Finne ut bookingklasse før booking

Tråd i 'Bonushjelp' startet av TElg78, 06. febr 2017.

  1. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Hei.

    Hvordan finner jeg ut hvilken klasse jeg bestiller, før jeg bestiller? Jeg vil ikke ende opp med 25 % Bonuspoeng når jeg kunne ha fått 100 :)
     
  2. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilket flyselskap er det snakk om?
     
  3. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,130
    Likes mottatt:
    7,746
    Bonuspoeng:
    183
    Hos SAS står det f.eks. under "Vis mer" på bonuspoeng-opptjeningen, her med klasse O.
    IMG_1012.PNG

    United, Singapore m.fl. har tilsvarende under detaljer for flyvningen. Litt forskjellige nyanser hos alle, men det er gjerne som en del av en utvidet detaljvisning i en eller annen form. Turkish Airlines har jeg ikke funnetut hvor viser det enda.
     
    Angie and TElg78 like this.
  4. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    F.eks. Singapore og New Zealand.
    SAS er ganske lett å finne ut :)
     
  5. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Du finner det gjerne ved å lete etter "advanced fare details" el. lignende tekst.... Hos SQ finner du det ihvertfall etter du har laget en dummy-booking....du vil da finne en 5-6 bokstaver noe alà : PRTXCC, der første bokstav vil gjenspeile billettklasse
     
  6. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,130
    Likes mottatt:
    7,746
    Bonuspoeng:
    183
    Etter å ha valgt flyvninger hos Singapore kan du det ved å utvide oppsummeringsboksen, deretter "More details".
    upload_2017-2-6_13-37-47.png

    Akkurat samme prinsipp hos NZ. Når du har listen over flyvninger og velger noen, før du går videre kan du utvide detaljene og se bookingklasser - du vil også se de individuelle leggene hvis f.eks. LHR-LAX er i C, mens LAX-AKL er i Z.
    upload_2017-2-6_13-43-40.png
     
    miura liker dette
  7. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Hei.. Litt annet spørsmål, men samme hovedsak.
    Jeg veit at jeg har sett en OTA hvor en faktisk kan se bookingklassen før en bekrefter bookingen. Men jeg husker ikke hvilken OTA dette var akkurat nå, noen som husker det for meg?
     
  8. Ludo1000

    Ludo1000 Medlem

    Innlegg:
    75
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Hos Ticket fikk jeg tilbakemelding om at skulle jeg være sikker på å få en klasse som ga 100% uttelling måtte jeg bestille pr. tlf. Dette med bakgrunn at min reise med Thai i januar bestilt på nettet ga 50% på hjemturen og ingenting på ut... Reisen ble funnet gjennom Momondo.
     
  9. dkvt

    dkvt EBD

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    373
    Bonuspoeng:
    63
    Expedia viser :)
     
    Blaa liker dette
  10. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Finnes det en samlet oversikt som viser billettklasse før bestilling?
     
  11. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,643
    Likes mottatt:
    7,619
    Bonuspoeng:
    183
    Sitter og lurer på og booke en tur på sas.no hvor Lufthansa er operation carrier.

    Hvis jeg velger "Plus" og trykker på "info" knappen, får jeg opp att klassen er "J" - er jeg garantert at det er denne klassen jeg får hos Lufthansa? eller kan den mappes til en annen klasse hos de, som vil gi meg en annen opptjening?
     
  12. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,650
    Likes mottatt:
    6,649
    Bonuspoeng:
    183
    Da jeg fløy t/r Lisboa i mai stod det klasse Z på boardingkortet som skal gi 1250 opptjening per segment. Vi fikk derimot 2000 poeng for de segmentene som faktisk ble utbetalt.. det er mulig det har skjedd en endring i mapping mellom SAS-klasse og Lufthansa-klasse etter bestilling, eller at det er en generell feil i systemet til SAS. Problemet er at ca 50% av segmentene måtte etterregistreres, og for disse fikk vi kun 1250.
     
    Lars J liker dette
  13. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Når det er en såkalt kodedelingsflyvning (code share) der Lufthansa er operatør, så er du vel nesten garantert at den J-klassen du ser hos SAS ikke er den klassen du får på boardingkortet (og som du får poengopptjening i henhold til).

    På en tur til Lisboa bestilte vi SAS Plus med Lufthansa. Dette ble solgt som en J-klasse (tror jeg), men vi fikk godskrevet poeng for D-klasse hos Lufthansa. Dette er det nå snart ett år siden, så endringer kan ha skjedd i ettertid.

    Kortversjonen ved slike bestillinger er vel at det er fullstendig bingo (i alle fall kan det virke slik) hva du får i opptjening, men som oftest kan SAS svare dersom du ringer eller sender e-post (etter å ha bestilt).
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Man kan med stor sannsynlighet grave dette frem i expert flyer såfremt man vet hvilken fare basis man skal booke.
     
  15. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har knekt koden til Finnair? Her finner jeg ikke mulighet å se bookingklasse før man har betalt og bestilt
     
    Alfred liker dette
  16. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Fant ut. Den står på siden før man betaler
     
    Alfred, Travellingalf and Xflipper like this.

Del denne siden