Har en Tesla Model Y som kommer denne måneden. Mye som skjer om dagene, så har ikke helt fått satt meg inn i finansieringsalternativene (er min første bil). Har skjønt det slik at leasing er dumt for elbiler og at man bør gå for billån. Er det noen feller å gå i her, eller er markedet like transparent som for huslån? Noen spesielt gode tilbydere jeg bør sjekke opp?
Tesla pleier ofte å ha gode tilbud på billån. Det kan være verdt å sjekke opp det. Brukte det selv på min Model 3.
Billånsmarkedet kan være litt kaotisk, men mest fordi det er mange tilbydere, produktene er ganske generiske. Anbefaler å alltid å sjekke hos de som selger deg bilen, eksisterende bank, fagforeningsavtaler o.l. og til slutt se over finansportalen og bytt.no
Da har jeg sjekket litt. Virker greiest å bare bake det inn i boliglånet, så lager jeg en egen nedbetalingsplan på siden og betaler inn ekstra hver måned. Takk for tilbakemeldinger!
Veldig smart! Er nok en god del som er smarte nok til å kjøre det inn i boliglånet som ikke helt ser at de plutselig betaler ned bilen 15 år til etter den er kjørt på dynga
Tråden er jo egentlig besvart og avsluttet, men som tips så har ofte bilselgerne gode deals. Min bil kjøpte jeg hos Techno Classic som selger Jaguar og Land Rover og de hadde en super deal med DNB som gjorde at jeg fikk 2,6 % rente på bilen med kun pant i bilen og 100% finansiering (650.000 kr, bruktbil).