Ser at @Bernd har svart her, men skal ikke være noe problem å komme inn i terminal 5 med et boardingkort utgående fra terminal 3, skal bare være å si at man skal besøke lounge. Vi har gjort det uten problemer. Bare vær obs på at det tar tid mellom terminalene. Uansett, som også @Bernd sider, så ville jeg droppet Concorde room i T5, så bra er den ikke. Det er tre lounger på T3 med First-del, og Cathay sin er veldig bra! Du har 8 timer, så rekker en god runde innom alle tre. Begynn på BA, så AA, og avslutt hos CX!
Tusen takk for gode råd Jeg droppet i første omgang ideen om sette foten i døra på CCR, og tok første og beste buss til T3. Der har jeg nettopp startet loungesafarien... rapport følger. He, he... god plan - den har jeg tenkt å følge, og har allerede krysset av BA på lista. Bortsett fra et glass god champagne fra Henriot, og et fingerbøl med Ch. Lagrange (forøvrig også en kul matematiker), satte ikke F-loungen til BA meg helt i den rette stemningen. Har nå forflyttet meg til Qantas-loungen, som riktignok ikke er en F-lounge, men her er stemningen veldig mye bedre - ikke minst takket være svært vennlig betjening. Men skal nok tilbake til BA-loungen for å dytte innpå med litt potetgull etterhvert.
BA skuffer ikke med blokkert midtsete, og ledig midtgangssete i tillegg. Var alene om det, tror jeg. Varme kluter og velkomsthilsen med navn, uten å titte på noen jukselapp, imponerer også. Dette er en av de beste eggerørene jeg har fått noengang - bare tangert av QR ... (ja, det hender vi lager det hjemme også, men det blir av en eller annen grunn ikke like vellykket)
F-loungen til BA i T3 fikk liksom ikke hjertet til å banke hardere, selv om champagnen var god, og rødvinen av veldig høy kvalitet (2011-årgangen blir trolig veldig mye bedre hvis man venter 15-20 år til). Qantas biz-lounge var et mye triveligere sted. Litt bling-faktor, men betjeningen bokstavelig talt strålte. Humøret mitt steg umiddelbart flere hakk, og jeg koste meg med dagens første porsjon røkelaks.
Folk av en annen støpning enn oss her på forumet, spør meg av og til om det ikke er kjedelig å tilbringe tid på flyplassen mens man venter på neste avgang. Men det er jo så mye å finne på! Ikke bare skal man utforske alle mulige lounger, men i tillegg oppstår det ofte mye dramatikk som må håndteres med kløkt og besluttsomhet. Nå nettopp, for eksempel, da jeg var på vei inn i loungen til American, strømmet det en bøling med folk ut av loungen. Jeg tenkte at det var litt besynderlig, men kanskje alle rett og slett skulle med samme fly? Imidlertid la jeg etterhvert merke til at det var det en enerverende høy alarm som ulte og gikk, og så kom det en stemme som forklarte at alle måtte forlate loungen fordi brannalarmen var utløst. Da gjelder det å tenke raskt, og ha en redningsplan. Heldigvis hadde jeg som god loungeagent både en plan B og C, og beveget meg raskt og smidig til Cathay-loungen, og oppdaget at jeg jo har vært der før. Det er fint, for da slipper man å bruke tid på å lete etter mat- og drikkestasjonene. Greit også med vindusplass, i tilfelle brannen sprer seg gjør det evakueringen enklere. Foreløpig er det bare kjøkkenet på F-delen av loungen til Cathay som er berørt, slik at spiseavdelingen er stengt, men biz-loungen er fortsatt i drift. Og de bringer gjerne litt mat over til F-delen. Men nå tror jeg det er på tide å bevege seg tilbake til American-loungen for å sjekke om det er noe jeg kan bistå med.
Flere som våger seg tilbake til American-loungen nå. Og det er ikke så rart, for nå er det på tide med litt lunsj for å dempe all romlingen fra magen. Og man kan sikkert si mye om American (det kan ikke jeg), men mat har de forstått seg på Beklager mye bilder, men det ble veldig travelt her nå. Fant ut at jeg likevel må forsøke å komme meg over til T5, og forsøke å snike meg inn i CCR. American-loungen er nemlig så godt som forlatt, og jeg får litt småangst av å befinne meg i noe som kan minne om en ... ventehall.
Busstur er alltid morsomt. Og viktig å unngå tilbudet om limousinservice når man skal være undercoveragent på vei til CCR. At man blir stoppet i sikkerhetskontrollen er akkurat som ventet, og etter å ha vurdert å hoppe over sperringene og løpe som pokker i rulletrappen, finner jeg ut at det sikkert er best å forsøke en mer diskret variant. Den hyggelige agenten (tipper han egentlig jobber for MI5) til høyre i bildet, sier at den offisielle versjonen er at jeg ikke slipper inn på T5, men han tilbyr seg å hjelpe meg med å kjøpe en fullt fleksibel billett som jeg senere kan avbestille, slik at jeg kommer forbi sikkerhetskontrollen. Han skjønner at det er viktige ting som står på spill. Jeg smiler lurt tilbake, og ber han sette igang. Men etter noen minutter får jeg telepatisk beskjed om at det er i ferd med å utvikle seg en situasjon på T3 som jeg bør ta hånd som, så jeg ber han avslutte tastaturknottingen. Han blunker på den hemmelige og innforståtte måten, og snart er jeg tilbake i F-loungen til BA. Og der foregår det ting. I en bortgjemt krok later man som det skal spises en burger og drikkes fjollebrus, men det er selvsagt bare en dekkoperasjon. Store ting er på gang.
Det viste seg at det var den tidligere omtalte F-delen i Cathay-loungen som trengte min assistanse. Jeg snek meg ut fra BA-loungen via Elemis Spa, tok en massasje for å gjøre retretten troverdig, og rappellerte opp til Cathay First. Vanligvis foregår den slags aktivitet ovenfra og nedover, men for å unngå mulige avsløringer fra kontraagenter utsendt fra T5 CCR, valgte jeg å gjøre det motsatt vei, og for å tilsløre operasjonen ytterligere benyttet jeg en høyteknologisk dekkoperasjon som tilsynelatende skjuler det hele. Denne fyren her smetter jeg elegant forbi Og en hårsbredd unna den sikre død, så er det full fres videre Etter å ha ryddet opp i problemene (kan dessverre ikke avsløre alle de skumle og pikante detaljene), testet jeg at alt igjen fungerte som normalt. Og det gjorde det. Laks er den perfekte avslutningen på denne halsbrekkende operasjonen Og litt ost, da..
Dette var jo trist lesing. Oppdaget at min flight til Miami i morgen går fra T3. Altså ikke noe Concorde room.
Concorde Room er, som andre har vært inne på overvurdert, og iallfall er T5 F loungen det. Sier flerårig BA Gold.