Litt fra en anna .. http://money.cnn.com/2015/02/11/new...re/index.html?sr=fbmoney021115united0900story Så dere må vell betale mer for og reise første klasse... Uheldigvis
Jeg synes eks. en UA-billett til 4000 kroner i BusinessFirst ikke umiddelbart kan kalles en feil hvis man ser på andre reelle priser som har vært annonsert i danske kroner. Når man ser på at det er LHR-USofA-CPH for 400kr eksempel så harmonerer det i mine "uvitende" øyne godt med tidligere priser fra CPH: http://bonusfeber.dk/flyv-til-usa-paa-business-class-sommerferien-til-6-500-kr/
Interessant lettvekst juridisk diskusjon inn i FT-tråden om "Danmark"-problemet. United har ikke lov til å diskriminere på bosted i EU, så man er i sin fulle rett til å booke via Dansk site for å få fordelen med tilbud "fra Danmark". http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_en.htm
Jeg logget en klage til DOT bare for gøy, så får man se om det har noe å si. Null forventinger. DOT er på saken og kommer trolig med en uttalelse til uka, i følge ryktene.
Har dere brukt en template tilsvarende det som er foreslått på denne posten? Vet ikke om noen kan svare på dette, men er det slik å forstå at man må ha logget en klage til DOT dersom de mot formodning skulle pålegge United å respektere bookingene? Eller vil en slik beslutning gjelde for alle, enten du har klaget eller ei..?
Hvordan fant man ut av dette, FØR feilen ble oppdaget, og det stod skrevet om det på forskjellige forumer?
Mens du venter på svar fra DOT kan du lese mer om hva du går glipp av her: Vi tester United Airlines Global First
Det der er ganske slemt å dele når vi ikke engang vet om det blir tur eller ikke Trodde DOT kom til å behandle saken kjappere enn på over en uke.
Kremt kremt...vi snakker om en offentlig institusjon her. Det skal sikkert skrives brev og fattes vedtak og sånn
Og da har DOT sagt at United hadde rett til å kansellere billettene: https://cms.dot.gov/airconsumer/United-Airlines-Mistaken-Fare-022315