Flyging om 3-4 timer

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av alfrednobel, 02. jan 2017.

1. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har kommet med tidligere fly, og blitt oppgrader fra Go til Plus, faktisk nevnt inne på forumet tidligere, under posten om diamantfordeler.. Riktignok litt spesielt tilfelle, med en kansellering.. Men de kan flytte som de ønsker på PCen sin ved gate..

C

Upsaker liker dette
  2. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,191
    Bonuspoeng:
    113
    Så ikke bare jeg som syns søkefunksjonen er katastrofe? :eek:

Are liker dette
  3. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    885,885
    Bonuspoeng:
    293
    ... jeg har fått plass "bak gardinen" på tidligere fly med litt prat, men jeg får ikke lov å bestille sete bak dersom jeg vil sitte med noen som har bestilt der .. (min kone f.eks for hun bryr seg jo ikke om slikt)

Ved kanselleringer og alle blir "stuet" inn i ett fly og jeg da har blitt plassert bak, har jeg fått full Plus service bak (men da litt diskret)

RoadKing, Are, Chrisbgg and 1 other person like this.
  4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Tror nok vi må skille mellom hva som kan gjøres i gaten når det utvises skjønn og hva (de sier) de ikke kan på telefon og chat.

RoadKing liker dette
  5. bor_i_en_koffert

bor_i_en_koffert Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,402
    Bonuspoeng:
    93
    TRD-OSL i oktober. Jeg er EBG og fløy +, kona er EBS og fløy - i flyet etter.

Jeg henvendte meg i gate og la frem begge våre EB-kort, og spurte om det var noen mulighet for at vi kunne reise sammen.

På den måten fikk jeg både vært hyggelig, vist frem status på en diskret måte...og oppnådde det jeg ville; Begge på + i første fly.

Angie, RoadKing, Olelink and 3 others like this.
  6. no-backpacker

no-backpacker www.lavfodmap.no

Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har tilbudt meg å reise i economy om flyet har vært fullt, og de har aldri sagt at de ikke kan nedgradere meg. Mener jeg også har gjort det en gang, så jeg tror ikke det stemmer.

C.

7. no-backpacker

no-backpacker www.lavfodmap.no

Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Iflg. dem jeg har snakket med både på Flesland og Gardermoen, så SKAL billigste plus-billetter kunne endres ved gate om man ikke har bagasje (vet ikke om man kan endre til et senere fly (neppe...), men om det er ledig på et tidligere fly). Alle gangene jeg har gjort det har de sagt at dette er en av fordelene ved de billigste plus-billettene.

C.

RoadKing liker dette
  8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,163
    Bonuspoeng:
    293
    Så bra, da er det mer håp enn jeg fryktet.

9. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk jeg gjort når jeg ikke rakk flyet..
    Husker ikke om det var Plus eller minusbillett...

10. Sindre

Sindre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Trodde det var vanlig jeg? Altså at man ikke får endret med Gold på Go-billett.

11. RedLine

RedLine Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er faktisk en ting som det ikke er lov å syte over. At SAS i svært mange tilfeller tillater Plus kunder og EBG/EBD/EBP og være med tidligere flyvninger betyr ikke at det skal være en rett og få endre gratis på avganger samme dag. Dersom du har stort behov for å kunne velge fritt i alle avganger så finnes det en billett som kalles SAS Plus Full Flex. Den graden av goodwill som SAS faktisk utviser med å la folk få være med tidligere fly på restriktive billetter uten ekstra betaling er ganske unik. Jeg ser for meg å prøve det samme hos Lufthansa, NEIN!

Så moralen er: Vær takknemlig når du får være med tidligere fly, og aksepter uten tilnærming til protester når de ikke tillater deg å reise med tidligere fly (uten ekstra betaling). Det er ingen rettighet du har.

12. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,332
    Bonuspoeng:
    183
    Logikk.....SAS......
    Sier ikke mer....:):):)

Del denne siden