Jeg fant tilfeldigvis ut i dag at telefonnummeret mitt i Eurobonus-profilen var blitt endret. Jeg sjekket eieren av nummeret opp på 1881.no, og det var en fyr fra trøndelag som fremsto seriøs nok. Her virker det altså som om SAS har rotet noe til. Tilsvarende erfaringer?
Ikke helt, men fikk for et par uker siden bestilt to billetter fra min profil, poeng trukket uten at jeg hadde noe med det å gjøre.
Vi vet overhodet ikke om det faktisk er noen som har logget på kontoene eller om det er feil i API-et til SAS igjen (mest sannsynlig det siste). Men at de ikke klarer å få på plass 2FA er ganske talentløst. Det ligger en del verdier og personopplysninger i profilene.
Måtte inn for å sjekke selv, og oppdaget at jeg lå inne med gammel adresse. Prøvd å endre to ganger nå, begge gangene fått kode på sms for å bekrefte, og alt ser bra ut. Men ikke pokker om den oppdaterer seg.... så tydelig at de har litt rusk i maskineriet
Telefonnummeret er som det skal, men jeg får beskjed om å logge inn på Mine bestillinger, når jeg allerede er logget inn. Null reiser ligger inne, både direktebestillinger og gjennom jobbens reisebyrå.
Helt enig, 2FA burde vært selvsagt for alle steder hvor kundene har verdier eller kundefordeler. Lett omregnet har jeg SAS poeng verdt 50.000 kr + CTer. Da bør flyselskapet ha kontroll på hvem som logger inn...