Fligt blir endret fra direkterute til via Oslo, hva kan jeg kreve?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Fredrik81, 30. juni 2016.

1. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Fligt blir endret fra direkterute til via Oslo/CPH, hva kan jeg kreve? Skulle ta direkte fly fra SVG til CDG nå endres billetten slik at jeg får dobbelt reise tiden og tidene passer ikke helt. Kan jeg f.eks be om å endre dato på returen til dagen før? Tenkte å ta det på gullmailen.

2. Icarus

Icarus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    858
    Bonuspoeng:
    93
    Det var riktignok en IC-flight, men jeg hadde et tilfelle der tidene ikke passet etter at en connecting United-flight ble flyttet med noen timer. Da fikk jeg lov til å endre retur-billetten min til dagen etter. Du har ikke noe krav på dette (slo opp reglene i forkant), men SAS gjorde det med glede i mitt tilfelle. Så du kan ihvertfall prøve. For ordens skyld var routen jeg ble endret til mye dyrere enn orginalbilletten min på bestillingstidspunktet. Dagen etter passet meg i grunnen mye bedre.

(Jeg ordnet min situasjon over telefon)

3. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
  4. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,073
    Bonuspoeng:
    113
    SAS har alltid vært greie med å endre kostnadsfritt på billetter ved routing changes, bare ring dem så ordner det seg nok.

5. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Det er en sannhet med modifikasjoner, men det meste har ordnet seg for min del etter å ha spilt agentrullett. I første omgang kan du risikere at alt de byr er refusjon eller høyst en like elendig routing, men prøv i så fall igjen til du møter på noen med et snev av serviceinnstilling. Tips: prøv dansk gulltelefon (i kontortid): +45 32326800.

6. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,073
    Bonuspoeng:
    113
    Aldri hatt noe problem, bare still godt forberedt og vit hva du vil ha og insister.

SASlovah4evah liker dette
  7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    Bare gode erfaringer på dette.

8. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    Bare har hatt gode erfaring med det hos SAS. Alternativet var ikke mulig så jeg fikk en annen rute en dag senere og hotell. Kostet meg en dag, men ingen problem (med mindre du spør om du kan bytte avgangsflyplass^^)

Del denne siden