Ha en fortreffelig onsdag! Tirsdagen gikk med til å gå gjennom noen tusen kofferter på AMS uten annet hell enn at vi fant kofferten til en medforumist som nå skal være på trygg vei hjem. Så da bærer det hjem imrg med halen mellom bena og kun håndbagasje! Kimpton har imildertid levert. Gratis sykler så det gikk fort gjennom red light på hotelljakt (sjekket ut suiter på Regency, Andaz og IC), hvor dagens tilbud på 50€ høflig ble avslått!
God morgen fra en fjelltopp nord vest for Chiangmai. Her ble natten tilbrakt på en noe primitiv thai-style resort. Her er ALT bare bambus og du verden for et stille og fredfullt sted med vakker utsikt, fra sengen. Middag i går ble brakt til bambus hytta og kostet 180,- for 2 pax inkl. en mugge med øl, så grillet vi selv. Våknet ved 5:30 tiden av nabolagets haner som konkurrerte i å gaule høyest. Så soloppgangen fikk vi også med oss Ha en fin fin onsdag
Ikke noe halvdum utsikt det. Er det et sted du vil anbefale utover utsikt @Ruby ? Utsikt her også, om noe mer hjemlig. Pakker badebuksa, men er skeptisk til om den skal brukes i ettermiddag. Vi får se.
God formiddag fra NAIA T3, nærmere bestemt SQ sin lounge, hvor MNL-HND-SFO i ANA C står for tur. Fikk også en invitasjon til PAGSS lounge ved innsjekk, så planen er å teste ut den straks. SQ sin virker litt slitt i interiøret men med greit mat- og drikketilbud. Hadde en god natt søvn på Conrad Manila, en overnatting booket gjennom trådstarter @milehigh med det resultat at rommet ble oppgradert til hjørnesuite i tillegg til tilgang til hotellets lounge. Forøvrig en fin flytur hit. TG F LHR-BKK leverte i all hovedsak bra, selv om F loungen i BKK var litt skuff.
Good morning. Ikke noe voldsomt spennende utsikt å melde om her. Muligens booke en tur til Berlin som det mest spennende, denne gangen jobb. Og må legge til, Heia glimt i aften
God morgen fra hjemmekontoret! Sommeren er på hell, 4 reisemål står på planen ut året. Kreta,Praha,Tokyo og Køben. 3 av 4 går i boks, spent på om Japan åpner opp. Ha en strålende onsdag alle bonusnisser
God morgen fra godstolen. Kaffen går inn, og hunden maser om å gå ut. Så noe må snart skje! Kansellerte en backup-tur til BER i går, jeg skal visst aldri få testet den nye flyplassen. Men, i stedet skal jeg til Chicago og se/høre Rammstein neste helg. Greit alternativ. Hadde ikke snakket med kona om det før i går, men responsen hennes var "så kult! Når kommer du hjem igjen?". T-9 ORD Og så følger TOS, MAD, LYS, MIA og LAX før nyttår. Ønsker alle en reiseglad dag!
God morgen fra hotellsengen i Bodø. på tide å sjekke ut, ta en siste arbeidsøkt på rådhuset, kanskje få mer spesifikk svar for @holmen ang fotavtrykk og høyde. Deretter bærer det mot togstasjonen (!) for turen ned til Trondheim. Har planer om å jobbe videre og da funker faktisk tog ganske OK. Men, på fredag blir det fly igjen, heldigvis, føles som en evighet siden. Hammerfest er målet, så det blir et gjensyn med alltid trivelige Widerøe Ha en flott dag alle!
God formiddag fra Porsgrunn. Bil på BMWverksted i går for å skifte bremseklosser foran. Fikk etterhvert melding om at skivene måtte byttes også. Og så var visst hjulspissinga bak feil. Og det var slitte vindusviskere. Og titleifpumpa var gåen, og fluxkondensatoren måtte tas.. Faen ass.. en avtalt jobb til 4k ender opp på 10k. På en "ny" bil 3år gammel og 44k kilometer. Ikke tok de AmEx heller.. Ha en rustfri dag
God onsdag ! Eg noterer meg i kjent vestlandsstil blir vanskelig å få malt listverket ute på huset i år… En får heller nøye seg med en side grå og 3 sider grønn
God morgen fra Sølvbyen. Utsikten er normal, mens utsiktene er bra. T-1 for linje 12 til OSL for sleepover hos Radisson, etterfulgt av SK 4406 til TOS. Det ble altså bil for tog, og Radisson for Scandic. Ser ut til at @Kristian ikke klarer å holde på det varme været til vi ankommer Aust-Finnmark, men du kan vel gjøre et forsøk til? I fjor sa de at Volvo'n (nå 3 år/3300mil) hadde rust på skivene. Det skulle de fikse i år på garantien. Sa de. Kanskje vurdere andre bilmerker, @haifinn? Ha en optimistisk dag, alle IFere!
God ettermiddag fra Tyrkia. I pausene fra jobb i 30 grader og 80-90% luftfuktighet ser jeg på om jeg finner en interessant tur 8-11.okt fra OSL da jeg må kjøre dit da for å få ordnet en recall på bilen. T-9 CPH Begge deler virker tidlig, holdt 6 år og 100k på min gamle BMW. På min nye elbil trengte jeg bare å ta 20-30 harde nedbremsninger for å bli kvitt overflaterust for å passere EU kontroll ved 65k.
Heisann fra kontoret. Over en uke til flytur, og en måned til langtur, men ligger heldigvis 19 bookinger i SAS-appen ser jeg, så det skal ta seg opp. Sitter og chatter med SAS, kom igjennom uten kø to ganger på rad. Stina som koblet fra hadde tydeligvis ordnet opp, så Tyra tar hånd om de siste detaljene. Fint med effektiv chat. K
Dagen i dag blir litt kjøring. Nå starter jeg på turen sørover fra Vadsø med Mysen som destinasjon. Ruten er endret til å kjøre gjennom Finland helt ned til Åbo før jeg tar nattfergen over til Stockholm og deretter sjarmøretappen til Mysen. Da får jeg sett noen finske plasser jeg ikke har kjørt forbi og unngår hele den kjedelige E4 som er "hundrevis av mil". Nå går turen til Saareselska og i kveld blir det sauna Ha en varm dag!
God langt utpå dagen frå Valdres. Her bryggast det øl, og det byggast nytt fermenteringsrom, så etter nokre fæle månader med tung drift og planlegging, så byggast det for framtida. Ser på roboter og elektronikk for å løyse litt andre jobber, og dreg til Munchen i september. ohey kor det går. Er Bali fint i oktober? Har 4 pax i TK Biz, sjølv om dei har endra bookinga eit par gonger. Vurderer å behalde den!
Solkysten .. 24 grader .. T-7 til det braker løs, har begynt å få reisefeber! Diagnose: Flyr alt for lite!
vell, om en aldri har vert ute å reist på backpacking så vil en her få granatsjokk. Dette er noe helt annet enn Park Hyatt, Bangkok eller Carlton, Bangkok som er steder jeg trives meget godt på. Dette er enkelt, meget enkelt. Det meste er bambus, men her er egen dusj og vannklosett og sengen er bra, men du må kunne kunsten å sitte på gulvet med beina i kryss, grille på thailandsk vis, bestille påfyll av drikke som bringes til bambushytta osv noe som er enklere når du har noen med er herfra. Så ønsker hverken å anbefale eller fraråde stedet, men med åpent sinn får du her en opplevelse du ikke finner på de typiske stedene hvor vestlige turister reiser.
Første gang jeg var i Chang Mai kostet bambushytta rundt 30 bath. men den gang var jo vekslingskursen bedre.
Hjemreise dag byr på litt transit tid i Molde. Fått i oss en Blå burger på Rød Og nå dingler vi med beina på brygga i påvente av en flyvning senere ikveld.