Fikk ikke sjekket igjennom baggage med 3 separate billetter. OSL ARN FRA SIN PVG

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av nick5000, 04. des 2017.

  1. nick5000

    nick5000 Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    28
    ARN FRA SIN på en billett. SAS til ARN, LH til FRA og SQ resten.

    Trodde de skulle klare å tagge baggsjen helt fram, men de sa det ikke gikk. Det nærmeste hun kom var 2 forskjellige tagger, og sa det ville bli krøll.

    Andre erfaringer med *A på 3 billetter?
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    3 separate billetter?
    Høres komplisert ut.. Hvorfor?
    Normalt klarer de å slå sammen billetter ved innsjekk, men ikke alle som vet hvordan er min erfaring...
     
  3. nick5000

    nick5000 Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    28
    Skulle egentlig starte fra arn men planer ble forandret så måtte fly til arn samme dag.

    Var 7k dyrere til pvg enn sin, så derfor en separat bonus billett der.
    Så dermed ble det 3 billetter.
     
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Min lokale flyplass (Vigra) klarer i alle fall fint å sjekke meg inn når jeg har to separate bookinger og jeg ser ikke helt hvorfor det skal være verre med tre?
     
  5. nick5000

    nick5000 Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    28
    Det var kanskje bare hun som ikke fikk det til da..
    Jeg hadde god tid i SIN og det var ikke noe problem å gå ut, men en annen gang kunne det jo vært krise hvis mindre tid.
     
  6. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg stusser på at reisefølge til Skopje imorgen hverken kan sjekkes inn online, eller over telefon (med hverken Turkish eller SAS), når han flyr TRD-OSL-IST-SKP med SAS og Turkish Airlines. Der er det ikke snakk om bagasje en gang, kun han selv innsjekket med carryon. Noen mangler innad i *A ennå, evt så må han ha bestilt gjennom en eller annen OTA som gjør at ting ikke går i orden!?
     
  7. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel ikke selvfølgelig at man skal få kunne sjekke inn hele veien? Spesielt om man har dårlig tid på connection (når man kanskje trenger det mest, men egentlig har tatt en risiko som kanskje er litt dum ved å booke billetter for tett oppi hverandre) kan jeg godt forstå at de ikke vil sjekke inn bagasje hele veien. Da har jo ikke flyselskapet noe ansvar for verken deg eller bagasjen når flyet inn kommer forsinket, men flyet ut, på ny billett, tar av på tiden.

    Jeg sier dog ikke at dette er tilfellet med deg, siden du har god tid, men jeg har alltid sett på denne typen innsjekk som noe jeg kanskje får lov til om jeg smiler pent, ikke noe jeg forventer å få lov til. Dog har jeg aldri prøvd med tre billetter.
     
  8. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde problemer med 3 separate billetter i sommer. BOO-OSL-ARN-HKG-ICN, med separate billetter på BOO-OSL (SAS), OSL-ARN-HKG (SAS) og HKG-ICN med Hong Kong Airlines.

    Hun på BOO fikk ikke til å sjekke bagasjen helt gjennom og begynte å fikle med booking-nummer og faens oldemor. Hun påsto hardnakket at det ikke var mulig for de på OSL å sende den hele veien (hun sa til og med at jeg måtte komme tilbake til henne og si i fra om jeg fikk det til å fungere), men jeg sto på mitt og fikk henne til å kun sende bagasjen til OSL i første omgang.

    Vi tok den ut der og gikk til innsjekk. Der var det en fersk kar som ikke viste hvordan han skulle gjøre det, men ringte fort til en supervisor som kom og sa at han bare skulle fylle inn rutenummer og om det ikke gikk da, så gikk det ikke i det hele tatt.

    Han plottet inn og vips så satt vi med innsjekket bagasje helt til Seoul.

    Så neste gang kommer jeg bare til å be dem om å kun legge inn rutenummer (ikke bookingreferanse) og se om det går.
     
    RoadKing and nick5000 like this.
  9. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Nå skal det høre med til historien at når jeg kom tilbake til BOO, gikk jeg for å si i fra at det var mulig å sende bagasjen hele veien fra OSL.

    Hun jeg pratet med først var ikke på jobb og når jeg forklarte historien til hun som var på jobb, så bare ristet hun litt på hodet og sa at fort forsto hvem jeg pratet om. Så det er godt mulig at det var god gammeldags menneskelig svikt som var problemet.
     
  10. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Når det gjelder separate billetter må de på innsjekk «sy sammen» de forskjellige bookingene i systemet til SAS (altea) og dette er ikke noe alle har kunnskap om (eller vil lære seg).

    Sjekker man inn på maskin med separate billetter er det helt umulig, men innsjekk har menneskelig muligheter til å «overkjøre» det maskinelle.

    MEN det kommer veldig an på hvem man møter på innsjekk.
     
    Travellingalf liker dette

Del denne siden