Det er så synd at det er så håpløst dårlig kunnskapsnivå på kundeservice.. men sånn har det jo blitt overalt.
De slipper ganske stabilt 2 seter tirsdager og onsdager, men de blir som regel booket i løpet av minutter eller sekunder når de slippes klokka ett norsk tid 355 dager før (klokka to når vi har sommertid). Det har vel også vært noen rapporter om 2 seter på mandager og torsdager hvis jeg ikke husker feil. Seter for tirsdag og onsdag slippes altså 01:00 natt til torsdag og natt til fredag fordi uka forskyver seg sånn 355 dager fram i tid. Dette vil vel også endre seg etterhvert pga skuddår i 2024. Som EBG+ er SAS kundeservice åpen til akkurat klokka ett så du kan ringe inn litt før det og få en agent til å prøve å snappe de opp akkurat i det de slippes. Hvis du ikke har tilgang til utvidet kundeservice må du satse på at noen kansellerer reisen sin eller endrer dato senere og at det dermed slippes seter utenfor det vanlige slippmønsteret. Evt at setene faktisk ikke bookes i løpet av natta før kundeservice åpner.
LX F - Er dette en glipp eller noe vi kan finne fremover? Hvor ser dere tilgjengeligheten på dette? AF?
TPG har skrevet en artikkel om det og det virker som det samme i hovedsak også gjelder for eurobonus. Om det er en glipp eller ikke vet jeg ikke For min del fant jeg det via united søk og jeg var nødt til å søke med connection. Det dukket ikke opp på AF. Jeg fant FRA-ZRH-NRT, men ikke ZRH-NRT https://thepointsguy.com/news/swiss-first-class-united-miles/
Det er en del greie F-seter med LH ledig om dagen, inntil fem stk faktisk. Finner SAS dem, eller er det hjelpesløst? Ser mitt snitt til å teste LH F til USA nå i vinter.
Du må ringe og spørre. De finner, men om de finner det du er ute etter vet du ikke før du har hatt dem sjekke.
Jeg fikk booket to billetter da det stod fem ledige på Uniteds søkemotor her om dagen. Bare å ringe dem og høre.
Jeg hadde en CT som gikk ut 31/1 og ringte SAS samme kvelden 2330 og fikk booket sete i LH F. Skal ut å reise snart, gleder meg masse
Jeg hadde sjekket og det var 3 ledige seter på Awardfares. Jeg flyr SAS C til USA og LH F hjem. 76500 Eurobonuspoeng med CT for 1 person. Jeg får 22 timer i USA Rekker å kjøpe noen klær på Premium Outlet Passer på å fly LH hjem til Oslo seinere så jeg får mange timer på FCT
Du kan velge blant 4 bonusprogram på awardfares. Bl.a United sitt. Men høres ut som du ikke har filtrert på FFP.
https://www.anahd.co.jp/group/en/pr...2vR-3m8Cd8e-rk7ZGeuwhvMjtU6l0QyhpRAG2kjmC9boc ANA kommer tilbake med A380 gammel kabin på sine Honolulu flygninger. Det har vel vært mye 1 sete som er sluppet, men her er det kanskje en mulighet for å få flere legg i F for en fornuftig poengpris. Om en klarer å sammkjøre booking av Europa til Honolulu da.