Fjerde juledag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Kristian, 28. des 2024 kl 06:29.

Tags:
  1. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,587
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå bartebyen!

Så langt ei veldig roleg julehøgtid her då ein har vore litt mannepjusk. Som alle menn veit er jo det ein nær sagt livstruande tilstand, men no ser det ut til at ting betrar seg :)

Elles har nissen vore gåvmild i år, noko eg set stor pris på. Så no gjeld det berre å halda seg i skinnet til neste jul i håp om at det same skjer igjen :)

Framleis gledeleg jul, gode medforumistar!

Henrik, Earl, Rscott and 10 others like this.
  2. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,466
    Bonuspoeng:
    183
    Ny flyplass i går.
    IMG_3447.jpeg
    Fløy Ethiopian Y for noen år siden inkludert innenriks. Husker det som bra. C var også veldig bra. Bestilte ekspress menyen på den korte natt-flighten GVA-ADD og etter 25 min kom det masse mat inkludert varmretten. Aldri opplevd at noen er så raske på IC C. Spiste kort og stablet alt på midtkonsollen og la meg til å sove. De ryddet da også lynraskt. Crewet var en hyggelig gjeng. A350 er 2-2-2, men ganske privat på 2L i sittende stilling og merket ingen ting til naboen når la ned setet. Mye mer privat enn dobbeltsetene hos LH. Skulle egentlig få 777-200 LR på ADD-EBB, men fikk samme fly videre. Da flyttet til 1L. Der er det vesentlig større fotbrønn (ikke at den på 2L er liten) og mer plass til å bevege seg foran sidemannen ut (som ikke fantes på den turen). Har tidligere hatt et par bookinger på EB-poeng med ET som måtte utgå. Skulle likt å fløyet dem mer.

Transit security på ADD dog en interessant opplevelse. Kom nok på et av de travleste tidspunktene og egentlig ingen kø av betydning ved at kanskje 15 mennesker foran meg. Men ingen som brydde seg om køen. Det var bare å finne seg et par plasttrau, og brøyte seg plass på båndet og dytte de inn i maskinen. Ingen ting ut av håndbagasjen til tross for en maskin som ikke så ny ut. Veldig nøye på belte og sko, selv om metalldetektoren neppe fininnstilt.

På ADD for noen år siden opplevde jeg forøvrig at sekken min forsvant mens jeg ble sjekket i sikkerhetskontrollen. Når jeg oppdaget at den var borte og de reagerte, så reagerte de effektivt. Etterhvert kom det en dame med sekken som mente hun hadde tatt den ved en feil. Jeg fikk beskjed om å gå gjennom sekken. De fulgte med og ga beskjed når de synes jeg ikke var grundig nok ved at jeg ikke åpnet og sjekket ikke bare at kamera var i kamerabagen, men også sjekket siderommene for ekstra bildebrikke etc. Vet ikke hva som skjedde med damen.

Last edited: 28. des 2024 kl 07:52
    Henrik, Earl, haifinn and 12 others like this.
  3. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,742
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra frokosten på The Pier i Gøteborg
    20241228_074342.jpg
    20241228_074154.jpg
    Det ble en knepent et måls tap i går mot tøff Svensk motstand. I dag er det kamp mot et Islandsk lag og Stabæk. Satser på to seire på rad.

Ha en fin lørdag alle IF-ere :)

Earl, NKA_Pls, haifinn and 10 others like this.
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,002
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    På tide å stå opp snart, kanskje? :D
    Veldig god kaffe på sengen, med kjeks og bok til. I dag blir det en tur i skogen med hunden, også blir det storbytur! Med overnatting! Spennende greier altså. :cool:

Ha en fin en!

Henrik, Earl, NoLimit and 9 others like this.
  5. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,698
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Alta lufthavn. Her skal det flys tilbake til hovedstaden. Årets siste flytur blir på et stappfullt SAS-fly jeg har fløyet med to ganger tidligere. Ikke engang ledig midtsete.

Fem dager til 2025 sin første utenlandstur.

Ha en fin lørdag.

IMG_6271.jpeg

Henrik, Earl, NKA_Pls and 12 others like this.
  6. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,316
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra Trøndelags nordligste punkt! (nesten)
    Her pisker regnet på ruta og vinden sliter i trean’. Godt å være inne!
    Egg, bacon, bønner og nybakt brød, nesten som hotellfrokost. Greit å fylle på lageret etter en skikkelig bøgdafest på Ofstad. Gøy når alle generasjoner møtes til dans på lokalet
    Ha en fredelig lørdag!

Henrik, Earl, Calling and 6 others like this.
  7. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,754
    Bonuspoeng:
    293
    Det er leit når julen er over … 6585208F-7B94-4903-A415-6B2A926FFE53.jpeg

Henrik, Earl, Rscott and 6 others like this.
  8. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,618
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Grenland.

Rolig skift i prosessindustrien- da er det tid til fly "fikling"-fikk tak i to biz billetter til ZNZ i oktober:)

Legger info i annen tråd, om noen vil se.

Superhjelpsom danske, fant alt jeg ba om uten et eneste tyværr..

Ha en happy day

Henrik, Earl, Rscott and 4 others like this.
  9. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    11,022
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Gran Canaria. Her er det som alltid fint sommervær.
    20241228_161044.jpg

Henrik, Earl, Rscott and 3 others like this.
  10. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    11,022
    Bonuspoeng:
    183
    Burde vi hatt en urinal-tråd på forumet?
    20241228_202455.jpg

obay, Maggie and NoLimit like this.

Del denne siden