Hei, alle. Søker litt tips og råd anledning neste års ferie (juli). Tenkte da å bruke CT for å befrakte meg, min kone og datter på 1,5 år. Søker i den anledning tips til destinasjon hvor man får godt utnyttet CT`en i tillegg til en god destinasjon. Dette er det jeg har tenkt foreløpig: - Maldivene / Turkish i C eller Lufthansa i C. - Seychellene / Ethiopian i C - Bangkok / Forhåpentligvis F, men C er OK. Andre?
Zanzibar fristar meg. Kostar berre 105k poeng T/R i C, so det gjer god valuta for CT'en. Både ET og TK flyr dit. Eg synst og at vestkysten av USA gir det same. Har du ei grense for kor mykje poeng du er villjug å bruke?
Taiwan med Eva? Costa Rica er hyggelig, men ikke billig sted å være. Panama kanskje? Og en "outsider" kanskje? Vietnam. Alt etter hva du ønsker å oppleve. By, strand, severdigheter, varme, osv.. Budsjett for oppholdet vil jo ha mye og si også. Jeg ville ikke tatt med baby i F. Den store forskjellen mellom C og F er jo at man svømmer i mat og vin. Det får man ikke like mye glede ut av med en liten krabat på fanget, så jeg ville nok funnet ut hvem av besteforeldrene som har mest lyst til å passe på den lille, og tatt en F reise alene sammen med mor
Jeg fikk en anbefaling her inne engang, som sitter godt i fortsatt. " Hvis du tar med deg et lite barn på tur, husk og tenke på helsevesenet i landet du reiser til". Det er lite som er så skremmde som en syk unge. Det og da være i et land hvor få personer snakker engelsk, eller veldig dårlig engelsk gjør det enda mer skremmende.
Litt større seteplass er gull verdt så fort spedbarnet har vokst seg ut av bassinet-størrelse. Dine on demand og spissere service kan også bidra til å gjøre reisen enklere. Ville ikke nølt med å bestille F om setene finnes og poengbudsjettet holder.
Vi var nettopp litt over tre uker i Thailand med en 1.5-åring. Været kan jo være litt uforutsigbart i Thailand på sommeren, men Samui er vel det tryggeste alternativet. Thailand fungerte veldig godt for vår del. Fløy C med Thai fra ARN til BKK, veldig smud hele veien. Var på Koh Samui i nesten tre uker, og fire dager i Bangkok. Vi synes Bangkok ble litt masete med en aktiv liten en, så ville skalert ned kraftig på det. Vi flyttet oss litt rundt på Samui, det fungerte fint, men ville nok hatt løsere hotellbooking (om noen i det hele tatt) - og tatt noen dager på Koh Phangan og Koh Tao. Opplever Thailand som en ganske ålreit destinasjon med barn, barnestoler overalt, stort sett alternativ mat dersom barnet ikke vil spise thaimat, og opplever at man gjerne får litt hjelp til å underholde barnet mens man selv får spise. C med småbarn fungerte også fint, selv om det for vår del ble spising på skift og sjonglering av ungen som sov under matservering. Samui har forøvrig direktefly til Singapore, som gir mulighet for LH F, med det som så ut til å være svært god tilgjengelighet på returen vår. Så der fikk jeg også lærdom i at det kan være lurt med to one-way, fremfor t/r-billett
Curacao! Avianca via Bogota. Fantastisk - nydelige strender og flyet går over natta til Bogota - reiste med 4 og 6 åring. Fantastisk land og kanonbra strender for barn. Kan tipse om fint hus vi leide i Blue Bay med alt du trenger - og 2 min å gå til stranda
Takk for alle svar. Da skal jeg ta det videre i planleggingen @mariuso Vi har en felles enighet om at Bangkok er en fantastisk plass (hvis man velger korrekt) etter XX antall turer over. Så for vår del er det innafor, selvom jeg er helt enig i at èn uke på strand hadde også vært knall
Bali med barn er helt fantastisk! Vi var der blandt annet når vær førstefødte var 9 mnd, kan ikke få anbefalt det nok. Balineserne er et helt fantastisk folkeslag og ekstremt vennlige, i tillegg kan du få tak i en nanny som gjør ferien enda bedre