Fly SAS til SFO med egen innenriksbilett til SEA?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av edstro, 17. nov 2018.

  1. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Er så heldig å kunne benytte meg av fly premium gjennom sas mastercard premium.

    Har tenkt meg til Seattle.
    For å utnytte fly premium så MÅ bestillingen kun inneholde sas flyvninger for å kunne få rabatten.
    Som alle vet flyr ikke SAS til seattle og det er her jeg tenker å komme meg til t/r.

    Vil dette fungere: Bestille bilett hos SAS til SFO. Deretter bestille en egen t/r bilett SFO-SEA hos united.

    1. Er det mulig å deretter slå sammen bestillingene så jeg for ut en sammenhengene bilett ved utreise og hjemreise?

    2. Om ikke så tenker jeg for det første at jeg må ha meget god tid mellom sas og united flyene i USA siden det er separate biletter. Ved ankomst til SFO fra europa tenker jeg 3-4 timer tid mellom. Etter imigrasjonen kan jeg da sjekke inn via mobilen hos united og slippe å gå helt ut av sikkerhetssonen? Å heller gå rett til gateområdet? Eller må jeg helt ut til innsjekkingsområde, sjekke inn på automatene og inn igjen for å få boardingpass? Jeg planlegger å kun reise med håndbagasje, ellers ville dette ikke gått.

    3. Ved hjemreise til europa regner jeg med det blir mer stress. Regner med at når jeg ankommer SFO med united og skal videre med SAS hjem igjen, så må jeg helt ut til innsjekkingen på SFO for å få boardingkort til SAS avgangen? Dette kan jeg ikke få via mobil, slik jeg slipper å gå ut av sikkerhetssonen?

    Planlegger på hjemreisen og ha minst 4 timer i mellomlanding i SFO så jeg har god tid til å gjøre det som må gjøres ved innsjekking.

    Noen som har svar på disse tingene? Å hva tenker dere om at jeg ikke har gjennomgående bilett, det ligger jo en risiko i dette ved eventuelle forsinkelser.

    Å gjøre dette sparer meg for mange poeng, kontra å fly en star alliance bonustur. Dog hadde en star alliance bonustur gitt meg en gjennomgående bilett og mindre stress.
     
  2. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    1. Nei
    2. Du må ut av sikker sone uansett når du ankommer USA fra utlandet, så det går ikke.
    3. Her må du nok også ut av sikker sone, men det er mulig å få boardingkort på mobil når man reiser ut av USA, bare ikke når man reiser inn.

    Sjekk med forsikringsselskapet ditt hvilke grenser de har for innhenting av reiserute ved separate bestillinger. 4 timer bør nok holde i de fleste tilfeller.
     
    Sonictravel, Insomnia4u and Chrisbgg like this.
  3. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,155
    Bonuspoeng:
    183
    Når du lander på SFO med UA innenriks er det ikke noe problem å gå "airside" fra terminal 3, der United lander og til den G-gates i den internasjonale terminalen der SAS flyr fra.
     
  4. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Best å være på den sikre siden når det gjelder hvor lang tid det vil ta å komme gjennom første kontroll på SFO. Har ikke vært der selv, men tidligere i høst når vi var i L.A. tok det temmelig nøyaktig 2 timer fra vi forlot flyet og til vi var gjennom "kverna" og hentet bagasjen - og dette var en dag det ikke var spesielt lange køer... For min egen del er det lite som forsurer reisegleden så mye som å sitte og bekymre seg for om man når neste fly, så jeg går heller i motsatt grøft og beregner alt for god tid. Ofte har jeg tenkt at "dette var jo unødvendig", men det har også reddet meg noen ganger... Og et måltid i loungen mens du venter på neste fly er jo heller ikke feil om du har mulighet for det!
    Ha en fin tur, og lykke til! :)
     
    Ombo, Chrisbgg and Xflipper like this.
  5. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Ser dere skriver jeg kan komme meg fra der united lander innrenriks til der SAS har avgang fra på SFO på hjemreisen til europa. Kan jeg få boardingkort på mobilen for SAS flyet sfo-cph? Eller finnes der innsjekkingsautomater i sikkerhetssonen? Slik jeg slipper å gå helt ut, sjekke inn og gå igjennom sikkerhetskontrollen igjen og bruke tid på det.
     
  6. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hater stress. Det kan reduseres ved å ta en overnatting i SFO begge veier. Jeg har forståelse for at det koster mer og at det ikke alltid er akseptabelt, pluss at man kan si at det er sløsing med tid.

    Uansett ønsker jeg god reise.
    NB. CPH-SFO-CPH går med 4 motors luftfartøy.
     
  7. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Flyr du uten innsjekket bagasje? Forøvrig så er det ikke så dumt å ta en dag i San Fransisco.
     
  8. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Tar med meg en trillebag som er innenfor håndbagasjemålene. Her for man plass til klær, toalettsaker og alt man trenger.

    Har noen svar på dette med boardingkortet hos SAS ved hjemreise SFO-CPH? Kan jeg få hente ut boardingkort på mobilen? Eller må det hentes ut på innsjekkingsautomater? Finnes disse kun ved inngangen til flyplassen eller finner jeg disse også i sikkerhetsonen slik jeg slipper å gå helt ut av gateområdet?

    Å bo på hotell i SFO blir fort dyrt. Meningen med denne bestillingen i sas premium og ha en egen united bilett, er for å bruke mindre poeng på bonusturen. Som et alternativ til å bestille en gjennomgående star alliance bonus bilett med eksempel lufthansa som koster mer poeng.
     
  9. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
     
    DanH liker dette
  10. edstro

    edstro Medlem

    Innlegg:
    220
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    28
    Drar opp denne igjen for det er noe jeg trenger svar på.

    1. Ved innreise til usa: Når jeg lander i SFO med sas og skal videre med united (egen individuell bilett). Er det mulig å hente ut boardingkort på mobilen for united flyvningen på united appen eller må jeg hente ut fysisk boardingkort på innsjekkingsautomat?

    2. Utreise av usa: Dere sier at man kan hente ut boardingkort på mobilen fra sas på mobilen når man reiser ut av usa. Dere skriver også at man kan gå "airside" fra innenriks i SFO til den internasjonale terminalen der SAS flyr fra. Slipper da å bruke mer tid på sikkerhetskontroll så jeg måtte gjort om jeg måtte gått helt ut for å hente ut fysisk boardingkort. Er det noen som har reist med sas sfo-cph som kan bekrefte at det faktisk er mulig med mobilt boardingkort?
     
  11. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    Vel har svaret på nr 2. Ifølge av SAS sine nettside så står det at man kan sjekke inn på internettet eller self-service automat, men ikke på app eller via SMS.
    Så du må faktisk komme deg inn på terminalen for å sjekke inn der og samt få boardingskortet eller du kan sjekke inn på nettet og skriver ut boardingkortet selv 36 eller 22 timer før avgang fra SFO.
     
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    «DIGITALE BOARDINGKORT I USA
    Nå fungerer de digitale boardingkortene – også på hjemreisen fra USA! Raskt, enkelt og etterlengtet. Det betyr at du kan ordne alt fra bestilling til boarding i SAS-appen, også i USA. Last ned via App Store eller Google Play.»

    Dette stod det i en mail jeg fikk fra SAS her om dagen. Jeg har også en bunke United boardingkort i walleten min. De er riktignok en del av en booking fra Europa, men tror du kan hente de ved innsjekk. Når du ankommer USA så må du vel gjennom immigration uansett og er dermed ute av sikker sone.
     
  13. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Ett lite råd angående ankomst SFO. Landet fra Køben i går, flyet var tidlig ute så vi var vel på bakken en 20-25 min før rutetid.
    Det var ikke mye kø på ESTA automatene, men køen derfra og igjennom de betjente lukene var håpløs. Tok vel mellom 1,5 -2 timer å komme igjennom.... hadde vi landet akkurat i rute hadde der nok vært enda verre for mens vi sto i køen ble den fort 3ganger så lang bak oss når det kom inn ett par fly samtidig rundt kl 15...

    Mulig det var en dårlig dag med kun 2-3 skranker åpne, men ut i fra den opplevelsen i går, og at du i tillegg må igjennom sikkerhetskontrollen igjen ville ikke jeg tatt sjansen under 4 timer transfertid.
     
  14. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Leste meg akkurat opp på vilkårene for Amex Elite kortet sin reiseforsikring. Håper det er skrivefeil for det er elendige «utbetales 2000kr per person» dersom neste avgang var fire timer senere. Når er to tusen nok penger når du står der og skal videre samme dag. Sjokkert over hvor dårlig den var faktisk så takk for tipset om å sjekke vilkår :)
     
  15. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg landet torsdag morgen og immigration var vel da den kjappeste jeg har vært med på i USA hittil. Nabomannen mente jeg da kunne beregne ca 1 time. Var vel ikke mer enn 30-45. Om du kommer på ukedag eller helg har veldig mye å si. Du kan også prøve å spørre dragen meget pent om hun kan geleide deg til korteste køen og si at du har kort tid til domestic transfer (Det er ofte dragen; personen som fordeler køen vha sperrebånd som gjør om det tar lang tid eller ikke). Havnet i feil kø i LA, da var de som stod rett bak oss minst 50 min før oss som havnet i den dårlige køen.
     
  16. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    979
    Likes mottatt:
    6,499
    Bonuspoeng:
    163
    Da var vi på samme flyet torsdag til SFO. Jeg målte 41 min fra hjulene tok bakken til jeg var ute av tollen. Når man er ferdig med kioskene er det to eller tre køer avhengig av trykket, hvor man sorteres avhengig av koding som gis fra kioskene om de ønsker å snakke med deg og hvor mye. Med riktig koding og hvis de har egen kø for personer de ikke ønsker å snakke med, så kan det gå veldig raskt. Som andre skriver her er det viktig å vise frem lappen fra kiosken til de som sorterer køen. Noen ganger åpner de raskere filer underveis og da lønner det seg å spørre på nytt så man havner i den raskere køen.
     

Del denne siden