Fast Track Immigration BKK

Tråd i 'Reisemål' startet av oniec, 31. okt 2024 kl 14:29.

1. oniec

oniec Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

Har noen spørsmål.
    Reiser med business OSL-CPH-BKK med SAS.
    1) Forstår jeg det riktig at det er fast track ved immigration "integrert" i business-billett?
    2) Hvis ja på første, hvor ligger den? Altså fast tracken.

Skal videre til USM med Bangkok Airways, og har liiitt tight med tid.
    Må jo kjøre hele runddansen med å hente bagasje og sjekke inn igjen.
    3) Er det mulig å få fast track på innsjekk med Bangkok Airways? Klarte ikke finne info..:rolleyes:
    4) Hvis ja på forrige spørsmål, noen erfaring med hvor mye tid man sparer?

Lander i BKK en mandag 17:10, og skal videre til USM senere på kvelden, hvis noen har erfaring fra dette tidspunktet :)

Tusen takk på forhånd for innspill og/eller tips!

2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    36,980
    Bonuspoeng:
    293
  3. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    36,980
    Bonuspoeng:
    293
  4. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,201
    Bonuspoeng:
    113
    https://www.bangkokair.com/through-check-in

SAS insjekk på OSL skal kunne klare å sjekke inn bagasje helt frem til USM, vi måtte vise til linken jeg ga deg over for at agenten skulle få det til. Når baggasjen er tagget helt til USM kan du gå på domestic transfer i BKK og hente ut boardingkort for bangkok airways her. Her blir du geleidet igjennom en liten dør før du plutselig er airside på domestic side.

Kaffen and PaalAndre1977 like this.
  5. oniec

oniec Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    @ccurrahee @Magnus1001 Raske og presise svar, dere er helt rå :cool:

Tusen takk! Det er akkurat det jeg lette etter.

@Magnus1001 Man går da på domestic transfer, henter billett ved transfer desk, igjennom security/immigration så er man airside domestic?
    Regner med det er noe immigration inne i bildet her før man boarder? Første gang jeg prøver på transfer uten gjennomgående billett, så sorry hvis det er litt dumme spørsmål :rolleyes:

kongenamundsen liker dette
  6. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,201
    Bonuspoeng:
    113
    Immigrasjonen skjer på transferdesk også åpnes det en dør til domestic hallen. Ligger endel videoer på youtube.
    Har kun testet dette en gang tidligere men fungerte fint.
    Et lite tips er å ha linken jeg ga over klar på telefon da de kan prøve seg på den enkle løsningen å sende deg ut for å sjekke inn på nytt. Men de ga seg kjapt når jeg vist til hjemmesiden til bangkok airways.
    Når alt er ordnet får du et klistremerke som du fester på brystet som viser at du transferer fra international flygning når du ankommer USM og får baggasjen utlevert på et annet baggasjebånd ved ankomst (fungerte iallefall slik på TDX).
    Hele prosessen i BKK tok oss ca 10 min.

Edit: du må selvfølgelig kunne fremlegge billetten BKK-USM, ved insjekk OSL for å få dette til.

Del denne siden