Flight Tracker

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av maarstad, 23. jan 2018.

?

Hvilken flight tracking app bruker du?

Poll closed 01. febr 2018.
  1. MyFlights

    12.8%
  2. App in the Air

    10.3%
  3. TripIt

    15.4%
  4. TripCase

    2.6%
  5. CheckMyTrip

    28.2%
  6. FlightLogger

    0 vote(s)
    0.0%
  7. FlightAware

    2.6%
  8. Flightradar 24

    71.8%
  9. Bruker appen til flyselskapet

    30.8%
  10. Kayak

    5.1%
Multiple votes are allowed.
  1. maarstad

    maarstad Medlem

    Innlegg:
    129
    Likes mottatt:
    200
    Bonuspoeng:
    43
    Nå som MyFlights er borte jobber jeg med å lage en flight tracking app.
    Oppslag og overvåkning av PNR kommer nok ikke med det første, da Amadeus har gjort Flight Record APIet sitt privat.

    En midlertidig landingsside er nå oppe. Der finner dere også en spørreundersøkelse jeg hadde blitt veldig glad om dere svarte på. I den kan man melde seg for betatesting, og alle deltakere er med i trekningen om gratis Flighty-medlemskap "for life".

    https://www.flightyapp.com

    Blir glad for alle innspill.
     
    Last edited: 02. febr 2018
    milehigh, ina, Darkcho and 1 other person like this.
  2. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,134
    Likes mottatt:
    7,781
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg synes United har en fin selskapspesifikk app. God informasjon om både min og innkommende flyvning; setekart, standbylister og oppgraderingsliste alt er kun étt trykk unna. I tillegg har den i praksis all annen informasjon (f.eks. informasjon om servering/underholdning/wifi og andre amenities, modellnummer og motorkonfigurasjon på flyet osv.) man kunne tenke seg å behøve eller bare er nysgjerrig på, så man trenger aldri å åpne nettsidene for å finne samme informasjon.

    Og de har naturligvis en iPad-versjon, og selv om den kanskje ikke er optimalisert for å utnytte skjermarealet, så er det uendelig mye bedre enn å ikke tilby det.
     
    Upsaker and maarstad like this.
  3. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bruker først og fremst selskapenes egne apper, spesielt dersom de har støtte for Wallet på iPhone. Det er helt genialt å kunne samle alle boardingpass, også for flere personer samtidig, samt hotellbookinger på ett sted. Her synes jeg United som nevnt over er veldig bra, men også Lufthansa som en gylden mellomvei og SAS-appen for "simplicity".

    Av funksjoner er det helt vesentlig at snarvei til qr-kode automatisk kommer opp på telefonens stand-by skjerm (slik som på SAS-appen). Da slipper man å fomle rundt i menyer for å finnen riktig boardingpass.

    Ellers er alt av automatiske oppdateringer, da med tanke på de som låser appen for bruk dersom man ikke oppdaterer, totalt no-go! Dersom man først skal velge papirløst så er appen bare nødt til å funke kirkefritt. Og selvsagt apper som trenger nett for å få opp boardingpasset er jo ubrukelig, man har jo som oftest slått roaming av når man reiser utenom EU.

    Lykke til med utviklingen :)
     
    maarstad liker dette
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,599
    Bonuspoeng:
    293
    Bruker SK/LH/BA sine apper.

    SK er et hestehode foran de andre :)
     
    Last edited: 23. jan 2018
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,960
    Bonuspoeng:
    293
    I likhet med @Henrik syns jeg Uniteds app inneholder mye relevant informasjon når man er i overkant opptatt av fly.

    Tidligere brukte jeg FlightTracker som også ble lagt ned. Nå har jeg begynt å bruke CheckMyTrip, som ikke er en fullgod erstatter, men dekker et behov for å få en oversikt over de kommende reisene. Den er lett å ta i bruk grunnet PNR-oppslag og er derfor alltid oppdatert med seter, flytyper, FQTV, terminaler og tider.

    Jeg savner muligheter for varsel ved endringer, kart, bedre historikk fra tidligere reiser ala Flightdiary. Trenger ikke tilfeldig bilde fra destinasjon, vil evnt kunne tilpasse dette selv, sammen med navn på reisen. Vil gjerne kunne se innkommende fly og eventuelle forsinkelser på det.

    Får man med innsjekkingsskranker, fast track og loungemuligheter (loungebuddy) på samme sted tror jeg det kan bli bra.

    Melder meg frivillig som betatester!
     
    maarstad and holmen like this.
  6. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63

    Ditto
     
    maarstad liker dette
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,909
    Likes mottatt:
    57,594
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg prøver meg på Checkmytrip, men får ikke inn alle reiser (Austrian kommer ikke inn, feks..) Ellers er jeg enig med det @Upsaker ramser opp som savn.

    Melder meg også frivillig som betatester :)
     
    maarstad liker dette
  8. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,134
    Likes mottatt:
    7,781
    Bonuspoeng:
    183
    Kul sak som kanskje kan implementeres: kart med Windy-integrasjon.
    Få opp kartvisning over hvor man har flydd ift. store vindstrømmer, så har man en morsom ekstragreie jeg ikke har sett andre steder, og det er supernerdete.

    [​IMG]
     
  9. maarstad

    maarstad Medlem

    Innlegg:
    129
    Likes mottatt:
    200
    Bonuspoeng:
    43
    Tusen takk til alle som har svart på både pollen og i tråden.

    https://www.flightyapp.com

    En midlertidig landingsside er nå oppe. Der finner dere også en spørreundersøkelse jeg hadde blitt veldig glad om dere svarte på. I den kan man melde seg for betatesting, og alle deltakere er med i trekningen om gratis Flighty-medlemskap "for life".

    Håper så mange som mulig vil bruke 3 minutter på den :)

    God idé! Mer kreativ bruk av kartdata enn det som gjøres i dag er absolutt en ting som står på featurelisten.
     
    Henrik liker dette
  10. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Får ikke skrevet noe på undersøkelsen...?:(
     
  11. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Ditto. Måtte gjennom tre browsere (FF, Chrome, Edge) før jeg endelig fikk mulighet til å skrive input i Edge, og da fikk jeg fylt inn den, klikket på ok, trykket enter, men nei. Da er det stopp. Ingen mer respons.
     
  12. maarstad

    maarstad Medlem

    Innlegg:
    129
    Likes mottatt:
    200
    Bonuspoeng:
    43
    Oi! Det virket da jeg testet for 15 minutter siden. Feilsøker nå. Beklager så mye.
     
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,960
    Bonuspoeng:
    293
    Done! Funket fint i Safari på iOS, ikke i Safari på MacOS.
     
  14. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Fyller gjerne ut dette, gi en lyd når det er klart :) Fungerte ikke på mac med chrome.
     
  15. maarstad

    maarstad Medlem

    Innlegg:
    129
    Likes mottatt:
    200
    Bonuspoeng:
    43
    Alltid bra å begynne med en bug. Jeg gir beskjed så fort det virker igjen. Takk for tålmodigheten.
     
  16. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,560
    Likes mottatt:
    4,289
    Bonuspoeng:
    113
    Utfylt nå, funket fint på iphonen
     
    maarstad liker dette
  17. Mg15

    Mg15 Medlem

    Innlegg:
    122
    Likes mottatt:
    244
    Bonuspoeng:
    43
    Funket på Android også nå.
     
    maarstad liker dette
  18. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Funka ikkje med Firefox på laptop-en, funka fint på Andriod i Adblock Browser.
     
    maarstad liker dette
  19. maarstad

    maarstad Medlem

    Innlegg:
    129
    Likes mottatt:
    200
    Bonuspoeng:
    43
    Det funker fint på mobil fordi undersøkelsen der åpnes i eget vindu. For de utålmodige er en direktelink til undersøkelsen her: https://flightyapp.typeform.com/to/ollFy8

    Den ser ut til å funke smertefritt.
     
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,599
    Bonuspoeng:
    293
    Done :)
     
    maarstad liker dette

Del denne siden