Vi hadde et meget spesielt møte med SAS' uforutsigbarhet på vår tur fra ARN til RIX på SK1746 i går kveld. Da det ble vår tur til å bli betjent av besetningen hadde vi lyst på 2 sparkling hver. Frem kom kortautomaten med klar beskjed fra både purser og fa om at de hadde fått beskjed fra SAS at på (ihvertfall) ruta til Riga var det kun softdrinks til EBDs. Erfaringer, noen?
Det skal vel gjelde kun soft drinks innenlands? Kjenner du Scandipendler? Eller er det mulig crew trudde at du kjenner han?
Ja, det er jo reglene slik jeg har memorert de. Og begge er EBD, og madammen erke på forumet engang, sånn blacklist-messig... Crewet mente helt 100% at det var instruksen fra SAS, så... ja.
Er det da man betaler mer et smil og i etterkant forlanger å bli refundert for utlegget tilsvarende varen koster i ebpoeng for enkelhetsskyld.
Heh ja, deler av Latvia var jo svensk før, men det var nok en god del generasjoner før disse to kunne påberopt seg en domestic confusion. Snakka med 05400, ingen unntaksregel for denne ruta, som forventet.
Det var godt det ikke var @tommy777 som ble nektet musserende "on the house", for da hadde vel blitt rimelig hett i kabinen og flyet måtte divertert til Gotland.
Trust me, de to på flyet igår var "meget stærke i sin tro"... Jeg kunne ikke sagt klarere ifra uten å virke belærende eller bli ufin. Hjalp ingenting. Hun ene var så sikker at ho oppfordra meg til å sjekke med SAS så jeg fikk se hvem som hadde rett...! Joda men neida... god helg folkens!
Skål, jeg hadde i kvertfall noter ned navn og spurt fint om ansettelses nummeret, men det er nå bare meg
Som sagt spurt pent, og det var et forsøk på å være morsom/like vanskelig som vedkommende. Om hun/han er så sikker i sin sak så har de vel ikke noe problem med å oppgi et ansettelses nummer/eventuelt fullt navn. Da er det mye lettere å skrive en rapport, når man vet hvem som representerer partene i problemstillingen, da er det mindre sannsynlighet for misforståelser. Mulig jeg er farget av min egen arbeidsplass. Jeg bruker ansettelses nummeret mitt eller stempel i all dokumentasjon som må produsere for utført arbeid og det er ikke rent lite i denne industrien. Gjør jeg ikke jobben min med viten og vilje så havner jeg i fengsel, men det kjenner vel du også til. PS Ida du fyrer lett på all pluggene som vanlig
Har ganske nylig hatt samme opplevelse med AirBaltic-operert flight, også tilfeldigvis til RIX. Det er bare å sende inn krav til SAS via webskjemaet med bilde av kvittering / kortutskrift. Man får heller prøve å se det positive i slike situasjoner: Du fikk noen ekstra EB-poeng når du trakk kortet (?).
Hoi, hadde visst ikke rundet av denne tråden allikevel. Kan ha blitt lost i de skriptfeilene som flere opplevde for flere dager siden...? Ting ender jo som regel godt På veien hjem fra Riga fikk vi helt kanonbra crew. Merka at purser digga jobben sin, og dette smittet merkbart over på hans yngre kollega, og selvfølgelig på oss passasjerene. En gang tidligere har vi fått "Pandion-service" i Go, men nå kom den andre. Siden klokken hadde bikket 12 så ønsket jeg meg min hardt savnede sparkling. På oppfordring fra crew kom det i tillegg mandler, cashewnøtter og sjokolade på bordet. Softblock (flaksen?) fungerte også fint den dagen, både på rad 14 og 15