Flying Blue Premium Mastercard med 50.000 miles i velkomstbonus

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av veeegard, 26. okt 2018.

1. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    https://insideflyer.no/forums/threads/resurs-bank-flying-blue-mc.8380/page-9#post-332798

:eek::eek:

2. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
  3. kristiaan

kristiaan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Oppsigelse sendt..

4. Volt

Volt Medlem

Likes mottatt:
    84
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har det i hvert fall skriftlig (epost) at mitt forbruk per 25. november skal gi meg velkomstbonus. De 1500 som var reservert ble naturlig vis bokført. Jeg spurte ikke spesifikt om Payr etc, kun om jeg hadde høy nok omsetning.

5. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    vi har jo allerede betalt årsgebyr for 2020 er ikke det? 30.11.2019 kom det 695,- i årsgebyr. eller var det for 2019?! betale hele årsgebyr for 3mndsbruk :eek:

6. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    I fjor ble jeg belastet årsgebyret på januarfakturaen. Regner med det ville blitt det samme nå igjen. Hadde egentlig tenkt til å si opp kortet 21. des anyways, men det ordnet de for meg uten at jeg trengte å gjøre noe da de hevet avtalen for 2 dager siden.

Noen som vet om jeg vil være innafor (grunnet GDPR) om 2 år, når "karantenefrist" er over for å kunne søke på nytt for 50k, eller har de alltid lov til å lagre den infoen om kundeforholdet mitt lenger enn det?

7. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,004
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor hevet de avtalen?

8. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk ikke noen begrunnelse, men har vel mine mistanker. Førte over 90k som jeg skulle betale regninger med 2 dager før payr tok ned tjenesten, som jeg da måtte "bli kvitt" på andre måter.

9. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Om de har sagt opp kundeforholdet ditt på grunn av ett eller annet så har de all rett til å lagre det på deg i all evighet. Er de som bestemmer hvem de vil ha som kunder å hvem de ikke vil ha som kunder. Om du har gjort noe som har fått de til å si opp kortet ditt så står nok det mye lengre enn 2 år ja :)

10. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93
    Kjedelig at du opplevde dette, og jeg er sikker på at vi alle her fra tid til annen gjør ting bankene ikke liker. Noen ganger ligger det likevel innenfor bankens vilkår, noen ganger i grenseland, og noen ganger utenfor. Som oftest uforvarende. Da kan det jo være greit å kjenne bankens begrunnelse, slik at man lærer litt om hvor yttergrensene går. Kanskje du kunne be om begrunnelse og opplyse oss andre?

Og er det lov å spørre hvordan du "ble kvitt" innskuddet?

Uansett tror jeg nok det kan være problematisk for kredittkortselskaper uten bankkonsesjon at kunder bringer kontoen i pluss. Dette fordi det i Norge kreves nettopp slik konsesjon for å ta imot innskudd. Vet selvfølgelig ikke om det er problemet her; bare en generell betraktning.

11. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Kort forklart noe vipps og noe revolut. Måtte få en bekjent til å legge ut for regningene med pengene som jeg hadde bundet opp. Vippset da ham tilsvarende tilbake med fb-kortet.

Har hatt 5k i grense på kortet og vært i pluss helt siden jeg fikk det omtrent, så godt mulig det har hatt en del å si også, ihht ditt siste punkt.

12. kjeid

kjeid Once you go C...

Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    33
    Ikke rart fordelene strammes opp. 90k fakturaforbruk isolert sett er drøyt, på 5k kredittgrense er det bare dumt.

13. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93
    Foreslår at vi gir folk honnør for å dele sine erfaringer, snarere enn å gi dem tyn. Slutter folk å fortelle, blir dette forumet betydelig mindre lærerikt enn det ellers ville vært.

Chrisljo liker dette
  14. kjeid

kjeid Once you go C...

Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    33
    Ikke uenig, og heller ikke ment som et angrep på enkeltbrukeren. Tror dessverre at dette gjelder alt for mange. Hadde ikke Payr lagt ned betalingsløsningen hadde nok Resurs Bank avsluttet poengjakten på kort tid.

Lærer ikke folk å begrense seg, får vi heller ingen varige fordeler.

Last edited: 15. des 2019
    furlong and milehigh like this.
  15. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    pokker heller da, hvis payr plutselig ikke skal telle. Da føler jeg meg ganske snytt. Ikke bare fordi det virket før, men fordi det var ingenting i kampanjen som sa "gjelder ikke omsetning via payr og vipps".

Jeg har brukt kortet en del utenom payr og vipps, men ikke i nærheten av 15k. Hva gjør man da? Kjøper et gavekort på kiwi? Låner ut penger på kiva.org?

Må gå igjennom kontoutskriften og finregne på hvor mye jeg har brukt kortet iallefall

16. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    Da var det min tur å få svar fra dem:

Ja... Er det noe sted der det står hva som teller da?
    Kjøp med izettle teller ikke kanskje? Kjøp av gavekort teller ikke kanskje?

Last edited: 16. des 2019
  17. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Paypal til en venn.

18. Volt

Volt Medlem

Likes mottatt:
    84
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har sendt en ny mail, for å få enda en bekreftelse på at min omsetning er godkjent. Kommer ikke til å godta et nei.

19. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Hvorfor ikke bare sitte stille i båten å vente....
    Står ingenting om hva som er lov / ikke lov i forhold til omsetning på kortet. Og har de gitt poeng for bruk gjennom Payr så er det OK. Skal dere drive å sende masse mailer med om det gjelder eller ikke blir ting flagget i systemet og de går inn for at det faktisk ikke gjelder... Jaja

milehigh and phileas like this.
  20. Volt

Volt Medlem

Likes mottatt:
    84
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har ikke fått poeng enda (kortet kom i slutten av November). Skal jeg vente til 16-21 desember, se om poengene kommer inn, og om de ikke gjør det så må jeg gå ut og kjøpe ting jeg ikke har behov for for 10000 kr på en uke/halvannen? Hvis ikke er det over 700 kr i dass (med mindre man kan få deler av årsavgiften refundert).

Del denne siden