Fast Track med *A på OSL

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av altejoha, 18. juli 2018.

1. altejoha

altejoha Nytt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    18
    Har forsøkt å søke rundt på forumet, men finner ikke noe konkret om akkurat denne problemstillingen:

Når jeg flyr med SK blir FT automatisk integrert i BP ved check-in som følge av EBG, og det er som kjent bare å scanne mobilen i slusa.
    Jeg har imidlertid inntrykk av at det ikke er noen automatikk i dette når man flyr med andre selskaper i *A?
    Selv om man vitterlig har denne fordelen som *G.

Jeg reiser på ferie i morgen (med SN) og har sjekket inn, men ser ingenting på BP som tilsier at jeg har FT.
    Når jeg flyr SK så står det «FastTrack available at OSL».
    Vil nødig havne i en situasjon hvor jeg blir avvist i slusa og må diskutere med vaktene og flashe det fysiske EBG-kortet osv. (Det er kleint nok at det er kjøpegull)
    Dog er det enda verre å ende opp en halvtimes lang kø med (andres) skrikende unger i 30 plussgrader!

Så til dere som kan dette - hva er prosedyren i praksis for å benytte seg av «GoldTrack» som *G?
    (Uten å bli sendt fra skranke til skranke og/eller måtte diskutere med diverse vakter)

Jeg er for the record klar over at *A benytter den universelle FT’en, som ligger til høyre for DY og SK sine FT.

Last edited: 18. juli 2018
  2. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,338
    Bonuspoeng:
    93
  3. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    920
    Bonuspoeng:
    93
    *A Gold som flyr med SK bruker Sas fast track. *A Gold som flyr med resterende star selskaper bruker common fast track.

Attached Files:

4. altejoha

altejoha Nytt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    18
    Hei og takk for svar.
    Som jeg skriver så er jeg klar over det. Spørsmålet er hvordan det i praksis fungerer?

Som nevnt er det ingenting på mitt BP for i morgen som tilsier at jeg vil kunne gå gjennom (common) FT på OSL, selv om jeg er EBG/*G.

Dette til tross for at jeg la inn mitt EB-nummer da jeg sjekket på SN sine nettsider.

Last edited: 18. juli 2018
  5. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,517
    Bonuspoeng:
    183
    Det er bare så enkelt som at noen selskaper ikke har denne featuren i boarding-kortet. Så lenge det står SK*G på boarding-kortet så kommer du gjennom. Utenfor fast-track (tror jeg) det er et skilt som viser hvilke selskaper som har tilgang.

Edvard, Wiolenze and altejoha like this.
  6. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    920
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du ikke finner SK*G koden på boarding kortet ditt, så forhører du deg bare med innsjekking før du går igjennom for å forsikre deg om at det er registrert

altejoha liker dette
  7. artanis

artanis Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Fløy SN for to uker siden. Da gikk det fint å gå gjennom den vanlige fast tracken så lenge jeg hadde registrert SK*G hos SN på forhånd.

8. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,613
    Bonuspoeng:
    183
    Samme med LH, nå står det bare priority boarding men ikke noe problem å bruke felles fast track. I desmeber stod det SAS fast track på LH boarding kort også, det ble bare tull.

9. altejoha

altejoha Nytt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    18
    Hvor registrerte du SK*G på forhånd?
    Jeg la inn mitt EBG-nummer da jeg bestilte billetten, og la det også inn i går da jeg sjekket inn.
    Står likevel ingenting på BP som tilsier at jeg har FT?

Under Status står det «EB» og under Class står det «Check»

10. artanis

artanis Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Registerte det på brussel airlines sine hjemmesider om jeg ikke husker feil.

11. pineapple_juice

pineapple_juice Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    779
    Bonuspoeng:
    93
    (Gjelder TRD men oppretter ingen egen tråd)

Sjekket inn på TRD-OSL nå nettopp, og lastet ned boardingkort som pdf. Jeg har TK*G og på boardingkortet står det: "FAST TRACK : Available at TRD security."
    Hæ? Fasttracken på Værnes har vel aldri vært tilgjengelig for andre FFP enn SAS Gull/Diamant og SkyTeam Elite?

Får teste ut i morgen...

Del denne siden