Feriedager og reising

Tråd i 'Off-topic' startet av Jeanette, 19. des 2022.

1. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Noen av dere reiser jo utrolig mye, og jeg lurer bare på - er dere selvstendig næringsdrivende og kan ta "fri" når dere ønsker, kan dere jobbe mye remote eller er dere bare borte et par dager pr tur?

2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,737
    Bonuspoeng:
    293
    Kan ikke svare for andre enn meg, og jeg er vel heller ikke den som reiser mest her. Men, jeg jobber mye når jeg kan, og avspaserer når mulig. Har en relativt fleksibel arbeidsdag, så det går fint å ta noen dager fri nå og da. Noen turer er bare lange langhelger, så da trenger jeg ikke å ta så mange dager fri.
    Det hjelper også at vi i firmaet mitt har 5 uker ferie + fri i romjulen og påsken.

MissX liker dette
  3. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    6 uker ferie + avspasering for overtid = 8-9 uker ferie årlig. Det hjelper godt.
    I tillegg har jeg full fleksibilitet, så kan ta fri når jeg vil. Blir et par 2-ukers turer i året, i det minste frem til barna begynner på skolen, samt en del kortere turer.

MissX liker dette
  4. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    847
    Bonuspoeng:
    93
    Fleksibel arbeider og fleksibel arbeidsgiver. Ingen kvinne eller barn hjelper også på nevnte fleksibilitet.

Har kun 5 uker ferie, men tar den aldri ut samtidig med "alle" andre.

MissX liker dette
  5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,737
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen barn hjelper selvfølgelig også. Det er enklere å putte hunden på kennel enn barna.. Og kanskje mer akseptert blant folk flest. :p

MissX liker dette
  6. KingBoris

KingBoris Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    1
    Hei alle sammen, dessverre kan jeg ikke gå over til frilansing, så jeg kan bare ta ferie på helligdager. Derfor har jeg sjelden tid til å tilbringe med familie og kjære i disse dagene. Men i det minste forbereder jeg gaver til alle på forhånd.

MissX liker dette
  7. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,072
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har vanlig ferie på 5 uker og ingen overtid i min stilling (særskilt uavhengig stilling), men pga stillingens natur som innebærer en del reising så hender det at jeg planlegger litt før/etter fri evt kombinert med helger der jeg innvilger meg selv litt avspasering etter å ha diskutert med meg selv.

trygveat and holmen like this.
  8. jan_busch

jan_busch Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg jobber eksternt og reiser mye. For noen uker siden kom jeg hjem fra en reise til Asia. Jeg var der i 10 måneder, og nå planlegger jeg en ny reise. Jeg kan ikke sitte stille

Del denne siden