Fly SAS eller Norwegian fast? OSL-TOS

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Linnk, 27. nov 2019.

?

SAS eller Norwegian

Poll closed 30. nov 2019.
  1. Sas

    24 vote(s)
    88.9%
  2. Norwegian

    3 vote(s)
    11.1%
  1. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Det säger väl ganska mycket om norwegian :p
     
    Xflipper and kjeeli like this.
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Eller gjengen som på Insideflyer ;)
     
    Grooo and dahlmath like this.
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,514
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke så svart/hvitt. Vi har en heiagjeng for BA og :)
     
  4. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    De er jo kåret til beste fordelsprogram en god del ganger...

    Uten at det har fått meg over...

    C
     
    dahlmath liker dette
  5. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Klart man kan se fördelarna med att få välja i vilken ordning på fördelarna skall kicka in.
    Jag har haft allt för mycket strul med dem. Framförallt så är det brist på uppföljning och vilja att lösa problemen från norwegian sida som fått mig att slutat värdera de som ett alternativ :(
     
  6. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,934
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, jeg liker Norwegian, jeg. Synes mange av flyene deres på korte turer er vesentlig bedre enn de gamle SAS-flyene med nedsunkne og skjeve seter. Og jeg liker også dreamliner'n. Bare synd Rolls Royce har hatt så mye problemer med motorene der.

    Men for bonushorer som oss som bruker tid på å maksimere inntjening er eurobonus mye bedre, særlig med mulighetene innenfor star alliance og fly premium. Selv om jeg bruker en del penger på denne hobbyen så sparer jeg også store penger siden jeg klarer finne bonusbilletter i ferier og når det vanligvis er svært dyrt å fly.
     
    Avixlo, dahlmath and Xflipper like this.
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,704
    Bonuspoeng:
    293
    Vi skal en tur til Berlin i mai/juni sammen med doktoren og frue.
    Søkte på SAS og fant priser i økonomi fra ca. 2000kr t/r per hode, men reisetiden var ca. 5 timer eller mer.
    Norwegian har direktefly og ca 1600kr t/r...

    Selv om jeg er bonushore er ikke alle det, så da ble det Norwegian.
     
  8. MrBister

    MrBister Medlem

    Innlegg:
    208
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Akkurat det der forstår jeg ikke. Det er jo bare å la systemet gå, uten å gjøre noe som helst.
    Jeg "AFK-samler" EB uten å gjøre noe som helst, og uten å bruke en krone ekstra.
    Jeg "satte" opp systemet i fjor sommer, - om man i heletatt kan kalle det å sette opp noe som helst - nemlig pekte trumfpoeng mot EB, og anskaffet meg SAS MC premium med ekstrakort og amex premium.
    Så er det jo bare å fortsette sine handler slik som man ellers gjør - der det er billigst og best (Om man liker det slik). Fortrinnsvis KIWI på matvarer da, på trippeltrumf, og handle på viatrumf OM det er billigste/beste alternativ.
    Og så lenge jeg får mere enn 200k EB i året (SAS MC nivå 4), så er jeg meget fornøyd. Og det går veldig bra.

    Jeg vet ikke med dere, men det krever ikke voldsomt med tid og mentale ressurser å dra et annet kort enn debit-kort når man er i butikken. De mentale ressursene kan vel bli utfordret i NorgesGruppen sine butikker, da man må bruke intet mindre enn 2 kort, fortrinnsvis i rett rekkefølge.
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,514
    Bonuspoeng:
    293
    :eek::eek:
     
  10. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Skal man pendle til/fra nord og bryr seg om regularitet i vinterhalvåret er også SAS å anbefale.

    De har flest avganger i nord (diverter du f.eks. til BOO og må overnatte er det mange avganger BOO-TOS). Norwegian har kun -800, mens SAS har både -700 og -800. En -700 er både mindre og lettere, som kan være forskjellen på om flyet må gå til BOO/EVE eller er innenfor parameter og lander på en dag med kraftig vintervær.
     
    Supersergei and Xflipper like this.
  11. graphite

    graphite Medlem

    Innlegg:
    189
    Likes mottatt:
    323
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, jeg tenkte nok mere på egen tilbøyelighet til å bruke X timer ila. et år på å snekre sammen Den Store CT-reisen i F og slike ting.

    På individnivå har man jo alle muligheter til å "vinne over systemet". Men bonusprogrammenes eksistens er jo basert på at selger samlet sett tjener mere på å ha dem enn ikke å ha dem. I bånn av alle lojalitetsprogrammer (fra "kjøp 5 grovbrød, få en rosinbolle" og oppover) ligger jo erkjennelsen om at kun selve grunnproduktet ikke ville solgt like bra. I så fall ville kunden valgt det uansett uten å trenge ekstra belønning/bonus.
    Dette er vel adferdspsykologi. Hvor mye utsikt til påskjønnelse (rosinbolle neste uke!) trenger en viss kundegruppe for å se igjennom fingrene med produktets ulemper (dyrere brød, lengre vei til utsalget, har egentlig brød igjen hjemme) og allikevel velge å kjøpe det?

    Igjen, som individ finnes det gode muligheter til å gå i pluss. Men systemet finnes jo fordi selskapet skal gå i pluss. Det var disse mekanismene som jeg mente å drøfte litt.
     
    Last edited: 01. des 2019
    democomputer liker dette
  12. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    620
    Bonuspoeng:
    93
    En no-brainer, også siden SAS har bortimot dobbelt så mange avganger som Norwegian på TOS-OSL.
     

Del denne siden