Flightfox erfaringer

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Anders88, 28. juni 2016.

  1. Anders88

    Anders88 Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    28
    Av ren nysjerrighet, noen som har erfaring med flightfox og hvordan det fungerer og hva det egentlig er ?
     
  2. Helikopter

    Helikopter Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    Er det ikke et slikt selskap som setter opp en award-reise for deg? Jeg har brukt noe tilsvarende en gang. De fant ingen mirakelruter som jeg ikke fant, men det var betryggende at man vet at de vet "alt" om det. Men det er mange her inne som sitter på like mye kunnskap og hjelper deg gratis. Jeg likte at de ringte å bestilte alt for meg, jeg måtte bare ringe opp og bekrefte. Jeg er ikke alltid like komfortabel med å snakke "inglsih" med en amerikansk brusk dame gjennom en dårlig telefonforbindelse.

    Noen elsker å sitte kveld på kveld å se på routing etter F-produkt, så hver sin smak.
     
  3. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, jeg har brukt dem.
    Du fyller ut et skjema med grunnopplysninger, så får du tildelt en fast kontakt som tar saken videre. Jeg fikk en F CT med Thai på datoene jeg ønsket, og Woj fikset oss inn på Conrad Koh Samui.
    Som @Helikopter sier kan man sikkert klare det samme selv med hjelp fra forumet, men det er ganske mye tid og emails og telefoner til alle mulige plasser for å få alt til å klaffe på en sånn tur. Jeg bruker heller min tid til å fly og drikke sjampis. Hver sin lyst ;)
     
    Bernd, milehigh, Franco63 and 4 others like this.
  4. Mina9

    Mina9 Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei. Jeg har en del eurobonuspoeng og en companion ticket som jeg vil bruke til to personer for å reise business til California nå i Juni/Juli. Tenkte å bruke Flightfox. Da jeg fylde inn skjema med grunnopplysninger kom jeg til neste side hvor de spurte om kredittkortnummer. Vet dere hvor mye de tar og om det er trygg?
    Takk :)
     
  5. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Du kommer nok like langt ved å "hyre inn" noen her i forumet til samme jobb. Juni/juli til Cali er generelt sett litt mer knotete enn resten av året. Gjør noen søk på United.com som en start og se hvor langt du kommer. Om du lurer på noe, er det bare å plukke opp tråden her inne.
     
    Are and Mina9 like this.
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg liker Flightfox og bruker dem av og til. Etter mange år med sene kvelder der man blir helt sveiseblind av å lete etter den perfekte routingen, er det liksom greit at Jens, Woj & Co fikser den biffen. Så kan jeg kope på TV istedefor ;)
     
    Mina9 and bighc like this.
  7. Mina9

    Mina9 Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    @bighc , takk for tipset. Jeg har sett på United.com og har sett på "search for award travel" og fant noen passelige business seter. Men, jeg vet ikke hvordan jeg kan booke med mine SAS eurobonuspoeng + bruk av min companion ticket for å få 50% avslag av poengene.
    Er det noen eksperter her som kan? :)
     
  8. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Ring 64816099 så ordner det seg :)
     
    Mina9 liker dette
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Husk at det er "Saver Award" som gjelder for oss som skal bruke EB-poeng. Men det var kanskje det du har sett på allerede?
     
  10. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    California i sommer var "wide" open med Austrian. Jeg synes det er et meget bra C-produkt.
    Dersom du finner ledig plass til LAX/SFO med OS, kan du jo alltid ha døren på gløtt for LH som legger ut sin F - 14 dager før avreise. OS har skikkelig red-eye ut av Oslo dessverre.
     
    Mina9 liker dette

Del denne siden