Flyplasser hvor bagasjen kommer raskt på båndet

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av KristianSk, 30. juli 2015.

  1. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noe det klages over regelmessig her på forumet så er det at priority-bagasje ikke prioriteres og at det generelt tar lang tid å få bagasjen en har sjekket inn. Selv sjekker jeg helst ikke inn bagasje, med mindre BA nå skal begynne å tvinge meg (http://forum.bonusfeber.no/threads/ba-downsizes-carry-on-baggage-allowance.3617/#post-52115)

    Så jeg lurer - finnes det flyplasser hvor bagasjen stort sett alltid er raskt på båndet etter ankomst?

    En skulle kanskje tro at Japanerne kunne dette med bagasje, men jeg har aldri ventet så lenge som på Narita...
     
  2. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Japanerne er litt kleine med bagasje. Jeg landet på LAX og måtte hente bagasjen, og stod et par minutter uten å se min ryggsekk. Så heller ingen andre kofferter med pri-tag, før jeg oppdaget en liten japansk dame som voktet all pri-bagasje som var tatt av båndet. Hun beklagde vel 20 ganger for at jeg ikke klarte å se det og var gullkort-noob.
     
    Islending and KristianSk like this.
  3. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,096
    Bonuspoeng:
    183
    Regner med at du tenker på litt større internasjonale flyplasser? For på små flyplasser BOO og TOS, som jeg har frekventert relativt ofte de siste årene, så er det ganske fort gjort, da gjerne med to bagasjer, hvorav en er spesialbagasje (ski).

    Av større flyplasser har jeg god erfaring med Tegel (som til tider kan føles som en liten flyplass).
     
    KristianSk liker dette
  4. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Ja. Min mest positive erfaring er fra NBO, men føler heller ikke at det teller.
     
    mathiasfe liker dette
  5. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    EVE (Evenes) funker rimelig bra :)
     
    Larata and KristianSk like this.
  6. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    SDN, maks 2 min venting. ;)
     
    KristianSk liker dette
  7. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    275
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Må si at PVG er ganske grei. Dog så må man som passasjer gjennom customs som pleier å ta litt tid. Og med *A priority bagasje som kommer på et eget bagasjebånd. Så man slipper å finne nålen i høystakken blandt andre økonomi reisende!
     
    KristianSk liker dette
  8. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    SIN - i alle fall de gangene jeg har reist med SQ. Har aldri opplevd at bagasjen ikke lå på beltet etter at jeg var gjennom customs - selv når det ikke var kø... :)
     
    KristianSk liker dette
  9. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Landet på malpensa i dag. Vår bagasje kom ca 10 min før de andres. Pri-tagg funket som fy
     
    KristianSk liker dette
  10. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Atlanta er rimelig effektiv. På innland er ofte den første bagasjen på båndet når man kommer dit. På utland må jeg av og til vente litt, men det er mest fordi jeg slipper å vente i immigrasjonen.
     
    KristianSk liker dette
  11. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Har kun én erfaring fra NRT, og den var positiv. Kofferten lå allerede på båndet da vi skulle hente den. (Dette var med SK flight nå i mars..)
     
    KristianSk liker dette
  12. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Du mener i parkeringshuset? Siden immigrasjon tar en time, er bagasjen kommet ut der ja ;)

    Jeg synes Chicago er veldig bra for å være verdens største flyplass, det tar 15 minutter maks før man har priority bagasjen på bandet i T5. Har også sansen for Sacramento som er lynkjappe
     
    KristianSk liker dette
  13. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    275
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Priority på OSL er helt på trynet. Måtte stå å vente i 15 minutter.. Men når en kom så kom de ihvertfall sammen da...
     
    Larata and KristianSk like this.
  14. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,843
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    113
    Singapore! På båndet før jeg rekker frem med SQ og pritags.
     
    KristianSk liker dette
  15. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Mine to ganger har jeg brukt maks ti min ;)
     
  16. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Imponert over Singapore, PVG og NRT. Alle plassene har bagasjen vært på båndet når jeg har kommet dit, også uten kø for passkontroll :)
     
    gardamix and KristianSk like this.
  17. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    275
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Fløy til PVG nylig. Og når jeg kom til bagasjebåndet så var alle priority bagasje tatt av båndet og stilt opp på rad og rekke av en av flyplass ansatte. Det er god service det :)
     
    SASDC8, KristianSk and Misterix like this.
  18. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Da jeg landet i Tokyo (HND) med Lufthansa First, stod det en kar med LH First skilt og ventet etter immigrasjon. Han hadde tatt av vår bagasje som var klar lenge før resten av flyet hadde fått sin.. Var kun jeg og bruttern i First som tidligere nevnt.. Det var ganske nais :D
     
    Last edited: 31. juli 2015
  19. _Tobias_

    _Tobias_ Reiselysten student

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    På OSL tolker de priority som at de kolliene for all del ikke skal måtte menge seg med alle kolliene til Ole og Kari Nordmann som akkurat er kommet hjem fra charterferie til Mallorca, så de holder kolliene dine tilbake til det bare er noen få kolli igjen på beltet:p
     
    gardamix liker dette
  20. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Min bag ble sendt fra Budapest til Oslo i går som priority... i Oslo var den _sist_ på båndet... andre veien var den først på båndet...
     

Del denne siden