God kveld. Jeg fikk i dag gjennom en bestilling med følgende reiseplan. 8. November OSL - Munchen - CDG 9. November CDG - BKK // Thai Airways A380 (First) 12. November BKK - ICN // Thai Airways 777-300 (Business) ICN - FRA // ASIANA A380 (First) FRA - OSL Jeg har lest litt om loungene på disse stedene, og ser at det skuffer stort. Er det noen som har reist en av disse strekkene, og kunne kommet med tilbakemelding på om det er verdt turen? Eller burde jeg prøve å finne noe annet. Har kun reist med Singapore Airlines i First - og der var lounge og fly helt sjef
Har ikke prøvd TG F enda, men OZ F var syyykt bra. Bedre enn LH F etter mitt syn. Men enig i at loungen på ICN er så som så. Men syntes ikke den var såååå verst heller. Hva med å forsøke å få LH F på utreisen når det nærmer seg? Får du FCL/FCT på utreisen sammen med LH F og har OZ F på hjemreisen har du jo en aldeles herlig tur i vente
Ruten din gjør at du kun har tilgang til *A-lounger, noe som ikke er noe spesielt. Etter min mening er First-lounge i ICN i samme standard som en god *A. For å optimalisere en First-tur er tilgang til f.eks FCL/FCT i FRA eller MUC viktig, siden en da får bil, god drikke og service. Fra BKK er Thai sin First-service med golfbil og massasje meget bra. Her får du heller ikke tilgang. LH F ut og TG F på retur vil gi deg best valuta for p(o)engene TG F BKK-NRT el NHD, med NH F eller LH F videre kan f.eks være aktuelt. Mulig du klarer 2xLH F siden det bare er en helg. Du kan endre billetten inntil dagen før, så her bør det være muligheter til å tweeke bookingen.
Alternativt kan du se etter TG fra LHR istedenfor CDG, der har du om ikke annet tilgang til SQ sin first lounge. Ellers er jeg helt enig i at LH ut og TG eller SQ hjem gir den beste totalpakken.
Skal ringe inn annenhver dag og høre om det er mulig å få booket om til LH F ut. Blir det ledig SQ First hjem er jeg usikker på om jeg klarer å la være, selvom turen er lagt opp til at jeg skal prøve nye F-produkter.
Hvorfor ringe for å få det sjekket? Invester i Expertflyer og sett opp varsel på O-klasse for aktuelle avganger, eventuelt sjekk gratis selv med awardsearch på united.com.
Klar for å skåle i champis! Jeg er på sete 3A. Jeg kommer forresten også inn fra Bangkok, men flyr med Thais A350-900.