Fly til Thailand feb/mars 2020

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RaezoR, 25. juni 2019.

  1. RaezoR

    RaezoR EBD er det verd det?

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Vi skal for første gang fly til Thailand. Vi har en CT, men finner ikke noe EB turer til Thailand noen sted. Søkt på TA webside og prøve med Economy/Premium Economy, men får opp får opp bare Saver, Flex og Full Flex, der Flex er NOK 10.239 p.p. fra TRD - OSL - BKK - HKT med samme retur. Tror ikke noen av disse er Premium Eller? Hvordan regnes ut EB poeng og er det noen felle, som vi opplevd på Air India? Jeg har diamant og kone gul, kan vi oppgradere til Premium / Business som på SAS?

    Takker for alle hjelp/ assistanse

    P
     
  2. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    816
    Likes mottatt:
    3,304
    Bonuspoeng:
    93
    Her blir du nødt til å bruke Star Alliance sitt bonussøk sidan SAS ikkje flyr til Thailand: https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/ Du kan booke biz-billettar direkte frå sidene her, skal du over i first må du enten søke via Exepertflyer/Awardfares etc og få hjelp av folka på CT-telefonen i Tallinn til å booke.
     
    RaezoR liker dette
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,147
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    Alt finnes ikke hos SAS .. dette fant jeg på Expertflyer

    Jeg har bonustur med EVA fra AMS-TPE og EVA fra TPE-BKK ..

    Den første flygningen mellomlander riktignok i BKK, men vi fikk ikke gå av flyet der.
     
  4. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Skal du ha et nøyaktig svar og hjelp med å finne flyvninger må du gi oss datoer dere kan reise, hvor lenge, hvor mange personer, antall poeng og hvilke selskap dere ønsker å fly med.
     
    DanH liker dette
  5. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Litt vanskelig å skjønne om du er på jakt etter en reise i Business betalt med bonuspoeng (+CT) eller en reise i økonomi betalt med penger hvor du kan oppgradere til Business med poeng..
     
  6. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan feks fly 19 feb med Swiss Airlines i business class for 4 personer. Oslo - Zurich - Bangkok. 2 timer mellomlanding i Zurich.
     
    RaezoR liker dette
  7. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    HKT er Phuket ;)
     
    flying_all liker dette
  8. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Blanda med HKG der gitt :rolleyes:
     
    DanH liker dette
  9. RaezoR

    RaezoR EBD er det verd det?

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Beklager, kun jeg og kone skal reise. Både jeg og kone har bursdag 1. mars og 11. mars. Skal har rundt 3 uke og begge bursdager skal feires på ferien. Villig til å betale for hele reise med SA selskap eller bruker EB poeng sammen med CT. Har 140.000 poeng. Vi kjøper vanligvis Premium billetter og bruker poeng til å oppgradere til Biz når det er lange natt fly.
     
    flying_all liker dette
  10. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan ikke oppgradere billetter som er kjøpt med poeng. Så her får du best utnyttelse ved å booke business class for 2 personer med CT. klarer du 165000 poeng og CT så skal det være greit å finne 2 seter i business til BKK og HKT.
     
  11. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hos SAS skal man kunne det nå... Usikker på andre selskaper.
     
  12. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp men SAS flyr ikke til Thailand :(
     
  13. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    True true, men tenkte det var greit å poengtere hvis du ikke viste det alt, for det var nemlig ikke mulig før ;)
     
    flying_all liker dette
  14. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk tak i billetter fra CPH-HKT (direktefly) for fire pax i biz med bonuspoeng i februar i 2020. Jeg booka ca 330 dager før med Thai Airways.
    MEN når jeg skulle booke hjemreise noen uker senere (siden det ikke var 330 dager til hjemreise enda så booket jeg kun en vei først), så var det NULL ledige bonusbilletter med Thai på noensomhelst dato i biz. Etter endel googling så viser det seg at Thai bonus billetter ikke er tilgjengelig for Star Alliance - ingen vet hvorfor. Jeg har sjekket med jevne mellomrom siden mars når jeg bestilte, og det har ikke kommet noe nytt dessverre.
    Men de som har poeng med Thai kan finne masse ledig. Så det kan virke som om Thai Airways er en no go. Vi endte opp å booke med Singapore Airlines på hjemreisen. HKT-BKK-SVG. Men Singapore Airlines må du ringe til Tallinn for å se - de viser ikke på Sas sin søkemotor.

    Turkish Airlines har direkterute fra Istanbul-Phuket, men for å finne dem så ville jeg søkt på den ruten først, og jobbet deg bakover derfra.

    Veldig kjedelig at Thai har strammet inn - et av de få selskapene jeg klarer å finne bonusbilletter til både meg, min mann og barna våre sammen i biz.
     
  15. Gastrotravel

    Gastrotravel Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Kan eventuelt bestille SAS til Hong Kong. Akkurat nå er det også kampanje på 48.000 poeng t/r og er det noe reisende under 26år er t/r Norge - Hong Kong til 3650,- kr også en fin pris. Jeg reiser stort sett denne veien til hele Asia i Business når det er ledige Bonusbilletter. (Har SAS MC Premium.) Mange billige reiser og gode forbindelser videre fra HK til eksempelvis Vietnam, Thailand, Filippinene, Kambodsja etc. Dette får en for ca1500,- kr t/r. HK er også et greit stopp en dag eller to, ingen Visum, men relativt dyrt med hotell, om en liker å bo litt komfortabelt. :)
     
    Eddie47 and Lnbre like this.

Del denne siden