F-RUTER SOM KAN BOOKES MED EUROBONUS (Anno 2022)

Tråd i 'Bonushjelp' startet av flying_all, 12. sept 2021.

  1. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Fløy den ruten i F med ANA for et par uker siden, 2 seter. Anbefales! 47E22C7C-CB57-4CD2-A0E8-6698A301F70B.jpeg
     
  2. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Og dagen før avreise lykkedes man for første gang på 5(!) år å snatche en F- billett FRA-ORD med avreise i morgen.. 1A var ikke ledig, så det blir 2K.
     
    kristiaan, Are, Elo and 18 others like this.
  3. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Grunnet småbarn har det blitt noen år siden vi sist tok en tur i F - og abstinensene melder seg. Ser ut til å være vanskelig å få booket en F-tur langt frem i tid, så vi tenker kanskje vi må tillatte oss å være svært spontane, ha barnevaktene på high alert og booke til en ok destinasjon så snart vi ser at noe er ledig?

    Er det LH F som er "enklest" å få til, eller er det andre gode tips?

    Hvor finner jeg for tiden den beste fasiten på hva som er bookbart med Eurobonus? Er det AF -> filtrere på Eurobonus? Er evt Expertflyer pålitelig kilde?
     
  4. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    United, AF og EF fungerer. Eurobonus har ingen info om F.
     
  5. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Takk! Visste at Eurobonus ikke ser F, var mer om Awardfares med Eurobonus-filter var pålitelig:)

    Så United og EF er fortsatt sånn passe pålitelig for å se LH F og ANA F bookbart med Eurobonus? LX F også kanskje?
     
  6. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,657
    Bonuspoeng:
    183
    ANA F er pålitelig, men det er ikke så ofte du ser 2 seter. LX F er bare unntaksvis tilgjengelig for Eurobonus (det var en periode nylig hvor det var noen som fikk booket, og så var det helt tomt igjen som det egentlig har vært i mange år). LH har ikke samme tilgjengelighet som United, EF og AF, men det kan være muligheter hvis du ser mange seter (5+) i de andre verktøyene. Jo nærmere avreise, jo større sansynlighet er det for at du kan booke med eurobonus og det kan noen ganger gå med færre enn 5 seter på AF. Eneste måten å finne ut om det går eller ikke er å ringe inn. Dere kan også følge med på TG LHR-BKK. Det er den jeg selv har fått booket nylig. Da dukket det opp to seter bare et par dager før avreise. Helt sikkert mer sannsynlig i ukedagene enn i helg. Vi reiste en onsdag.

    Så siden det er såpass ustabilt kan det sikkert være smart å ha en backupreise i C med mindre dere er 100% fleksible på datoene. Trenger jo forsåvidt ikke være samme destinasjon som dere eventuelt ender opp med i F engang.
     
    Last edited: 24. mars 2023
    Bettan and Insomnia4u like this.
  7. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    1 sete ledig på NRT-HNL 31.mai om noen føler kallet for en 380 tur i F. Anbefales!
     
  8. Greenbull

    Greenbull Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    13
    Fikk kapret meg et sete med ANA i F fra LHR-HND til neste år :D:D

    Dere skriver at det går an nå å reise til tokyo via usa, men er det lov for meg å reise hjem igjen via usa slik at det blir en rundtur?

    Iflg guiden her kan man mellomlande i én ekstra sone utenom avreise og destinasjon (hvis den er billigere enn dest.), men det er kanskje flere regler å ta hensyn til?

    https://medium.com/travelbox/sas-eu...itt-regler-ruter-til-inspirasjon-9a860d6f2278
     
    LaDuden liker dette
  9. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Skal gå fint det. Jeg hadde BKK-SIN-HND-ORD-CPH på retur tidligere i år.
     
    Greenbull and Spielhaug like this.
  10. Greenbull

    Greenbull Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    13
    Hm! Ser en hnd-ord i F, prøvd ruletten nå to ganger, men begge sa nei. Han siste sa jeg evt kunne legge det opp som helt egen reise, men da må jeg jo evt svi av en ct til. ORD og hjem måtte også bli en ny, 3.reise.. Irriterende at de ikke er samkjørte på dette.
     
  11. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,657
    Bonuspoeng:
    183
    Du får ikke booket OSL-LHR-HND-ORD som en open jaw, men det er mange som har booket feks OSL-LHR-HND-ORD-CPH-OSL som en t/r. Du er altså avhengig av å finne noe hjem fra ORD for å få booket.
     
    Greenbull liker dette
  12. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har booka denne turen i april (BGO i staden for OSL), men då med HND som destinasjon. Det var ei endring av ei eksisterande reise der eg la til heimreisa HND-ORD-CPH-BGO og "jurubonusavdelningen" akkederte ikkje på den. Ei heller agenten.
     
    RoadKing and Greenbull like this.
  13. antirealiti

    antirealiti Medlem

    Innlegg:
    132
    Likes mottatt:
    270
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor finner jeg en oversikt over slikt? Og hvor mange poeng koster det? Har en CT klar og jeg og fruen har ekstremt lyst å reise til Tokyo på C/F!
     
  14. CptSideslip

    CptSideslip Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    724
    Bonuspoeng:
    83
    Har et vagt håp om å finne meg min første first billett på en flight med LH neste uke. Er allerede booket med LH biz på den aktuelle flygningen, og ser på seat map at det er per nå 1 av 8 seter booket/valgt i first. På awardfares kommer flygningen opp med 1 estimert tilgjengelig i first per nå (dukket opp i natt).
    Hvordan går jeg frem for å få endret til dette? Per nå har jeg prøvd å kontakte kundesenteret og fått de til å se etter seter i first (O klasse?), men så langt dukker de ikke opp på deres ende. Er dette riktig fremgangsmåte, eller er det andre klasser eller magiske ord som skal brukes? Har også nå primært sett brukt vanlig norsk kundeservice, og snakket med svensker :)
    Setter pris på all hjelp og tips fra alle IFere ;)
     
  15. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Det høres ut som om du bruker riktig fremgangsmåte. Det er ikke helt konsistent tilgjengelighet på LH F hos de ulike bonusprogrammene, og SAS har vel de siste årene hatt noe dårligere tilgjengelighet enn de øvrige. Her om dagen var det en som skrev at han fikk bedre tilgjengelighet da han søkte utreise fra OSL enn FRA. Du kan jo forsøke å be agenten søke gjennomgående fra OSL og se om de finner noe tilgjengelig da. Lykke til!
     
    Are and CptSideslip like this.
  16. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    Som @Gullars skriver, lag deg en konto på united.com og søk sammenhengende OSL-(ønsket destinasn) på spesifikk dag. Jeg fikk treff på 2 stk O biletter OSL-HND selv om awardfares kun viste 1 sete ledig FRA-HND.
    Er du låst på destinasjon og dato minsker sjangsene på treff. Men med litt fleksibilitet burde du kunne finne noe artig.
     
    CptSideslip liker dette
  17. CptSideslip

    CptSideslip Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    724
    Bonuspoeng:
    83
    Kikket på united.com nå på flighten jeg satser på, og ser at der kommer det opp tilgjengelighet i O klasse, betyr dette at det er noe sas burde kunne finne i sine systemer? Screenshot_20230531_223250_Chrome.jpg
     
  18. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,529
    Bonuspoeng:
    93
    Det at United viser tilgjengelighet er ingen garanti for at SAS finner setet. At AF berre viser eit sete, men kun eit sete er tatt i kabinen gjer at sjansen er stor for at fleire blir tilgjengelig. I så fall er det berre å hive seg på telefonen til SAS :)
     
    CptSideslip liker dette
  19. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,914
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du nå ikke MÅ til IAH, så prøv BOS, EZE, MEX og EWR/JFK også. Slippes endel dit også
     
    Mbj, CptSideslip and AirMags like this.
  20. CptSideslip

    CptSideslip Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    724
    Bonuspoeng:
    83
    Takker for gode tips, har jo forsåvidt god anledning til å svinge litt rundt på destinasjon. FRA-MEX er jo ikke å forakte, og legger man på en United flygning så er man jo i IAH samme/neste dag :)
     

Del denne siden