Hei. Hvordan finner jeg ut hvilken klasse jeg bestiller, før jeg bestiller? Jeg vil ikke ende opp med 25 % Bonuspoeng når jeg kunne ha fått 100
Hos SAS står det f.eks. under "Vis mer" på bonuspoeng-opptjeningen, her med klasse O. United, Singapore m.fl. har tilsvarende under detaljer for flyvningen. Litt forskjellige nyanser hos alle, men det er gjerne som en del av en utvidet detaljvisning i en eller annen form. Turkish Airlines har jeg ikke funnetut hvor viser det enda.
Du finner det gjerne ved å lete etter "advanced fare details" el. lignende tekst.... Hos SQ finner du det ihvertfall etter du har laget en dummy-booking....du vil da finne en 5-6 bokstaver noe alà : PRTXCC, der første bokstav vil gjenspeile billettklasse
Etter å ha valgt flyvninger hos Singapore kan du det ved å utvide oppsummeringsboksen, deretter "More details". Akkurat samme prinsipp hos NZ. Når du har listen over flyvninger og velger noen, før du går videre kan du utvide detaljene og se bookingklasser - du vil også se de individuelle leggene hvis f.eks. LHR-LAX er i C, mens LAX-AKL er i Z.
Hei.. Litt annet spørsmål, men samme hovedsak. Jeg veit at jeg har sett en OTA hvor en faktisk kan se bookingklassen før en bekrefter bookingen. Men jeg husker ikke hvilken OTA dette var akkurat nå, noen som husker det for meg?
Hos Ticket fikk jeg tilbakemelding om at skulle jeg være sikker på å få en klasse som ga 100% uttelling måtte jeg bestille pr. tlf. Dette med bakgrunn at min reise med Thai i januar bestilt på nettet ga 50% på hjemturen og ingenting på ut... Reisen ble funnet gjennom Momondo.
Sitter og lurer på og booke en tur på sas.no hvor Lufthansa er operation carrier. Hvis jeg velger "Plus" og trykker på "info" knappen, får jeg opp att klassen er "J" - er jeg garantert at det er denne klassen jeg får hos Lufthansa? eller kan den mappes til en annen klasse hos de, som vil gi meg en annen opptjening?
Da jeg fløy t/r Lisboa i mai stod det klasse Z på boardingkortet som skal gi 1250 opptjening per segment. Vi fikk derimot 2000 poeng for de segmentene som faktisk ble utbetalt.. det er mulig det har skjedd en endring i mapping mellom SAS-klasse og Lufthansa-klasse etter bestilling, eller at det er en generell feil i systemet til SAS. Problemet er at ca 50% av segmentene måtte etterregistreres, og for disse fikk vi kun 1250.
Når det er en såkalt kodedelingsflyvning (code share) der Lufthansa er operatør, så er du vel nesten garantert at den J-klassen du ser hos SAS ikke er den klassen du får på boardingkortet (og som du får poengopptjening i henhold til). På en tur til Lisboa bestilte vi SAS Plus med Lufthansa. Dette ble solgt som en J-klasse (tror jeg), men vi fikk godskrevet poeng for D-klasse hos Lufthansa. Dette er det nå snart ett år siden, så endringer kan ha skjedd i ettertid. Kortversjonen ved slike bestillinger er vel at det er fullstendig bingo (i alle fall kan det virke slik) hva du får i opptjening, men som oftest kan SAS svare dersom du ringer eller sender e-post (etter å ha bestilt).
Man kan med stor sannsynlighet grave dette frem i expert flyer såfremt man vet hvilken fare basis man skal booke.
Noen som har knekt koden til Finnair? Her finner jeg ikke mulighet å se bookingklasse før man har betalt og bestilt