Gratulerer! Jeg var Platinum hos Finnair i to år, og det var i den perioden de snudde hele programmet på hodet og det mistet mye av verdien - syntes nå jeg. Men Platinum i seg selv er bra. Det jeg likte best, og som jeg håper de fortsatt tilbyr var: - Platinum Wing i non-Schengen på HEL. A la carte-restaurant, stor og velassortert bar i tillegg til sauna. - Tilgang til JAL First-loungen på Haneda, også i Economy med Finnair. - Oppgraderingsvoucher. Veldig lett å oppgradere betalt Eco eller PE til Business så lenge det fantes award-seter tilgjengelige. - Bra tilgang på award-seter, også i Business longhaul.
Om ikke det allerede finnes så kan dette kanskje bli en fin Finnair Plus tråd for oss som har flyttet over fra BA til AY. Pluss alle andre naturligvis Her er mye nyttig info for interesserte: https://www.turningleftforless.com/finnair-plus-loyalty-programme/ https://www.turningleftforless.com/how-to-earn-and-spend-finnair-avios/
God plan det! Jeg er i den båten selv, med Finnair Gold som go-to kortet mitt, selv om jeg i antall flights er langt mer på BA enn AY. Gode linker!
Mine turer var stort sett med BA, AA og JAL, og som kreditert til Finnair Plus gir best avkastning. Finnair har tilsvarende som med BA klubben, at det er revenue basert opptjening.
Finnair sier at Avios ikke utløper dersom man gjennomfører minst en aktivitet hvor man bruker eller samler opp Avios, hver 18 måned. Jeg har min siste flyreise i år med Finnair i slutten av Oktober. Har dessverre ikke noen nye planer om reise med Finnair i 2026, så må gjøre noe for å hindre at mine Avios utløper. Hvis man ikke har planer om å fly hva er det billigste man kan gjøre for å anskaffe seg litt Avios slik at man kan oppdatere utløpstiden med 18 nye måneder.
Hvis ikke du finner noe bra og billig hos Finnair som forlenger levetiden på Avios, kan jeg anbefale å overføre dem 1-til-1 over til BA.com. Der kan du enkelt kjøpe noe små-dill eller donere en liten håndfull til charity for å holde poengene aktive.
Næææ … “Avios transfers between Finnair Plus accounts or between Finnair Plus account and The British Airways Club account are not counted as Avios activity and do not affect the Avios expiry date.” https://www.finnair.com/no-en/frequ...finnair-plus/when-do-my-avios-expire--1888902
Må vel være noe man kan kjøpe Online som kan gi litt Avios. Dessverre, så må det være gjennom Finnair sin Shop, siden overføring av Avios fra BA ikke teller (så BA sin Shop nytter ikke å bruke). På min neste reise til Oslo så kan jeg booke hotell hos Scandic og få 350 Avios per overnatting. Det er også mulig å få Avios fra Strawberry.
Det er riktig, og derfor skrev jeg "der kan du kjøpe noe" (altså hos BA) fordi BA er kjent for å ha masse småtteri som ikke koster særlig poeng. Dermed er Avios forlenget.
Det jeg leser ut fra dette "are not counted as Avios activity and do not affect the Avios expiry date", er at overføring av poeng ikke teller som aktivitet og vil ikke forlenge utløpsdatoen til dine Avios.
Det er riktig, jeg prøver en tredje gang Det er ikke *flyttingen* av Avios som forlenger dem. Men det at man lett kan kjøpe noe småtteri for poengene hos BA, og dermed er hele saldoen forlenget mht utløp.
Skjønner ikke helt her hva du mener. Kjøp av småtteri via BA sin butikk gir deg Avios på din BA bruker, ikke Finnair. Er det du foreslår å bruke noe av de Avios du har hos Finnair til å kjøpe noe småtteri hos BA, men må ikke da Avios flyttes over fra Finnair til BA. Ser ikke helt hvordan det vil forlenge Avios hos Finnair.
Ser at BA har 36 måneder varighet på de Avios man har liggende der. Hadde vært digg om Finnair hadde samme utløpstid.