke får lov til å bestille billetter før 330-ish dager før avreisedato såklart og at i Europa er det flere bonusprogrammer som kniver om billettene. Evt så har chatflights eller noen andre laget en bot som automatisk bestiller billetter på LHR-HND-LHR for kundene sine. Isåfall er vi fucked.

    Tydeligvis må vi krysse fingrene for at FRA-HND blir endret tilbake til 777-300ER og at det slippes mange billetter på en gang. Ellers får vi snappe opp seter som kanselleres/endres vil jeg tro.. det dukket for eksempel opp 1 F på LHR-HND 17. oktober neste år midt på dagen idag. Den ligger der fortsatt.
     
    Last edited: 29. okt 2022
    jonss, Frode789, AirMags and 11 others like this.
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Når Chatfligths booker kompliserte reiser for EuroBonus-kunder må de ringe inn som oss andre.
     
  4. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tenkte ikke nødvendigvis på eurobonuskunder. De kan for eksempel skripte noe greier for Air Canada eller LifeMiles. Overføre for eksempel Amex Membership Rewards til LifeMiles for så å booke first der er visstnok ganske populært. Eller kanskje de eller en tilsvarende tjeneste faktisk får til noe for Lufthansa Group også for alt jeg vet. Uansett er det bare en teori. Det er vel mer sannsynlig at LHR-HND er mer populært blandt de programmene som faktisk får lov til å booke på nett 355 dager før.
     
    Last edited: 29. okt 2022
    trygveat liker dette
  5. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Eller det kan såklart være japanere som vil til Europa
     
  6. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Så det du sier er at det slippes 1-2 seter eksakt ved midnatt 355 dager før som snappes opp i løpet av et par minutter?

    Er ikke kundeservice døgnåpen for EBD/EBG? Må jo være mulig å teste om dette stemmer ved å være på tråden med en kunderådgiver like før midnatt og iverksette bookingen eksakt kl 00:00?
     
    Are liker dette
  7. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Den var døgnåpen. Nå stenger den 23:00 :( Setene slippes 00:00 gmt, så det amerikanske nummeret er heller ikke noen mulighet siden de stenger 19:00 Edt som er 23:00 GMT for tiden. Mulig det åpner seg en mulighet når amerikanerne går tilbake til vintertid om en uke.. Da stenger amerikansk kundeservice akkurat samtidig som setene slippes, så hvis man får overtalt en agent til å holde tråden og hvis han klarer å snappe opp setene akkurat når de slippes så kanskje? Men mye hvis med en strategien...
     
    Shyneno and Gullars like this.
  8. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    AFAIK slippes setene 09:00 JST. Japan har ikke sommertid, så det blir en times justering fra i morgen.
     
  9. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det er det samme som 00:00 gmt ;) men amerikanerne stiller ikke klokka før om en uke. Vi må følge med klokka ett isteden framover. I natt er det vel fortsatt klokka to siden klokka ikke stilles før tre.
     
  10. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    0-2 tror jeg. Ikke alltid det slippes seter med utreise fredager. Mulig ANA også dropper å legge ut billetter på populære reidedager i Japan for alt jeg vet
     
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Når setene fra i morgen slippes 01:00 GMT hjelper det ikke med en time ekstra åpningstid på amerikansk kundeservice :)
     
  12. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Med GMT mente jeg UTC. Så siden japanerne ikke har sommertid tror jeg ikke det blir noen endring. Men vi får se
     
    trygveat liker dette
  13. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Ah, du selvsagt helt rett. Relativt til GMT/UTC blir det ingen endring! Ser forøvrig at skandinavisk kundeservice skal ha åpent til 01:00 på hverdager nå, så det kunne kanskje fungerte tidligere i uken: https://www.sas.no/kundeservice/kontakt/
     
    Jorge liker dette
  14. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    GMT og britisk sommertid brukes vel noen ganger om hverandre på sommeren ;) Men UTC er alltid +0. Bra at de er åpne til ett! Da er det kanskje mulig å finne en agent som er villig til å jobbe litt overtid :D
     
    trygveat liker dette
  15. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    De japanske åpningstidene er også interessante: MAN - FRE 09.00-17.00 JST. Men denne er kanskje stengt nå som ruten til Tokyo er pauset?
     
  16. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Tja? Går jo å prøve. Men også godt mulig de bare har kundeservice på japansk.
     
    trygveat liker dette
  17. kristiaan

    kristiaan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    309
    Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg snappet opp en billett i First med ANA, LHR-HND i okt 23.
    Vet ikke hvor lenge den hadde ligget ute, men bestilte i dag, søndag, kl13ish. Gleder meg til en ny tur i the Suite
     
    Upsaker, Gullars and trygveat like this.
  18. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Den 17. Oktober? Jeg fikk varsel fra Awardfares om at den ble ledig på lørdag klokka 12:35, så den har ihvertfall ligget ute siden det.

    Den ble opprinnelig lagt ut natt til torsdag og da så jeg at den forsvant med en gang, så mulig noen kansellerte igjen eller flyttet sin avgang når det ble lagt ut billetter en dag eller to senere.
     
  19. kristiaan

    kristiaan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    309
    Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, stemmer det. Jeg kom over den helt tilfeldig. Er inne og sjekker en gang i blant om det ligger ute noen godbiter.
     
  20. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,501
    Bonuspoeng:
    293
    Da har jeg statistikk for et par dager til:
    Natt til igår så ble det lagt ut billetter for fredag 20.10.2023 og med mindre noen tok billettene før jeg fikk lastet ned nettsidene så ble det sluppet følgende:
    LHR-HND - 0F 1C - borte 1 minutt senere
    HND-LHR - 0F 1C - borte 1 minutt senere

    Natt til idag sjekket skriptet mitt også FRA-HND-FRA som såklart ikke har F for tiden siden den er satt opp med 787. Billetter ble sluppet for lørdag 21.10.2023:
    LHR-HND - 0F 0C
    HND-LHR - 2F 1C F borte 1 minutt senere, C borte 2-3 minutter senere
    FRA-HND - 1C 1C Kveldsavgang borte 2 og formiddag 3 minutter senere
    HND-FRA - 0C 1C Formiddagsavgang borte 1 minutt senere

    Mønsteret på lørdagsslipp stemmer med det jeg har observert tidligere da setene ikke ble snappet opp så fort. Europa-Japan med avreise lørdag er populært og det slippes lite eller ingenting, men motsatt vei kan man finne F.
     
    Last edited: 01. nov 2022
    paron, Insomnia4u, Are and 8 others like this.

Del denne siden