Fly til Mexico i Tap-Biz som fullvaksinert?

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Kaffen, 15. okt 2021.

  1. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Nå nærmer dagen seg, hvor jeg skal gjøre som trekkfuglene og reise vekk for vinteren, og i den sammenheng så lurer jeg litt på prosedyrene jeg må igjennom på min ferd over til Mexico. Ruten blir KRS - OSL - FRA - LIS - CUN, jeg er fullvaksinert og så vidt jeg vet så krever ikke Mexico noe test. Derfor lurer jeg på om det er nødvendig med noe test på denne reisen, eller om det lar seg gjøre kun med vaksinepass? Er det noen skjema jeg må fylle ut på forhånd før jeg drar, eller går alt av seg selv?
     
  2. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,215
    Bonuspoeng:
    183
    Fløy TAP YUL-LIS og LIS-CPH i forgårs og det eneste de ville se var vaksinepass. Det er selvfølgelig ingen garanti for at det vil være samme tilfelle for deg. Reglene endrer seg jo med ujevne mellomrom også.
     
    Kaffen liker dette
  3. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Vi flyr Ksu-osl-lis-cun i dag, sitter på flyet fra Lisboa til Cancunnas wee speak:cool: Samme erfaringer som flyingduchmam, kun framvisning av covid-sertifikat ved ombordstigning i lisboa til Cancun. Jeg har gjort mye unødvendig research og bekymring for å si det slik:D
     
    Wiolenze, Kaffen and Xflipper like this.
  4. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for info, ingenting er bedre en live info fra en som er midt i det nå :D.... måtte du på forhond besvare noen skjemaer av noe som helst slag, eller er det bare papirslippen på flyet og du er good to go?
     
  5. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    672
    Likes mottatt:
    2,337
    Bonuspoeng:
    93
    Hei,

    Hvordan gjorde dere med innreiseskjemaet som kreves? https://www.vuelaseguro.com/home
    Denne siden lastes stort sett ufullstendig, samt at den virker ganske amatørmessig de gangene den laster skikkelig, full av bugs.
    Flyr for øvrig FRA-MEX, men det er jo de samme reglene derfra.
     
  6. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Holder det å fylle ut det papiret, eller må du fylle ut på forhånd på nettsiden deres?
     
  7. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    204
    Likes mottatt:
    441
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fløy GRU-LIS-OSL nå i helgen og ved innsjekk på GRU måtte de se Covid test (tatt siste 48 timer) som var krav for transit i Portugal når du kom utenfra EU.

    Dog sjekket de ikke dette veldig nøye ved innsjekk. Jeg hadde test, men den var litt eldre en 48 timer.

    Ved transit i Lisboa var den ingen sjekk av noe.
     
    holmen liker dette
  8. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fylte det ut på på forhånd på nettsiden deres.
     
  9. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    672
    Likes mottatt:
    2,337
    Bonuspoeng:
    93
    Må man har PCR-test eller holder det med antigen-test?
     
  10. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    En av delen er ok.
     
  11. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    204
    Likes mottatt:
    441
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg hadde antigen test, virket ikke som de sjekket de detaljene så nøye heller.
     
  12. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,956
    Likes mottatt:
    5,760
    Bonuspoeng:
    183
    For å reise til/via Portugal skal det holde å være fullvaksinert (med EUDCC), ellers er det hurtigtest 48 timer før eller PCR-test 72 timer før som gjelder.

    https://www.aeroportolisboa.pt/en/lis/passenger-guide/what-you-need-to-know/covid-19

    https://covid19estamoson.gov.pt/lockdown-easing-faqs/#12 (What passengers are exempt from testing and quarantine?)
     
  13. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    204
    Likes mottatt:
    441
    Bonuspoeng:
    63
    Det var veldig tydelig at de ikke brydde seg om europeisk vaksinesertifikat når jeg sjekket inn i Brasil, var kun test de ville se.

    Men når de fikk testpapiret var de mest opptatt av å finne hvor navnet mitt stod og at det matchet navnet på billetten.
     
  14. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Det holder at du scanner appen på at du er fullvaksinert, og at du har innreiseskjemaet, så går det bra. Sånn sett var det enkelt, så dere trenger ikke PCR test til Mexico :cool::)
     

Del denne siden