Ferietur med mor til New York i starten av desember - hotelltips? Bitte?:)

Tråd i 'Reisemål' startet av KristianR, 03. okt 2017.

  1. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Dro på førjulstur med familie til New York i fjor. Endte opp med å bo på Radisson Martinique on Broadway, som var helt greit. Veldig greit priset sammenlignet med det meste annet, og ganske sentral plassering. Rommene var helt greie, særlig tatt i betrakning at det meste i nærheten kostet fort 2-3 ganger så mye. To minutter å gå til Macys Herald Square eller Empire State Building, 4 minutter til julemarkedet i Bryant Park og 10-15 minutter å gå til Times Square.

    Fikk også gratis frokost for alle fire i fem dager når jeg spurte om det med Club Carlson gull. Fikk da forklart at de faktisk hadde som policy å gi dette gratis til CCG hvis de faktisk spurte. Det er jo normalt kun inkludert med concierge-status.
     
  2. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Så på det hotellet også, men 18 høvdinger var litt mer enn jeg hadde lyst å betale. Får vel bare finne meg ei rønne å bo i, ser det ut som :p
     
  3. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Airbnb?
     
  4. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, er inne på tanken, selv om det ikke er ønskelig. :)
     
    Last edited: 04. okt 2017
    MadsVaHa liker dette
  5. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Da er det dyrere enn desember i fjor. Vi betalte vel en 13 høvdinger for 2 rom i fem netter til sammenligning.
     
  6. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det er jo mer enn levelig. Jeg søkte bare på ett rom. Noen kjappe søk tyder på at prisene er veldig høye over hele fjøla i starten av desember.
     
  7. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Et tips kan være å bruke Hotwire.com

    Sitter i skrivende stund på hotellet jeg har betalt 1300 kr/natt for. 3 stjerner med frokost inkludert (58th street, ved sørenden av Cetral Park) Samme hotell har hotels.com tatt 2500-3000 kr/natta for på samme datoer. Fairfield Inn & Suites Manhattan/Central Park.

    Jeg har brukt Hotwire.com de tre siste gangene jeg har vært i NYC og spart tusenlapper.

    Kort forklart funker Hotwire slik:
    •Du velger datoer og bydel
    •Du får så ulike pristilbud ut fra dette.
    •Disse tilbudene gir deg info om stjerneklasse, faciliteter og kundetilfredshet.
    •Først etter betaling får du vite hvilket hotell du har bestilt

    NB: ingen avbestilling.

    Jeg har ofte brukt Hotwire, og alltid blitt godt fornøyd. Særlig i storbyer i USA har jeg spart mye.

    Lykke til!
     
    RoadKing liker dette
  8. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tipset!

    Det eneste jeg har funnet til en nogenlunde akseptabel pris så langt er dette hotellet: https://no.hotels.com/ho125636/?pa=...6&WOE=4&WOD=5&ZSX=0&SYE=3&q-room-0-children=0
     
  9. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Måtte bite i "the big apple" og booket dette hotellet. Det heter fremdeles Millennium Hilton New York One UN Plaza. Kostet 17k for seks netter. Du har bodd der før?
     
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Der bodde jeg da det het Millenium og såvidt jeg husker var det fem stjerner. Betalte 10-11k for et dobbeltrom i 7 netter via hotels.com. Hotellet selv skjønte ikke hvordan det hadde gått til.
     
  11. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Aldri bodd der før, men anbefalt av en kollega som reiser ofte over til New York og er glad i litt luksus. Han sa det var ett av de beste hotellene han hadde bodd på! Kan gi deg en update etter jeg kommer hjem 26 nov :)
     
  12. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    https://no.hotels.com/ho106038/?tab=description

    Det er dette du snakker om, ja? Erfaringer?

    Det høres veldig bra ut :)
     
  13. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Det hotellet der har to tårn og nå er begge nyoppusset. Det østlige tårnet er vel bare et par år mens det vestlige tårnet var nyoppusset da jeg bodde der i 2013. Vi hadde et hjørnerom i en av de øverste etasjene og utsikten var fantastisk! Hvis du klarer å få et rom høyt oppe som vender mot byen og ikke elven har du utrolig flott utsikt mot Chrysler-Building. Er det litt lave skyer og lett regn ser det ut som man er i Gotham City på kvelden:p:cool:
    Ellers veldig bra plassert i forhold til Central park, fifth avenue for shopping og FN-bygningen hvis man har lyst å se den:)
    Tror det er et veldig bra hotellvalg!
    Om du har refunderbar bestilling skal du ikke se bort fra at prisene endrer seg i positiv retning når det nærmer seg en mnd. til avreise. Statistisk er nemlig én mnd. før opphold det billigste tidspunktet å booke på.
    Uansett, god tur og kos dere masse! :)
     
    DanH and KristianR like this.
  14. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for info! :) Jeg skal følge med i tiden framover om prisene endrer seg i positiv retning :)
     
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Det ser riktig ut. Bodde der for fire år siden og som @watchaddicted skriver har det blitt pusset opp. Vi bodde i «det gamle» tårnet, men det var mer enn bra nok. Hvertfall til prisen vi betalte. I senere tid har jeg ikke bodd på Manhattan for under 2500/natta. Vi hadde tilgang til en lounge med gratis drikke hver ettermiddag og det er gåavstand til det meste.
     
    KristianR liker dette

Del denne siden