Heisann alle sammen! Jeg bestilte på søndag en bonusreise med madammen til Venezia i Juli. Fordi jeg sitter og ruger på 3 CT og knappe 140.000 poeng så ble det bestilt i økonomi, også fordi turene er korte (OSL-CPH-VCE t/r). Ser nå at dersom man har fått inn så så mye poeng ila. et år og har et SAS MC så får man fly plus for prisen av SAS GO på bonusreiser. Er dette noe jeg får gjort i retrospekt eller er det for sent nå? Og videre; hvordan fungerer dette programmet? Vurderer å skaffe meg et SAS MC i tillegg til Amex Elite og Choice MC som jeg har nå.
Du kan vel fort risikere at det er utsolgt for bonusbilletter hvis du avbestiller å bestiller på nytt? Ville kanskje bestilt SAS MC, bestilt nye billetter i plus(for prisen av GO), for deretter å avbestille de du allerede har.(Hvis det er mulig).
Anbefaler å ringe SAS, var i samme situasjon for et år siden og fikk beskjed om at det ikke var flere ledige bonus seter i PLUS. Var ikke noe å gjøre da...
Høre på @espenlampe , men lurt å be noen sjekke som har SAS MC om det finnes Plus for GO ledig til ditt og de datoene du/dere ønsker, før noen annet lurt foretas.
Kom over denne i dag... Stusser på at Fly Premium kun gir 1 Bonusreise i Plus for Go-pris i Skandinavia. Er dette en ny ‘forbedring’, eller har det alltid vært slik? Jeg mener det tidligere har vært ubegrenset bruk uansett SAS-destinasjon.
Ser ut som at de bare har listet ut fordelene for hvert av nivåene man passert kravet til, hvor "nivå 0" er begrenset til én enkelt reise i Skandinavia: (https://saseurobonusmastercard.no/kortene/korttjeneste/fly-premium/)
Min Fly Premium går ut i oktober (dårlig år for opptjening i 2020). Hvis jeg bestiller billetter for neste år, kan jeg etter oktober endre reisetid / reisemål, eller får jeg bare bonuspoengene tilbake?
Ettersom man normalt får tilbake poengene og blir trukket på ny ved slike endringer vil jeg tippe du får tilbake 120 og blir trukket 200.
Korrekt, poengpriser rekalkuleres alltid ved endringer av bonusbilletter, selv om det kun er ny flight til samme destinasjon.
Er det ikke FP-rabatt hvis man bestiller reiser med annet retursted enn første leg : eks. TRD-OSL-( annen reise til TOS)- TOS-TRD ?
Tydeligvis ikke.. Testet nå med OSL-TRD / TOS-OSL, og rabatten kom ikke opp. Men, om jeg endret til T/R, så kom rabatten igjen.
Typisk.... nå er det ikke ledig på avgangen jeg skulle ha..... Forsøkte igår og da jeg så det ikke funket booket jeg to enkeltreiser istedet. Ja ja.... bare 2000 poeng forskjell så gidder ikke lage noe styr med det, men da vet jeg iallefall det funker