Snart er vi i SkyTeam og da er dette viktig ... Flying Blue Award Search Now Available | AwardFares Blog
Skal bli utfordrende å foholde seg til disse prisene. Billetter til SYD koster alt mellom 187 til 700k poeng. Så gjenstår det å se om tilgjengeligheten blir like god som for KLM/AF-kunder da, i så fall ser jo dette veldig bra ut
Flaks at det ikke er de prisene vi kommer til å forholde oss til, men hva nå enn Eurobonus kommer opp med. Klart.. Stygt redd for at det blir langt mindre lukrativt enn idag
Om en skal tørre å gjette litt så vil jeg tro det blir hyggelige priser i starten for å "lokke" folk med over, men med gradvis endring.
Vil jo tro at poengprisene uansett vil justeres oppover pga generell inflasjon. Så vi kan trygt påberegne minimum 10% oppjustering. Så kan det tenkes at de justerer dette noe før eller etter et skifte, slik at folk ikke ser på det som en "forbedring" når man skifter. Jeg vil tippe før.
Vi får håpe på masse kampanjer, men det er kanskje mer aktuelt når det blir FB. Forrige uke fikk man booket Canada-Europa for 13.500 poeng i C. Ca 250 euro i avgifter. Alt en vei.
Har du høyrt eller sett noko om det vert dynamisk prising, òg for EB-kundar, når vi skal booke KLM/AF bonusbillettar etter allianseskiftet?
Nei, det blir vel opp til SAS. Jeg har ikke høye forventninger til at SAS IT klarer det utenom noen få kampanjeperioder som i dag.
Det er riktig men vi vet vel ikke om det blir dynamisk prising eller ei, og evt om det blir økning i poengpriser. Det høres undermig ut for meg om AFKLMs Flying Blue kunder ender opp med dårligere tilbud enn SAS EB mtp poengpriser. Mulig det ikke implementeres umiddelbart. Spennende blir det i hvertfall å følge og jeg deler din bekymring.
Disse prisene er for KLM flying blue sitt program. Når SAS går inni alliansen blir det nok andre priser vi må forholde oss til. Evt at EB poengene blir konvertert med en annen ratio til Flying Blue.
https://upgradedpoints.com/travel/airlines/best-ways-to-book-klm-business-class/ har noen eksempler på hvordan SkyTeam-partnere priser bonusreiser med KLM og tilgangen på disse. Min gjetning er KLM-flyvninger får en fast poengpris og at vi kun får tilgang til de billigste billettene (tenk SAS Bonus med gullprikk vs. ordinære billetter til dynamisk poengpris) frem til EuroBonus eventuelt slukes av Flying Blue.
På et sidespor (hæ? Driver vi med slikt her inne??? ) så er det vel egentlig det som skjer i kulissene bak Star Alliance søket på SAS.no. SAS har satt et tak på hvor mye de vil betale for øko, biz (og first via tlf), og så vises kun disse setene.
Litt mer off-topic...Det som er sikkert et at Eurobonus består i 2-4 år ut fra det både SAS og AF/KLM sier - AF/KLM skal over 50% i SAS og de forutsetter at SAS minst har samme lønnsomhet som AF/KLM for å gjøre det (så kan en jo lure på om eller når det kommer til å skje ). Men det blir selvsagt spennende å se hvordan SkyTeam-reiser blir priset i Eurobonus-programmet opp mot hvordan *A nå er priset. Hvis overgangen blir omkring 1. juli 2024 så kommer det vel neppe info om det før i Q2 siden vi kan fortsette å booke *A frem til det...
Jeg gjorde et søk LAX-PPT og ser at prisen i biz en vei varierer fra 70K til 533K FB poeng. Jeg har ikke noe forhold til FB poeng. Hvor mye er 70K FB poeng ift 70K EB poeng?
Min tommelfinger regel er at 4 Flying Blue Miles er verdt 3 EB poeng, men konverteringsraten kommer nok til å bli 1:1. Jeg syntes det er "enkelt" å ta 6 øre i verdi på FB, eksempelvis short haul, mens det på EB er enkelt å ta ut 8+øre på innenriks. Long haul business gir selvsagt høyere verdier, men da er man avhengig å finne noe som man vil ha og kan reise på.