First med SQ - tilgang på lounge?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av frbae, 23. mai 2019.

  1. frbae

    frbae Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

    Har bestilt tur til Thailand med bruk av CT/EB-poeng, og SAS i Tallin (?) klarte å finne billetter på first med Singapore Airlines fra London til Singapore for oss. Det var kun denne flighten de klarte å finne i first, så øvrige legs blir i business.

    Det jeg lurer på er om vi kan benytte oss av First Class-loungen på Changi, selv om neste flight til Bangkok vil være på business. Er det sånn at hele reisen er registrert som First Class, selv om kun én flight faktisk er i first?

    Vet ikke om det er av betydning, men reiseplanen er som følger:

    *Trondheim - Oslo - London (SAS, reg. som «I» på billetten, altså business?)
    *London - Singapore (SQ, reg. som «O» på billetten, altså first?)
    *Singapore - Bangkok - Phuket (Thai, reg. som «I» på billetten)

    Retur:
    *Phuket - Istanbul - Oslo (Turkish, reg. som «I» på billetten)
    *Oslo - Trondheim (SAS, reg. som «I» på billetten)

    Vi reiser med datteren vår som vil være ca. 1,5 år på reisetidspunktet, så hadde vært veldig herlig med litt ekstra luksus på loungen i Singapore :)

    Er det forresten noen som har erfaring med business på Turkish Airlines? Etter at hun fant billetter i first med SQ, ble det liksom bare «ja, ja, ja» til alt det andre hun foreslo :rolleyes:

    Takker for alle svar!
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan jo titte her :)

    Edit: Jeg mener du finner svaret på loungspørsmålet i den tråden.

    Angående Turkish så liker jeg personlig dem. De har super mat og service ombord. Om du liker mat fra midtøsten da. Loungen i Istanbul er stor men bra. Selve den nye flyplassen får so so kritikk pga blant annet lange avstander ser jeg.
    Turkish flyr med 2-2-2 og noe 2-3-2 sete konfigurasjon. så det er veldig god plass til ben og feks 1åringen på en 2 seter ved vinduet for dere. Men det er klart mindre privatliv og plass en i endel 1-2-1 konfigureringer. Personlig tror jeg dere vil få en hyggelig tur, i og med at det også er seter tilsvarende amerikansk first på de fleste flyvningene til Oslo.
    Du kan jo lese litt om dem her.
     
    Last edited: 23. mai 2019
  3. frbae

    frbae Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Tusen takk, skal poste der istedet :)
     
  4. frbae

    frbae Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, forsøkte å lete først, men etter 5-6 sider (av mange titalls!) ga jeg opp. Håper derfor på svar på posten min der :)
     
  5. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Vi fløy LHR-SIN tidligere i år i O og videre i Thai i C, med 8 timer på Changi. Da vi sjekket inn på LHR, fikk vi en konvolutt med invitasjon til TPR.
     
    Wiolenze liker dette
  6. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    6,504
    Bonuspoeng:
    163
    Førsteklasse-avdelingen til SQ loungen på LHR er forøvrig heller ikke et sted man vannsmekter. Det går vel bare tre Star Alliance maskiner fra LHR på kvelden med førsteklasse (SQ, Thai og ANA). Jeg kom tidlig ettermiddag fra Oslo og var helt alene (bortsett fra 3 ansatte som passet på meg) i førsteklassedelen et par timer før det kom noen flere. De har a la carte meny som har tildels overlappende retter med TPR.
     
    Sonictravel liker dette
  7. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Du glemte Air China 777 til PEK :)
     
  8. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Må du via tallin for å finne first bilettene med sq?
    Finner nada på awardfares, men ganske mye biz.
     
  9. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    596
    Likes mottatt:
    764
    Bonuspoeng:
    93
    For 777ende gang, ja - tallin/sas booking er de eneste som har oversikten over eurobonus tilgjengelighet på sq F (O)
     
    Jonkebassen and Xflipper like this.
  10. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Sorry. Prøvde å søke her først. Antar jeg da bør prøve der hvor det er biz ledige? Eller er det mer random?
    Takk for svar:oops:
     
  11. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Har du EF? På CPH-SIN-CPH er F4 en veldig sterk indikasjon på to ledige F award. På LHR-SIN (merk at SIN-LHR ikke er bekreftet mulig) er det noe sjeldnere, men også her er avgangene med F4 de mest sannsynlige.
     
  12. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke EF nei.
    Takk for info. Sitter og leser meg gjennom 67sider med SQ first tråden nå:eek:
     
    RoadKing and Gullars like this.

Del denne siden