Jeg skal fly med SAS Oslo-Helsinki t/r neste uke. Mellomlanding på Arlanda begge veier (SAS flyr ikke lenger direkte). Er EBD. Flyr SAS Plus Pro denne gangen. Jeg er avhengig av rullestol, og en av flightene er litt tidlig på dagen. Lange køer er svært problematisk for meg av helseårsaker. Fungerer Fasttrack som «normalt» selv når det er kaotiske tilstander på flyplassen? Mulig jeg kan be om assistanse.
Leser på Frequent Flyer-gruppen på Facebook at selv i de tilfellene hvor det er 3-4t kø i den ordinære sikkerhetskontrollen, er Fast Track-køen unnagjort på 15-20 min (Arlanda). Så det virker å "fungere" ja. God tur!
Jeg var på OSL mandag morgen og da fungerte Fast track helt normalt med ingen kø. Det var kø for alle de andre. På ARN er du jo airside og der er det neppe kaos.
Var på Arlanda for et par uker siden, og blir fort totalt kaos airside der også. Alle møter jo opp mange timer før, kommer igjennom security i grei tid og hoper seg opp inne.
Både i dag og tirsdag forrige uke har jeg møtt lang kø for fasttrack på OSL. Har vært gjennom på ca. ti minutter, men køen strekker seg ca 20 meter før man kommer til slusen hvor man må scanne seg inn. Onsdag forrige uke var det dog normalt.
Var T/R OSL-ARN i går, litt kø for å komme inn i fast track køen på OSL, var igjennom på 10-12 min ARN, her tok fast track 35-45 min
Snakket med en del kolleger i går som har reist via OSL, ARN og CPH denne uken. Alle rapporterer at fast track virker å fungere ganske så bra til tross for en del kø ellers. Var selv via CPH i går, der tok fast track under 5 min rett før kl 16, i motsetning til 15+ min i vanlig security.
Selve Fast tracken er for avreise fra OSL og HEL selvsagt. Men som jeg skrev, en av flightene er tidlig på dagen og derfor greit å vite om Fast track fungerer som vanlig. På ARN har jeg bare 50 minutter fra flight til flight fra OSL-HEL så jeg håper det går som det skal. Takk for alle svar.