Feil klasse i booking + Hva skal jeg med avios?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av nemi, 07. des 2015.

  1. nemi

    nemi Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Hei!
    Jeg booket en longhaul hos Iberia via reisebyrå. I bookingen jeg fikk står det første klasse, mens på flyselskapets nettsider (når jeg logger inn med bookingnr og etternavn) står det economy (som er det jeg har betalt for).
    Må jeg kontakte reisebyrået eller burde det være ok når det er riktig hos selskapet?

    Et annet spørsmål; jeg kan betale 500 euro for upgrade, noe som vil gi meg 10.000 flere avios i oneworld enn Economy. Er det verdt pengene? Jeg flyr uansett ikke oneworld særlig mye, men har noen flights der fremover. Er de nyttige for noe eller må jeg ha tohundretusen av de hvis jeg skal kunne bruke de til noe?
     
  2. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    nemi liker dette
  3. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det står i guiden at det er krav om 4 enkelt turer ,finner ikke igjen dette på BA sine sider. Og med enkelt turer menes det da en tur retur som enkelt tur, eller snakker vi antall leg på turen.
     
  4. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Når det gjelder status hos BA så må man mint ha 4 legs med de i tillegg til gitte antall tier points, for eksempel vil to tur/retur fra Oslo til London gi 4 legs. Kommer ikke veldig tydelig frem hos BA sine EC sider, men står for eksempel nederst på denne siden her: https://www.britishairways.com/en-no/executive-club/tiers-and-benefits/bronze-benefits
     
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Blir fort fire legs om man skal ha 300 tier points.
     

Del denne siden