Beste måten å komme seg til San Diego fra OSL?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av duck3rs, 15. aug 2026 kl 14:40.

1. duck3rs

duck3rs Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Hei dere,

i et tidligere liv var jeg over gjennomsnittet interessert i dette faget og har gjort mine reiser med poeng men med småbarn har det vært noen år siden jeg har vært på tur. Behandle meg derfor som en førstreisgutt :D

Nå har det dukket opp en mulighet for å reise til San Diego 14/15 september og jeg lurer litt på hvordan jeg kan optimalisere denne turen?

Det virker fristende å reise direkte fra CPH → LA, også finne en leiebil å kjøre til SD. Alternativet er munchen eller amsterdam også direkte til SD derfra. Hva synes menigheten at man burde gjøre?

Jeg har 10k EB poeng uten noen status (fattigslig, i know) - har det noe å si om jeg kjøper poeng? Er det billigere enn å cashe ut for billetene?

Målet for turen er å ha det komfortabelt så enten premium eller business, billigst mulig - altså mest bang for the buck.

For kontekst, skal være i San Diego i 3 dager på en konferanse, så toen dager i LA → dra til SF for fire dager også hjem igjen. Så lurer også på hva er greiest måte å komme seg hjem på.

2. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,610
    Bonuspoeng:
    183
    En ting er å reise komfortabelt og billigst mulig. En annen ting er hvor mye du kan om bonusbilletter generelt og hvor mye jobb det potensielt kan bli. Det er bare du som vet. Personlig tror jeg for å få til det du ønsker, er kjøpte billetter veien å gå. (Om du kjøper poeng, har du bare løst en av utfordringene…)

3. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,075
    Bonuspoeng:
    183
    Du skriver ikke hvor lenge du skal være borte eller hva som er budsjettet ditt, men hvis man forutsetter en uke, ser det ut som om det er relativt dyre billetter i business til SAN på mandagen (45K) og at du kan spare ca. 5K på LAX. På tirsdagen er det derimot ganske like priser, og du kommer deg til SAN med Skyteam for under 40K.

I PE er det ca 17K til SAN og kun en drøy tusenlapp på å spare til LAX på mandagen, og lite å spare på tirsdagen.

Så hvis du betaler med egne penger, så høres kanskje SAN i PE på tirsdagen med Skyteam ut som en grei deal. Da blir det AF hele veien, du tjener poeng med Eurobonus og du slipper det bryderiet med å skifte fly og klarere immigrasjon på mellomlanding i USA.

Del denne siden