http://viewfromthewing.boardingarea...t-class-sale-fare-europe-us-several-airlines/ Ser ut til at det er feil i valutakonverteringen til DKK. Har selv gjort noen bookinger, men sterkt tvilene til at de blir stående...
De blir kanskje stående, men det er ikke lenger mulig å booke. Danmark er fjernet som mulighet for billing address.
Giddy uppet noen billetter og de gikk igjennom. Valutaproblemer ser det ut som, ala Rangoon. Dersom Lufthansa/Swiss ikke er involvert, er jeg rimelig sikker paa at billettene blir staaende.
I et søk i ITA matrix med Danmark som land, får jeg opp tilsvarende priser hos alle flyselskap, bortsett fra United. Får håpe billettene står da! Eller, det går jo ikke an å bestille gjennom ITA. Får evt prøve å ringe BA, da jeg ikke finner de prisene på ba.com Eks:
Fikk inn to bookinger her, men forhåpningene er ikke store. Den ene er med LX og LH F (hoho hadde vært noe), men i ettertid kom jeg på Swiss køddet ting til på Rangoon billettene. Time will show, saken har fått god dekning i britiske medier så antar UA må komme på banen ganske kjapt med hva de gjør her.
Så på kvitteringene etterpå hva prisen egentlig er i GBP.. Den "billigste" bookingen er priset til 2198, den dyreste 12138 GBP..! Sistnevnte ble nok såpass fordi jeg valgte "Unrestricted Fare"..
Sånn kan det gå.... http://www.usatoday.com/story/today...st-class-to-europe-sold-for-just-68/23234223/
Det blir nok etterspill her, men grunnen til at dette ikke gikk igjennom er det enorme antall billetter og også hvordan det spredte seg. Mistake fare i denne rangen er nok dessverre forbi. Men det kommer til å bli en DOT sak av dette og jeg er usikker på om man har en god sak her pga de krumspringene man måtte gå igjennom for å få dette til , vi får se
Umiddelbart bør man da have en god sag, hvis man har dansk adresse og betalt med dansk kreditkort Ellers er det nok svært at forklare at man valgte Danmark som POS og DKK i god tro når man skal flyve fra UK og har US kreditkort/adresse....
Jaja, bortsett fra danskene tror jeg ikke det er noe håp her. Ikke noe mer å styre med dette her, nå er det bare å la asken legge seg på diverse forum og de ivrigste truer med advokater og søksmål. For min del er det case closed.
Slik websidene til UA er, så der det ikke rart. Om jeg eks. har søkt opp CPH-NYC en gang tidligere og browseren står på DK, og jeg deretter skal LHR-USA-OSL så blir det mistake-fare automatisk uten krumspring.