Fast overføring fra Trumf til EB er oppe!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Rgjertsen, 27. mars 2018.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Trumf (Shell MC) gir nå 15 EB pr. Trumf mot 13,88 frem til i går.
     
  2. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Åja, sånn ja! Trodde han mente at de hadde endret hvor mye Trumf man fikk med Shell MC :)
     
    indahla liker dette
  3. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Dette gjør jo faktisk mitt DNB MC unødvendig? Jeg er ikke SAGA kunde, så får bare 15% hos DNB. Dette koster vel 588kr i året? Nå vil jo Shell MC være like bra :)
    Kanskje bare jeg som er treig og innser at dette var vel hele meningen til første skribent her :p
     
  4. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Da som Trumf fast overføring til EB er oppe og går, fant jeg ut noe som kanskje kan være greit for andre og!
    Jeg fikk satt opp min faste overføring, som i starten av tråden, den 27. mars før det egentlig var innført. Dette ble tatt ned en times tid etterpå.
    Nå etter påske stod det at min faste overføring var aktiv og at jeg hadde spart opp 50kr og at poengene var på vei! Dette gjorde meg veldig fornøyd da kontoen hadde blitt 320kr i løpet av påsken.
    Men det viste seg at dette ikke var registrert hos Trumf. Derfor måtte jeg stoppe overføringen, få meg under 200kr manuelt og starte på nytt.
    Jeg tenkte å skrive dette i tilfelle noen andre også får opp at den er oppe og går fra før påske, og bygger mer på konto mens de venter!
     
  5. Maraug

    Maraug Bonusløvinne

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Hei
    Har automatisk trekk fra Trumf til Eurobonus.
    Hva skjer når jeg snart går 670 trumf fra Viatrumf?
    Konverteres de til 15 eller 10? Noen erfaringer?
     
  6. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    15.
     
    Skarven and Maraug like this.
  7. Allora

    Allora Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Hei,

    Etter å ha lest litt her har jeg skjønt at det er mulig å kjøpe trumf av venner og bekjente. Det jeg lurer litt på er om det er mulig å opprette en fast overføring ved å registrere mitt EB nummer på deres konto og få 15EB pr. krone, og avregistrere etter at trumfbeholdningen er overført? Blir selvfølgelig noe lag ettersom det tar ca. 1 mnd å avregistrere, men 15EB pr. krone er jo ganske mye bedre enn 10EB.

    Antar med dette at hvis de har f.eks. 1 000 trumfkroner på konto vil dette overføres, eller er det slik at det kun er de trumfkronene man tjener opp etter man registrerer fast overføring som overføres?

    Vil en slik overføring i tilfellet også registreres som opptjening i Flypremium?
     
  8. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Det går fint. Men de du får poeng fra må ha under maks 200 trumf for at du skal kunne sette opp fast overføring. Mener Trumf kan overføres i bolker på 50, 100 og 200.
     
  9. Allora

    Allora Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Aha. Det er det ikke fullt så godt som jeg hadde håpet på, med eksempelet på kr 1000 blir det vel 800x10 + 200x15 = 11k istedenfor 15k. Eller er det noen smartere måte å løse dette på?
     
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,656
    Likes mottatt:
    34,855
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det er sånn det funker. Og det går helt fint og automatisk når det er satt opp.
     
    Allora liker dette
  11. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Såfremt de har under 200 kr, så er alt good. Da får du 15 EB per trumfkrone, slik som du har tenkt. Problemet er hvis de f eks har 300. Da må de først bruke opp 101 trumf (så de kommer under 200) - dette gir 10 EB per trumfkrone. Og så får du 15 per. Så 300 kr ville gitt 10 x 101 = 1010 EBP + 200 x 15 = 3 000 EBP. Mens tjener de 300 trumfkroner etter fast avtale er satt opp ville du tjent 300 x 15 = 4500, altså taper du 490 poeng, men sånn er det..
     
    Allora liker dette

Del denne siden