Så sitter jeg her med kaffekoppen og kuker. På kontoret, der jeg helt klart burde gjort andre ting. Det er bare det at mailboksen er tømt, og da tillater jeg meg å tenke på noe annet et sekund. For eksempel hvilke flyturer jeg ønsker å ta... Her er et par som definitivt er på bøttelista (urangert) SAS: Stavanger - Houston British Airways BA001: London City - New York / aka "speedbird1" Emirates: Oslo-*** i First. Jeg vil bare fly UT fra OSL i First. (F*** you Jante) Air Tahiti Nui TN7: Paris-Papeete. Blomsterkranser, ukulele og Hinano i 20 timer. Air Greenland A330: til Kankerslaq i C. Spise råtten hai og drikke melkefarget øl hele veien. Noen som har andre bøttelister? Min er så klart den beste, men noen kanskje vil forsøke seg på en andreplass
Fly F punktum. Fly F eller C med et selskap hvor jeg kan henge i baren in-flight. Så den mest urealistiske by far og nokså umulig å oppnå, men fly "Speedbird 1" i den versjonen de drev med før 2003.
He he... Joda. Den er bare så dustedyr. Særlig når man har vært på de fleste av hotellene der uansett.
Enkelt menneske som meg. En ny tur i OZ F, men denne gangen i nye 772ER Suite .. Egentlig ikke drøm, fruen og jeg har nok til to slike t/r, ikke cash ,men mer enn nok MP poeng. Men dette flyet er ikke på Europaruter foreløpig. Dessverre.
Må være enig med Fnate vedr. Air Tahiti Nui Håper de er varmere enn AF sin 343 på ruta... Såå kaldt....
Dash 7 er herlig. I tillegg til WF har jeg hatt noen med Asian Spirit fra Manila til Boracay.. Moro på taxiway til takeoff . Stopp med motorene i gang, kaptein åpnet motordeksel, skiftenøkkel eller noe annet. Så tilbake og full rulle. Jeg trøstet meg med at hvis nødlanding var det nok øyer med riceåker som 7'ern trygt kan stall...
Emirates: Oslo-DXB-DFW - ut på tur i F-class British Airways BA012: London - Sydney liggende i konstant G&T us F-class SAS - CPH-SFO i nye seter Oman Air - LHR-MCT eller til Muscat uten at det er natt flight SAS: Stavanger - Houston
Jeg drømmer om. 1) Norge-Rundt med Widerøe (en gang til). Mangler noen Widerøe-flyplasser på lista. 2) Fly med en Twin Otter igjen. (Kanskje Skottland kan være et alternati?). 3) Prøve business-klasse på longhaul. 4) Prøve første klasse på longhaul. 5) Fly til/fra alle hovedsteder (fortrinnsvis i Europa) som har flyplass. 6) Gibraltar (jeg har vært der, men ikke flydd dit). 7) Listen kunne sikkert vært lengre men vi slenger på SVG-IAH som et tillegg.
Da jeg bodde i Nebraska, så fløy jeg en del med Great Lakes Airlines mellom Denver og Scottsbluff. Beech 1900D med åpen cockpit. Yup, til og med post-9/11. Hadde vært moro å tatt en tur med dem igjen. Fortrinnsvis fordi jeg har lyst å reise tilbake til den erkekonservative midtvesten. Jeg skjønner jo at det er i en helt annen kategori av aspirational flights enn bizjet til Houston eller BlomsterkransEkspress til Fransk Polynesia. Ellers henger Cathay Pacific i first class riiiiimelig høyt. Ser utrolig bra ut. Men det må nok bli en gang jeg har mer enn 4000 BA-avios på konto. Eller lever av statsstøtte. Videre: Virgin Upper Class til en eller annen varm palmeøy i Karibien Garuda Indonesia 777-300 i Føøøørst mellom AMS og CGK Emirates economy ultra-long haul (DXB-LAX eller noe) - for å teste hva kompresjonssokkene mine virkelig duker til. Konklusjon: Jeg er i feil allianse.. De Eurobonus-poengene mine får ikke akkurat vinger av denne lista.
Maybe maybe. Jeg mangler Lakselv, Berlevåg, Vardø, Hasvik, Molde og Røros. Glemte en til på lista. 8) Fly med sjøfly i Canada eller ut av Seattle f.eks.
Hmm.. Mye bra her allerde. Min største drøm er dessverre umulig å oppnå. BA Concorde LHR-JFK Speedbird 001. Tenk så kult det måtte være å lande før (NY tid) man tok av fra LHR? Når jeg er inne på umulige drømmer, så hadde en baksetetur med F16 rundt i nærområdet av Bodø vært rimelig kult! På den mer realistiske bøttelista står: - Ethiad First appartment på 380en, (The Residence er også på listen, men vil nok ta noe tid før man har råd til det) - SAS 737 til Housten - Emirates F ut av Oslo av samme årsak som @Fnate - SAS sin nye business klasse til SFO og NRT - SXM-SBH med WinAir sin Twin Otter - Air Koyro. gjerne hele flåten om mulig, men Il-62 står høyt på listen. - Sjøfly sightseeing over SYD SAS flightene, Emirates og SXM-SBH tenker jeg at jeg skal få til i løpet de neste årene, men de andre vil nok ta litt tid.
Hvis du vil så kan du faktisk. Ikke London/New York, riktignok, men Reykjavik/Seattle FI681 Avg. 1655 fra KEF Ank. 1640 i SEA
Denne er helt klart øverst på min liste Ellers har jeg (kanskje) litt spesielle ønsker -Biz med Air New Zealand i 787 (eller et annet flyselskap med vridde seter i biz) -ATR 72 med SAS(Jet Time) på nytt. (Fløy BOO-TOS i sommer og likte flyet veldig godt(Artig at SAS PLUS er bakerst i dette flyet)) -Saga Class med Icelandair -Andre etasje i 747 generelt
I uprioritert rekkefølge ser vel listen cirkus slik ut: - Air France nye F med fullt F-opplegg på bakken i CDG - SAS nye business - Norge rundt tur med Widerøe Førsteklasse på Qatar A380 kan jeg stryke fra bøttelisten da sete 1A allerede er resevert til nyåret
For min del er det: - SAS sin oljerute til eller fra KIAH - LH F med FCT på EDDF - Ethiads A380 The Residence - Speedbird One fra EGLC som står øverst på listen. Nummer en er alt reservert i desember, og man vil starte jakten på nummer to i desember for retur til Junaiten etter nyttår. De to resterende får bli om et par år når man har finansene til det.