Fattigmanns-Rimowa

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Henrik, 03. des 2015.

  1. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,130
    Likes mottatt:
    7,746
    Bonuspoeng:
    183
    En av de tingene jeg liker absolutt best med Rimowa er den innebygde add-a-bag-holderen. Den er fantastisk når man skal dra med seg to kofferter på likt, og den fungerer fjell til å hekte på en liten duffle bag, en trillekoffert eller bare en dresspose.

    [​IMG]

    Men inntil budsjettet mitt tillater det er jeg passe stuck med en liten trillekoffert fra Samsonite, som dessverre ikke har denne fantastiske holderen. Så det måtte jeg jo gjøre noe med.

    Løsningen ble noe tau fra en seilbåt (forholdsvis tynt, men sterkt tau) og en liten sjakkel fra Clas Ohlson til 80 kroner. Og oppskriften følger under.

    1. Startet med å knytte et tau rundt håndtaket på toppen, sikret med et båtmannsknop og to låseknuter.
    [​IMG]

    2. Den faste delen av sjakkelen ble tredd på før knytting, og knuten ble gjemt under håndtaket.
    [​IMG]
    [​IMG]

    3. Klar for bruk!
    [​IMG]
    [​IMG]

    Vanskeligere enn det trenger det ikke å være! Perfekt sted å henge en dresspose eller lignende når man skal avgårde med bare håndbagasje. Siden det er en sjakkel er den kjempelett å åpne også, bare å trekke i den lille ringen og den åpner seg fort -- har selv prøvd med karabinkrok frem til nå, og da hender det at den vrir seg i en litt ekkel stilling og kan være knotete å åpne opp, men med denne sjakkelen er det null stress.

    Noen andre som har noen gode "koffert-hacks" de vil dele?
     
    lMartin, Edvard, kiev and 11 others like this.
  2. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,130
    Likes mottatt:
    7,746
    Bonuspoeng:
    183
    Dårlig med andre tips her, så jeg dobbelposter.

    Dette er et helt konge konsept. Med fire hjul på kofferten kan du jo også sladde rundt, så det blir nesten som Tokyo Drift.
     
    Robert H and Kjakan like this.
  3. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,130
    Likes mottatt:
    7,746
    Bonuspoeng:
    183
    Puster litt liv igjen i denne. Det er alltid litt vanskelig å kjapt se hvilken glidelås som går til hovedrommet på kofferten, så jeg ville merke det bittelitt bedre. Utstyrt med litt rød Sugru gjorde jeg det ikke vanskeligere enn å klistre litt rundt "trekkesnoren" til glidelåsen, og voilà -- rødt og fint og umiddelbart lett å se!

    [​IMG]
     

Del denne siden